ספרד הרשימה, אבל המגנים החריבו נשק שיכול היה לסייע

הנשק הקטלני הפך לחיסרון
הנשק הקטלני הפך לחיסרון | צילום: AFP

עיתונאי ה"מונדו דפורטיבו" לא ידע כיצד לעכל את ההופעה של לה רוחה מול צ'כיה. והאם הכוכב הגדול של צרפת בדרך לקריסה?

(גודל טקסט)

ראיתי את המשחק של ספרד ביחד עם פאקו אגילאר, העיתונאי הוותיק של ה"מונדו-דפורטיבו", עיתון הספורט היוצא לאור בברצלונה.

בגול של פיקה הוא שחרר אנחת רווחה ואמר: "ויסנטה דל בוסקה תמיד הפסיד במשחקי הפתיחה של היורו וניצח בגמר, אז אני לא יודע אם זה סימן טוב או רע".

איך התרשמת?

"צריך לחכות לסיבוב השני בשביל לראות לאן ספרד יכולה להתקדם. היום חשוב היה לנצח. דל בוסקה הולך צעד אחרי צעד, משלב שחקנים. אנדרס אינייסטה היה טוב וזה חשוב, דויד סילבה חוזר לעצמו. הבעיה הייתה אצל המגנים. הם קלקלו את משחק הלחץ, אחד הנשקים היותר חזקים שלנו. זו הייתה הפתעה לרעה".

אלבה חוגג את שער הניצחון. הפתיע לרעה (Gettyimages)

ההימור שלך לגמר?

"אני חושב שכל הטורניר מכוון לגמר בין צרפת לגרמניה, אבל ספרד, בלגיה וקרואטיה יכולות להרוס את התוכניות".

2. כריסטיאנו רונאלדו ופורטוגל פוגשים הערב את איסלנד (22:00, ישיר בספורט2). אני לא יודע מה איתכם, אבל אני בעד איסלנד. הרי אין אנדרדוג יותר גדול מהאיסלנדים בטורניר הזה, המדינה הכי קטנה ששולחת לצרפת נציגה.

תקלטו את הקוטן: אם צפון אירלנד מחזיקה 1.8 מיליון תושבים, איסלנד הקפואה רק 330 אלף. בתל אביב, לשם השוואה, חיים 411 אלף איש. אבל האיסלנדים זה לא עם שבוכה על פוטנציאל ובעיות מנטליות. אם במוקדמות יורו 2008 הם דורגו אי שם במקום ה-117 והפסידו בין היתר ללטביה וליכטנשטיין, שמונה שנים לאחר מכן הם השאירו מאחור את הולנד והתקדמו למקום ה-34. אפילו אותנו (71) הם כבר לא רואים ממטר.

אין אנדררדוג גדול מהמדינה הכי קטנה ביורו (AFP)

שואלים איך? זוכרים שאנחנו תמיד מתלוננים שאת ילדינו מאמנים חלטוריסטים שעושים השלמת הכנסה, על הדרך בחזרה מהמכולת? אז באיסלנד יש הכי הרבה מאמנים מוסמכים לנפש, מתוך כל מדינות העולם. שם כבר מגיל 5 הילד מקבל הדרכה ממאמן עם תעודה.

מי שהחל את המהפכה היה סיגי אוילפסון, שעשה קריירה בליגות הנמוכות באנגליה, אבל למד אחרי הפרישה מדעי ספורט בארה"ב. אוילפסון הוא אחראי על חינוך מאמנים במדינה הפצפונת, התחיל שם מאפס והיום הוא משוכנע שאיסלנד היא המדינה הטובה בעולם בפיתוח שחקנים. לא פלא ש-26,985 בקשות איסלנדיות הוגשו למשחקי הנבחרת במסגרת אליפות אירופה. לכם זה אולי נשמע מספר סביר, אבל זה שווה ביחס לאוכלוסייה ל-6.6 מיליון בקשות גרמניות. 8% מתושבי המדינה רוצים להיות שם הערב, כשזה יקרה.

אז מול רונאלדו ושות' ישחקו היום שחקנים שפעם כונו בלעג "דייגים". מדינה שרוצה להיות לסטר סיטי, אבל תסתפק בהופעה עם ראש מורם.

רונאלדו באימון. "דייגים" ינסו לייצר סנסציה על חשבונו (AFPׂׂ)

3. ב"ל'אקיפ" עסקו בשאלה אם אנטואן גרייזמן, הכוכב הגדול של צרפת, לא שיחק טוב בפתיחה נגד רומניה בגלל תשישות. זו לא פעם ראשונה ששואלים אם הכוכבים הגדולים לא שוחקים את עצמם לדעת במהלך העונה ומגיעים עם הלשון בחוץ לטורנירים היוקרתיים. 

הצרפתים בדקו ומצאו שהסקורר הנפלא של אתלטיקו מדריד אכן שיחק יותר מכל חלוץ אחר ביורו: 4,965 דקות לעומת 4,830 ששיחק חלוץ נבחרת פולין רוברט לבנדובסקי, 4,750 שצבר זלאטן איברהימוביץ' השוודי ו-4,736 דקות "בלבד" שרשם כריסטיאנו רונאלדו, עם כל הזכייה בליגת האלופות. אוליבייה ז'ירו, בן זוגו של גריזמן בהתקפת צרפת, משתרך מאחור עם 3,836 דקות העונה.

גרייזמן. מאות אם לא אלפי דקות הבדל מחלוצים אחרים (AFP)

גריזמן כמובן לא הודה שהוא סובל מבעיה. "אני בכושר מלא", אמר בראיון לטלוויזיה הצרפתית, "הרגשתי תשישות ביומיים שאחרי גמר ליגת האלופות, אבל מאז היה לי הרבה זמן להתאושש".

ברור שגם אם הוא נופל מהרגליים ולא רואה בעיניים, גריזמן לא ירצה להחמיץ דקה מהיורו, וגם הוא יודע שלדידייה דשאן יש לא מעט שחקנים שיבקשו להיכנס לנעליו. אז מחר מול אלבניה לא אמורה להיות בעיה, אבל בשלבים היותר מתקדמים דשאן יהיה חייב את גריזמן של סימאונה, זאת אומרת 120 אחוז, טורבו.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי