ספרד ואיטליה הן בית ספר לכדורגל

|

"לה רוחה" וה"סקוודרה אזורה" ישחקו אותו דבר. כיף שהן מגיעות לישראל

(גודל טקסט)

אני מניח שמעולם לא הרגיש אבי מסינג מ'לאן' כל כך קרוב לשיווק הופעה ביונסה בפארק הירקון, כמו שהוא מרגיש לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018. לא זו בלבד שישראל לא מוכרת כרטיס אחד בעצמה, היא להקת ליווי ל'אמנים' הגדולים – איטליה וספרד.

 

מה שהכי מדהים הוא שזה לאו דווקא באשמתה. נדמה כי גם אם נבחרת ישראל של סוף שנות ה-90 הייתה צריכה לארח בקמפיין אחד שתי מעצמות כדורגל כאלה, היא הייתה לכל היותר שטיח דמוי דשא, שעליו דופקים כדורגלנים את הנעליים כדי לחלץ את הבוץ הקרוש מבין הפקקים.

 

 

באמת לא משנה את מי תפגוש ישראל ב-5 בספטמבר בסמי עופר ואת מי תארח באוקטובר 2017 בטדי. גם לא משנה מי יחליף את אנטוניו קונטה וגם לא משנה אם אנדרס אינייסטה יהיה עדיין בנבחרת: יורו 2016 הבהיר לנו כי שתי הנבחרות השיטתיות ביותר בכדורגל העולמי – ספרד ואיטליה – יעברו כאן בדרכן למונדיאל, גם אם אחת מהן תזדקק לפלייאוף.

 

קונטה. אז מה אם הוא לא יהיה פה? (gettyimages)

 

לא גרמניה המבוססת על חדות ושטף משחק; לא אנגליה שמבוססת על תשוקה; לא צרפת שמתבססת גם היא על חדות, ביתיות ואתלטיות; לא פורטוגל, שבדיה או פולין שמבוססות על כוכב אחד; גם לא הולנד שמבוססת על דור הולך ודור בא. היורו הנוכחי חשף באופן הכי בולט את מה שאנחנו יודעים זה שנים: ספרד ואיטליה הן הנבחרות היחידות שאם תפגיש את השחקנים שלהן בפעם הראשונה יום לפני טורניר גדול, הן ישחקו אותו דבר. אולי יהיו חסרים שם מרכיבים חשובים לניצחון, אבל הכדורגל הבסיסי יהיה אותו כדורגל.

 

ספרד היא מופת לתנועה ולאחזקת כדור. היא משיגה את הכדור מהר, היא מניעה מהר, היא נעה מהר, היא לא נותנת ליריב לנשום ולא לגעת בכדור. היא מקרינה לך סרט בזמן שאתה משחק בו.

 

איטליה היא בית ספר לכדורגל. היא משחקת הגנה מושלמת. גם כשהיא מתגוננת היא למעשה תוקפת, היא עושה הכול כדי להגיע לכדור ולא מחכה ששחקן היריב יגיע לכדור. התנועה של שחקניה ללא כדור בהגנה היא תנועה ייחודית. רק יוון ב-2004 שיחקה משהו קרוב לזה. ברגע שהיא משיגה את הכדור, היא מצליחה להביא אותו במינימום זמן לחלק המגרש של היריב.

 

מוראטה. הראה מה יפה בכדורגל קבוצתי (gettyimages)
 

אלה שתי נבחרות שהמשחק הקבוצתי הוא מרכיב קריטי בהצלחה. השער השני של מוראטה נגד צ'כיה והשער של גרציאנו פלה נגד בלגיה, זה בדיוק מה שיפה בכדורגל קבוצתי. אנחנו יכולים לדבר מהיום עד מחר על דור של שחקנים, טוב או רע, אבל כשהכדורגל שיטתי, אין כלל חשיבות להרכב הפרסונלי אלא רק לשיטת המשחק.

 

אגב, בשנים האחרונות הוכח שהשיטה ההתקפית של ספרד – שפותרת בעיות בהגנה על ידי אחזקת כדור אינפלציונית – מנצחת בדרך כלל כל שיטה הגנתית, גם מושלמת כמו זו של איטליה. הנה עוד תזכורת פרובינציאלית אזוטרית לתובנה הזו: רק לפני שלוש שנים, בטדי – אותו אצטדיון אליו יחזרו מול ישראל – ניצחה השיטה הספרדית, אז עם המאמן לופטגי, את השיטה האיטלקית בגמר יורו הצעירות בתוצאה 2:4.

 

אז איפה אמרתם קונים כרטיס?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי