סוער, חם ואלים: אוהדי קרואטיה יגרמו להדחת הנבחרת מהיורו?

פרישיץ' תופס את הראש
פרישיץ' תופס את הראש | צילום: Gettyimages

הנבחרת הרשימה, אבל הקהל סיפק מופע אבוקות. צ'אצ'יץ': "לא ראויים לשבת ביציע", ראקיטיץ': "מתנצלים בפני כל העולם"

(גודל טקסט)

יורו 2016 ממשיך לספק כותרות דווקא מחוץ לכר הדשא. אחרי ההתפרעויות של אוהדי נבחרת רוסיה ואנגליה, העימותים של אוהדי גרמניה ואוקראינה הגיע תורם של האוהדים הקרואטים.

 

הנבחרת שלהם כבר הוליכה 0:2 בדרך לשמינית הגמר, אך האוהדים או לפחות חלקם החליטו להלהיט יצרים רגע אחרי שצ'כיה חזרה למשחק. אבוקות הושלכו מהיציע, השחקנים רצו מיד להרגיע את הרוחות מאחר והבינו כי מדובר בסכנת השעיה וכל העבודה על המגרש עשויה היתה להימחק, אלא שהקהל המשיך בשלו. חזיז הושלך ופגע במאבטח ואפילו דריו סרנה שהתרגש בתחילת המשחק עד כדי דמעות לאחר מות אביו, ניגש כדי להתחנן לאוהדים.

 

 

האירועים על כר הדשא נעצרו אך ביציעים התפתחה מהומה בין המאבטחים לאוהדים כשחלק מהקהל ניסה לגרום למתפרעים לעזוב את האצטדיון.

 


מנדז'וקיץ' וצ'ורלוקה לצד האבוקות, ייגמר בהדחה? (Gettyimages)

 

מאמן נבחרת קרואטיה אנטה צ'אצ'יץ' התייחס להתפרעויות לאחר המשחק, וכינה את האנשים האחראים לתקרית טרוריסטים של ספורט: "הם לא ראויים לשבת ביציעים, הם הרסו את כל מה שעשינו. מקווה שיתפסו אותם ויתנו להם את העונש הראוי".

אחד הכוכבים וכובש השער השני, איבן ראקיטיץ' אמר: "אנחנו צריכים להתנצל בפני נבחרת צ'כיה וכל מי שהיה באצטדיון וכל מי שאוהב כדורגל ברחבי העולם".

בשל התקרית, סביר להניח שההתאחדות הקרואטית תעמוד בפני חקירה של אופ"א, כשאחת השאלות שישאלו היא איך האבטחה לא הצליחה לתפוס כמות גדולה כזאת של אבוקות. גם במשחק הפתיחה אגב, האוהדים הקרואטים הדליקו זיקוקים נגד טורקיה, מה שגרר חקירה נוספת.

 

כעת ואחרי שאופ"א כבר נדרשה לטפל במהומות של אוהדי רוסיה והענישה את הנבחרת הרוסית בהדחה על תנאי, מעניין יהיה לראות איך תגיב למעשים של הקרואטים. האם הקהל ירה לנבחרת שלו ברגליים?

 


החוליגנים הגיעו גם ליציעים של קרואטיה (Gettyimages)

 


מאבטח שנפגע מחזיז על הדשא (Gettyimages)

 


סרנה, וידה ומנדז'וקיץ' מבקשים מהאוהדים להפסיק (gettyimages)

 

?????????????????????????????????????????????????????????????????? pic.twitter.com/bnfUW1zjzW

— Vincent Kompany (@VincentKompany) June 17, 2016

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי