נאתכו יחגוג אליפות ראשונה בקאזאן, בה הפך לכוכב?

| צילום:

ב-13:25: קשר צסק"א חזר להרכב, האם הוא יחגוג, או שלסטר הרוסית תדהים?

(גודל טקסט)

במארס 2010 החתים קורבן ברדייב את ביברס נאתכו מהפועל תל אביב. הקשר הישראלי הגיע לרובין קאזאן, אלופת רוסיה המכהנת דאז שזכתה בשני תארים ברציפות ב-2008 וב-2009, בזכות המאמן הנהדר ובמהרה הפך לשחקן מפתח במערך של הקבוצה מבירת טטרסטאן, ואי אפשר להגזים בתרומתו העצומה של ברדייב להתקדמותו המקצועית.

 

השניים זכו בצוותא בגביע הרוסי ב-2012, ואולם האליפות נותרה בגדר חלום שלא הושג. קאזאן סיימה שלישית ב-2010, והידרדרה למקום השישי הן בעונה הארוכה ב-2011/12 והן ב-2012/13.

 

  • הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ספורט1

 

הירידה ההדרגתית בתוצאות נבעה בעיקר משינויים במבנה הניהולי של רובין. מעמדו של ברדייב הכל יכול התערער, המנכ"ל החדש שם לו מקלות בגלגלים, והדבר גרם בין היתר להתמהמהות במשא ומתן להארכת חוזיהם של השחקנים המובילים, כולל נאתכו. בדצמבר 2013 פוטר ברדייב במפתיע, ונאתכו החליט סופית לצאת לדרך חדשה. ללא המורה הנערץ, לא היה לו מה לחפש ברובין. אחרי חצי שנה בפאוק סלוניקי היוונית, הוא שב לליגה הרוסית וחתם בצסק"א מוסקבה.

 

לא היה מגיע לרוסיה לולא ברדייב הנערץ (Gettyimages)

 

והנה לכם צחוק הגורל. מחר יכול נאתכו לזכות באליפות הראשונה בקריירה, ולשם כך חייבת צסק"א לנצח דווקא בקאזאן. הישראלי צפוי לפתוח בהרכב במשחק מרגש בעיר כה מוכרת לו, מול המועדון שטיפח אותו.

 

אם לא תעמוד הקבוצה של ליאוניד סלוצקי במשימה, עשוי להרוויח מכך לא אחר מאשר ברדייב. המאמן הוותיק חולל סנסציה בקנה מידה מטורף עם רוסטוב הקטנטנה, שהבטיחה כנגד כל הסיכויים עליה היסטורית לליגת האלופות. היא מפגרת בשני נקודות אחרי צסק"א, וניצחון בגרוזני בצירוף מעידה של צסק"א יכתיר אותה לאלופה.

 

המצב לא יכול להיות פיקנטי יותר. נאתכו רצה פעם לזכות באליפות עם ברדייב, אך כעת הם עומדים זה מול זה. עכשיו זה נאתכו או ברדייב. אם יחגוג את התואר הנכסף, יעשה זאת נאתכו בסיום עונה מוזרה ומתסכלת. בעונה שעברה, מיד אחרי שהגיע לצסק"א, הוא הפך לבורג קריטי במערך של סלוצקי – הבאנקר האולטימטיבי בהרכב, החוט המקשר בין ההגנה להתקפה. צסק"א הציגה משחק התקפי משובח, כבשה 66 שערים ב-30 משחקים, מתוכם 12 של הישראלי, אך פספסה את האליפות לטובת זניט שהייתה מרשימה הרבה פחות.

 

הבאנקר האולטימטיבי של צסק"א (Gettyimages)

 

העונה הכל הלך בדיוק הפוך. מינויו של סלוצקי למאמן רוסיה במקביל לתפקידו בצסק"א גרם לו לשנות באופן דרמטי את המערך בספטמבר. רצונו לשתף את אלן דזגוייב ב"תפקיד נאתכו" בנבחרת הביא לכך שהקשר הרוסי החל לשחק במשבצת זו גם בקבוצה, בעוד הישראלי איבד את מקומו בהרכב. נאתכו שותף לא פעם בקישור ההתקפי, בתפקיד שמתאים לו הרבה פחות, וגם מצא את עצמו לעתים תכופות על הספסל.

 

המשחק הקבוצתי נפגע, צסק"א הציגה יכולת חלשה הרבה יותר בהשוואה לעונה שעברה, ואף בזבזה יתרון של 9 נקודות בפסגה. לעומתה, זניט דווקא הלהיבה בעונתו הטובה ביותר של הולק בליגה הרוסית, אלא שהתוצאה הסופית הייתה שונה. זניט הידרדרה למקום השלישי למרות הכל, וצסק"א היא הפייבוריטית לזכות באליפות, על אף שכבשה 50 שערים בלבד.

 

במחזור האחרון חזר סוף סוף נאתכו למשבצת הטבעית שלו מול קרסנודאר החזקה, היה מעורב בשער הראשון ובישל את השני בניצחון 0:2. סלוצקי הכיר בטעותו בשלבי הסיום של העונה, אך מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. השינוי הזה עשוי לעזור לצסק"א לגבור על רובין שעברה עונה בינונית מינוס בחלק התחתון של הטבלה, וכלל לא מזכירה את המכונה המשומנת מעידן ברדייב.

 

 

קבוצה שמזכירה אותה מאוד היא רוסטוב – סיפור יוצא דופן בכל קנה מידה. אם תזכה, תהיה זו סנסציה גדולה יותר אפילו מלסטר. בדומה לשועלים, ניצלה רוסטוב מירידה בעור שיניה בעונה שעברה ואף נזקקה לפלייאוף הישרדות. בניגוד לשועלים, היא הייתה במשבר כלכלי עמוק מאוד, ועצם קיומו של המועדון הוטל בספק. המשכורות לא שולמו, השחקנים איימו בשביתה ורוסטוב סומנה כמועמדת ברורה לירידה.

 

המציאות הייתה שונה ב-180 מעלות. ברדייב הפך את החבורה האלמונית ליחידה מגובשת עם משמעת טקטית נדירה. כמו לסטר, רוסטוב מעדיפה לתת את הכדור ליריבות ולהבקיע במתפרצות קטלניות. זה עבד באופן מושלם גם במשחקים החשובים ביותר ב-2016, כאשר צסק"א נכנעה ללא תנאי 2:0, בעוד זניט הובסה 3:0 מבלי להשיג אפילו קרן אחת לרפואה. הקבוצה עם ההגנה הגרועה בליגה אשתקד הפכה לקבוצה עם ההגנה הטובה ביותר העונה, עם 20 שערי חובה בלבד. ואולם, אפילו ההעפלה ההיסטורית לליגת האלופות לא פתרה את המצוקה הכספית, וכלל לא בטוח שברדייב יוכל להישאר בעונה הבאה.

 

התסריט, אם כך, יהיה מרתק בכל מקרה. זה יכול להיות היום הגדול של נאתכו, או יום ההכתרה של לסטר הרוסית. איך שלא תסתכלו על זה, לא כדאי לפספס את הדרמה בשבת (13:30, ישיר בספורט1 וב-HD).

 

זה יהיה יום גדול – השאלה אם לברדייב או לנאתכו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי