נפרד עם גביע: זלאטן כבש צמד, 2:4 לפ.ס.ז'

זלאטן
זלאטן |

החלוץ השלים טרבל מקומי נוסף עם ניצחון על מארסיי. גם מאטווידי וקבאני כבשו

(גודל טקסט)

בא כמו מלך, נפרד כמו אגדה. לא אנחנו המצאנו, אלא הוא. זלאטן איברהימוביץ', גדול שחקני פאריס סן ז'רמן בכל הזמנים, נפרד מעיר האורות עם צמד, בישול וזכיה בגביע הצרפתי אחרי 2:4 גדול על מארסיי בגמר.

זלאטן כבר שבר במהלך העונה החולפת את שיא השערים של שחקן פ.ס.ז' בעונה (38), שער יותר מאשר השיג קרלוס ביאנצ'י הארגנטיני בעונת 1977/8. אלא שהשבדי כבר בן 34 והכריז שלא ימשיך בעונה הבאה בפאריס. בגמר הגביע בסטאד דה פראנס הוא כבר מצא את הרשת פעמיים והגיע ל-55 כיבושים העונה בכל המסגרות. אגדה, כבר כתבנו? 

כבר בדקה השלישית עלתה האלופה ליתרון. אנחל די מריה, מלך הבישולים של הליגה הצרפתית, מצא את בלז מאטווידי שהכניע את סטיב מנדנדה. פלוריאן טובן איזן מבישול של מאוריסיו איסלה (12), אלא שבמחצית השניה החלה ההצגה של איברה. 

דקתיים אחרי העליה מחדרי ההלבשה איברהימוביץ' החזיר את היתרון וכעבור עשר דקות נוספות בישל לאדינסון קבאני (57). בדקה ה-82 הוא השלים צמד אישי, כאשר שער מצמק של מיצ'י באטשואי (87) כבר לא שינה דבר. 


זלאטן, נפרד עם דאבל (AFP)

"זה רגע קצת עצוב, אבל הפרויקט שלנו נמשך. כך גם הקריירה של זלאטן", הבהיר מוקדם יותר מאמן פ.ס.ז' לורן בלאן. "צריך לעבור רגעים כאלה כדי להמשיך להתקדם. איברה השיג עם פ.סז' הרבה מעבר לציפיות. הייתה לו את אחת הקבוצות הגדולות ביותר של שחקן והיה תענוג לעבוד איתו".

גם גרגורי ואן דר ויל, המגן ההולנדי שהגיע עם איברהימוביץ' ב-2012, אמור לעזוב כעת. מארסיי הגיעה לגמר כשיאנית הזכיות עם 10 הנפות, אחת יותר מאשר ליריבה, אבל פאריס סן ז'רמן השוותה את מאזן הזכיות בגביע עם הנפה ראשונה מאז 1989, אז ניצחו הפאריסאים 3:4 את מונאקו. בשנה שעברה, כזכור, זכתה פאריס עם 0:1 על אוקזר מליגת המשנה.


איברה וקבאני, כנראה ששניהם עוזבים (AFP)


זלאטן איברהימוביץ', אגדה חיה ובועטת (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי