על הבריל: הצ'אנס של אמבולו להוכיח את עצמו

אמבולו
אמבולו | צילום: Gettyimages

כוכב נבחרת שוויץ גרם לסוזה להתאהב והקפיץ את מחירו

(גודל טקסט)

לא מעט מהגרים אירופים מרכיבים את נבחרת שווייץ. מגרניט שאקה ושרדאן שאקירי ועד אדמיר מחמדי והאריס ספרוביץ'. ככה היה אמור להיות גם איבן ראקיטיץ' מכוכבי נבחרת קרואטיה שבכלל בילה בשווייץ את שנותיו הראשונות בקריירה.

 

כן ככה זה במדינה שנמנעת לא פעם מהצבעות באו"ם. אחד הכוכבים הכי מדוברים שלה בסגל הנוכחי לצד כל המהגרים האירופים מגיע דווקא מקמרון. בריל אמבולו, היהלום של באזל. רק בן 19 וכבר עם השוואות לשמות הרבה יותר גדולים. שווייץ לא ממש הרשימה עד כה ביורו, אך אם אמבולו יראה ניצוצות דווקא במאני-טיים, זה יכול להסתיים במסע מרשים.

 

 

היורש של דרוגבה: פאולו סוזה התאהב
אמבולו נולד ביואנדה, בירת קמרון והיגר לשווייץ יחד עם אימו בגיל 6. הוא פגש את הכדורגל בגיל תשע בקבוצות קטנות בעיר באזל עד שהגיע למחלקת הנוער המפוארת בשווייץ, זו של באזל שהצמיחה לא מעט כישרונות גדולים ובהם שרדאן שאקירי וגרניט שאקה וכאמור גם איבן ראקיטיץ'. גם אמבולו סומן כאחד מאותן כישרונות אדירים.

 


אמבולו במאבק עם קוסיילני, בליגה של הגדולים (Gettyimages)

 

לאחר שסומן כבר בגילאים צעירים הוא נזרק למים כבר בגיל 17 במסגרת הליגה האירופית ושלושה ימים לאחר מכן ערך בכורה בליגה בה גם כבש ארבע דקות אחרי שעלה מהספסל. בגיל 18 הוא כבר גרם לכל באזל להתאהב בכישרון שלו.

 

עם מבנה גוף מרשים של 1.84 מטרים הוא כבר זכה להשוואות לדידייה דרוגבה. בעונות הראשונות הספיק לכבוש כבר 20 שערים בליגה כשלא פעם הוא ידע לנפנף מגנים בעזרת הגוף שלו וכל זה לא פוגם גם במהירות שיש לכישרון הגדול ש הכדורגל השווייצרי בימינו. לא בכדי מאמנו בעבר ואקס מכבי תל אביב, פאולו סוזה, ציין בהתלהבות: "אני אוהב כל דבר שקשור אליו". גם חברו לקבוצה, פביאן פריי החמיא: "הוא סנסציה, יש לו מבנה גוף מדהים הוא עובד קשה ויכול לשחק במספר עמדות".

 

אמבולו עבר את כל הנבחרות הצעירות של שווייץ וכשהגיע העת לבחור בבוגרת היו ניסיונות מצד מולדתו, קמרון לשכנעו לבחור באריות של אפריקה. מי שנשלח למשימה היה החלוץ המפורסם, סמואל אטו שניסה לשכנעו אלא שהפור נפל על שווייץ.

 


סוזה התאהב בו (AFP)

 

אחרי עונה נהדרת לפני שנתיים, העונה החולפת בבאזל שהחלה על כר הדשא בבלומפילד והסתיימה במופע בשלב הבתים של הליגה האירופית היתה סבירה במונחים שלו. אמבולו לקח את הקיץ הנוכחי ככזה לשדרוג לקבוצה גדולה, בייחוד אחרי יורו בו שאף להפגין ניצוצות מול כל אירופה. "זה יעשה לי טוב, אנחנו ברמה הגבוהה של הכדורגל האירופי ובשבילי בגיל 19 זה מצוין", ציין החלוץ לפני האליפות בצרפת.

 

"אני לא שווה את הסכומים שמדברים עליהם"
את המשחק הראשון נגד אלבניה הוא החל על הספסל וגם מול רומניה זכה רק ל-36 דקות אך מול צרפת כבר הוזנק ל-11 של ולדימיר פטקוביץ' והוכיח במספר פעולות ניצוצות של כישרון. הוא השאיר אבק לבקארי סאנייה ולמרות שטרם מצא את הרשת זכה למחמאות. "בגיל 19 הוא כל כך מוכשר. בהחלט הוכיח שהוא בשל למועדון גדול", נכתב עליו בתקשורת בשווייץ.

 

ברקע מגששת מנצ'סטר יונייטד אך על פי דיווחים ב"בילד" התחנה הבאה של אמבולו תהיה שאלקה שעשויה לאבד את לירוי סאנה. 20 מיליון יורו עשויים השווייצרים להרוויח עליו אך גם הם יודעים כי אסור למהר עם הכתרות ובכל זאת מדובר בילד שעדיין מתפתח. "כששחקן צעיר מתפתח במהירות כל כך רבה, זה כרוך בסכנות, חשוב שיסייעו לו ושיהיו לצידו האנשים הנכונים", ציין המנהל הספורטיבי של באזל, גיאורג הייץ.

 


מבחינה פיזית הוא כבר שם (Gettyimages)

 

"זה נחמד לדעת שזה שאנשים מדברים עלייך ולומדים אותך", אמר אמבולו. "אני לא באמת שווה את הסכומים האלו, אני בסך הכל בריל", הצטנע הכוכב השווייצרי העולה שהוזכר גם כמועמד לוולפסבורג.

 

כשברקע הוא ככל הנראה כבר בחר בשאלקה, מועדון שיודע לטפח כישרונות, ב-16:00 מול פולין (ישיר בספורט1 וב-HD) יש לו הזדמנות להוכיח שהכישרון שלו ממשיך להתפתח ותג המחיר ממש לא מופרז. לכם כדאי להמשיך לעקוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי