עובד קשה: הדרך של סאול לבמה המרכזית

סאול
סאול |

בעל טכניקה אדירה ואנרגיה בלתי נגמרת, הכירו את הג'וקר של סימאונה

(גודל טקסט)

סאול ניגס הוא נכון להבוקר (חמישי) השם הכי חם בכדורגל העולמי. אחרי השער בסגנון דייגו מראדונה שנתן לאתלטיקו מדריד 0:1 בחצי גמר האלופות על באיירן מינכן.

 

הילד שטרם חגג 21 חווה עונה אדירה, למעשה עונת פריצה אדירה שעדיין לא זיכתה אותו במקום בסגל הבוגר של נבחרת ספרד. אין ספק שוויסנטה דל בוסקה ישקול עכשיו את הזמנתו לסגל לקראת יורו 2016. על שער כזה אי אפשר להתעלם.

 

 

הכל החל בבלומפילד: כוכב העל שאוהב לעבוד קשה
באתלטיקו מדריד גאים בשחקן שגדל במחלקת הנוער של המועדון. סאול חייב תודה ענקית לדייגו סימאונה שעיצב אותו כשחקן מרגע שעלה מהנוער. משחקו השני בבוגרים היה בישראל נגד הפועל תל אביב בליגה האירופית בניצחון 0:3 בבלומפילד.

 

דייגו סימאונה מרבה לומר אחרי כל משחק טוב של סאול שיש לו עוד מה לשפר במשחקו. השנה אמר עליו: "הוא שחקן שיכול להיות אחד הגדולים בכדורגל הספרדי. הגדולה שלו שהוא יכול לשחק בתפקידים שונים בקישור ובהתקפה. הוא יכול להבקיע שערים ממצבים שונים, יש לו שליטה מדהימה בכדור וחוש ריח מצוין לשערים והוא גם עם יכולת מסירה מצוינת".

 


סאול בבלומפילד, היו ימים (Gettyimages)

 

בספרד מתארים את סאול כחייל בצבא של סימאונה שתמיד נכון לעזור לקבוצה. "אנחנו אולי לא הופכים מחיילים לאמנים, אבל בגלל שאנחנו משחקים נגד הקבוצות הטובות בעולם, אנחנו לא יכולים להתעלם מהמשחק שלהם ולהגן כל הזמן. אנחנו גם מפתחים יכולת טכנית גבוהה", ציין סאול.

 

"אני לא מנסה להיות כוכב על, אלא לעבוד קשה כל יום, אבל אני מקפיד לראות שחקנים גדולים בתפקיד שלי וללמוד מהם. אני כרגע לוחם מאשר אומן, אבל אולי זה ישתנה בעתיד", התייחס אחרי השער לעתידו.

 


עובד קשה במושאל מול מסי (Gettyimages)

 

"עם צ'ולו עד המוות"
וכשמדברים על עתידו כמובן שאי אפשר להתעלם מהעונה הנפלאה שעוברת על סאול. באתלטיקו כמובן מסרבים לשמוע על הצעות וזאת למרות חיזורים ממנצ'סטר יונייטד כשגם שמן של ברצלונה וריאל מדריד הוזכר בהקשרו. הוא חתום עד 2020 בקבוצה ויש לו סעיף שחרור של 45 מיליון יורו. אחרי השער נגד באיירן זה כבר נראה סכום מצחיק.

 

את הפריצה האמיתית שלו השנה עשה אחרי שטיאגו הפורטוגלי נפצע במשחק נגד אספניול בנובמבר 2015, מאז הפ לשחקן הרכב קבוע. "הוא בדיוק מסוג השחקנים שאנחנו רוצים לגדל באתלטיקו מדריד", החמיא לו צ'ולו סימאונה.

 


"עם סימאונה עד המוות" (Gettyimages)

 

מאז הפציעה של טיאגו הוא שיחק בכל 21 משחקי הליגה של הרוחיבלנקוס כשהדיווחים הם שהוא מגיע ראשון לאימונים ועוזב אחרון. ההשקעה שלו הרשימה את הקבוצה. הנאמנות שלו למועדון ולמאמנו היא אבסולוטית. "אלך אחרי צ'ולו עד המוות. אני חייב לו את כל הקריירה שלי", ציין.

 

לסאול יש על מה להישען גם בבית. אביו חוסה אנטוניו שיחק כחלוץ באלצ'ה בשנות ה-80 וגם אחיו ארון וג'ונתן כדורגלנים. הוא נולד באליקנטה שפעם היתה לה קבוצה בליגה העליונה בספרד, אבל עזב למדריד בגיל 12 והחל לשחק דווקא בילדים של ריאל אבל עבר לאתלטיקו, האם זהו עוד פספוס של ריאל?

 


המדים של ה"לה רוחה" כבר ממתינים (Gettyimages)

 

השער מול באיירן הוא לא השער המרהיב הראשון שכבש. כולם זוכרים גם את המספרת ב-0:4 על ריאל מדריד בדרבי אשתקד. העובדה שהוא משחק כדורגל אטרקטיבי בקבוצה ששמה פחות דגש על כדורגל כזה היא אולי בגלל שהעריץ את סטיבן ג'רארד בילדותו, אבל הוא אמר השבוע: "לשחק באתלטיקו זה לשחק על כל כדור כאילו זה הגמר וכאילו החיים שלך תלויים בהשגת הכדור ומניעת היריב להבקיע נגדנו". אז למרות הסטיגמות על נוקשות, יש באתלטיקו בטוח שחקן אחד שגדל להיות גם לוחם וגם וירטואוז. אחרי השער שכבש נגד באיירן, עוד תשמעו עליו רבות.

 


אחרי המספרת מול ריאל, איש של שערים גדולים? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי