נמצא היורש: די מריה החדש פורח בבנפיקה ומקווה ללכת בדרכו

כוכב בעלייה. סרבי
כוכב בעלייה. סרבי | צילום: AFP

הוא דומה למסי, אבל ברוסאריו משווים אותו דווקא לאיטריה. בגיל 22, פרנקו סרבי הוא הדבר הבא. ב-21:00 הוא מול פאסוס פריירה

(גודל טקסט)

מועדוני הצמרת בפורטוגל ידועים בסקאוטינג נהדר בדרום אמריקה ובקשרים הענפים ביבשת. לכן, כאשר פרץ לתודעה ברוסאריו סנטרל קיצוני תחבולן שזכה במהרה לכינוי "אנחל די מריה החדש", היה ברור למדי שהוא ימצא את עצמו בליגה הפורטוגלית, עם עדיפות לבנפיקה. הרי די מריה עצמו עבר מרוסאריו לליסבון ב-2007, בדרכו להפוך לכוכב על. כעת, 9 שנים מאוחר יותר, הולך פרנקו סרבי בעקבותיו.

 

מבחינת מימדי הגוף, מזכיר סרבי דווקא כוכב אחר שגדל בעיר רוסאריו – עם 166 סנטימטרים בלבד הוא קצת דומה לליאו מסי. ואולם, מגיל צעיר עשו בסביבתו הכל כדי למנוע השוואות גרנדיוזיות מסוג זה, מה גם שמסי התחנך באקדמיה של ניואלס אולד בויס, היריבה המושבעת של רוסאריו סנטרל. סרבי הגיע למועדון הכחול-צהוב בגיל 6, וסומן כבר אז כהבטחה גדולה. שליטה מרהיבה בכדור, זריזות וחוצפה חיובית היו סימן ההיכר שלו מאז ומתמיד. מצד שני, החולשה הפיזית הבולטת גרמה לספקות מסוימים, ולכן קצב התקדמותו היה איטי הרבה יותר בהשוואה לדי מריה.

 

 

האיטריה ערך בכורה בקבוצה הבוגרת בגיל 17. צ'אקי, כפי שאוהבים לקרוא לסרבי במולדתו, המתין עד גיל 20. רק בתחילת 2015, בזכות המאמן החדש אדוארדו קואודט, הוא קיבל את חולצת ההרכב הראשון עם מספר 10 על הגב, ולקח לו פחות מ-3 דקות להצדיק את הבחירה. במחזור הראשון של העונה, במשחק החוץ מול האלופה ראסינג, הקפיץ סרבי כדור אמנותי לרשת באחת הנגיעות הראשונות בכדור, מ-25 מטרים מעל השוער, והביא לרוסאריו ניצחון 0:1 סנסציוני. בניגוד לתחזיות המוקדמות, הקבוצה דהרה בפסגה ונאבקה על האליפות. סרבי, שכיכב עם 5 שערים ואינספור מבצעים נהדרים, משך תשומת לב מצד מועדונים רבים באירופה. טוטנהאם שלחה סקאוטים, הקבוצות הספרדיות עקבו בעניין, אבל בנפיקה וספורטינג ליסבון היו שם כצפוי לפני כולם.

 

למעשה, היה זה קרב חשוב במיוחד עבור הנשרים מכל הבחינות. המאמן ז'ורז'ה ז'סוס, שהיה מעורב מאוד בתוכניות הרכש של בנפיקה, ערק בקיץ 2015 ליריבה העירונית, והיה נחוש לגנוב גם את סרבי. באיצטדיון האור עשו הכל על מנת לשכנע את הכישרון הארגנטיני לבחור בהם, ודי מריה בכבודו ובעצמו הוזעק למשימה. על אף שעזב את ליסבון לריאל מדריד עוד ב-2010, והמשיך משם למנצ'סטר יונייטד ופריז סן ז'רמן, שומר האיטריה פינה חמה מאוד בלב לקבוצתו הראשונה באירופה. "אנחל סיפר לי המון דברים טובים על בנפיקה", אמר פרנקו בספטמבר 2015, כאשר נרכש תמורת כ-5 מיליון יורו וחתם על חוזה ל-6 שנים.

 

המליץ לו להגיע לליסבון. די מריה בימיו בבנפיקה (GettyImages)

 

סכום השחרור שלו נקבע על 60 מיליון, ובנפיקה כבר מתכננת לעשות עליו קופה נאה הרבה תום חוזהו, אבל גם היא הייתה זהירה ולא רצתה לזרוק את השחקן למים העמוקים מוקדם מדי. סרבי נותר ברוסאריו סנטרל למשך שנה נוספת, עזר לה לסיים במקום השלישי אשתקד, ופתח איתה גם את העונה החדשה ב-2016. רק בקיץ האחרון הוא נחת בליסבון באופן סופי, עם לא מעט ניסיון. במדי רוסאריו, התנסה הכוכב העולה בן ה-22 לא רק באגף השמאלי הטבעי, אלא גם מימין וכפליימייקר. מדובר בשחקן רב גוני בערך כמו ניקולאס גייטאן, ארגנטיני אף הוא, הלב של בנפיקה במשך 6 העונות האחרונות שנמכר לאתלטיקו מדריד בקיץ.

 

הציפיות, אם כך, גבוהות, וכעת צריך "די מריה החדש" להצדיק אותן. הופעותיו הראשונות היו מעט מהוססות, והיה ברור שתהליך ההתאקלמות יהיה הדרגתי. המאמן רוי ויטוריה אף השאיר אותו על הספסל במספר משחקים, אבל באוקטובר נכנס סרבי לקצב טוב יותר, וכיכב בניצחון החוץ על דינאמו קייב בליגת האלופות. תרגיל אחד באגף, בו עבר שחקן יריב עם תנועה בלתי צפויה ומסירה לעצמו בעקב, הפך ללהיט ביוטיוב והוכיח מעבר לכל ספק – הפוטנציאל של די מריה אכן קיים.

 

סרבי מצא את הרשת בבכורה שלו בצ'מפיונס-ליג נגד בשיקטש, הרשית גם באוקראינה, ובליגה הפורטוגלית כבר יש לו שער נאה ב-0:4 על פיירנשה בתחילת החודש. האוהדים מתחילים להתלהב, והסוכן פביאן סולדיני משוכנע: "פרנקו נמצא בקבוצה הנכונה מבחינתו". המעבר הבא עדיין רחוק, אבל תהיו בטוחים שבכל משחק של בנפיקה, סקאוטים של המועדונים הגדולים באירופה עוקבים אחריו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי