פאייט: בתחילת העונה לא הייתי אמור להיות כאן

פאייט
פאייט | צילום: AFP

כוכב צרפת אחרי שער הניצחון: "טוב שלא הבסנו". ואיזה ציון קיבל חובאן?

(גודל טקסט)

נבחרת צרפת היתה רחוקה מלהרשים אך שער אחד ענק של דימיטרי פאייט העניק לטריקולור ניצחון במשחק הפתיחה של יורו 2016 עם 1:2 על רומניה.

 

קשר ווסטהאם שפרץ לתודעה בעונה האחרונה פרץ בבכי ואמר בסיום: "זו גאווה גדולה. היה עלינו המון לחץ ולכן בכיתי. הרומנים הקשו עלינו ולקח לנו זמן להיכנס למשחק, היו לנו הרבה הזדמנויות ולא כבשנו. השער נותן לנו בסך הכל שלוש נקודות".

 

 

"זה רגש שיצא אחרי השער שלי. להיות כאן זו תוצאה של עבודה קשה, הקרבה. בניגוד לשחקנים אחרים בנבחרת, אני לא הייתי אמור להיות כאן בתחילת העונה", הוסיף הקשר הנפלא על הדמעות שלו כשהוחלף. "אני כאן כדי ליהנות. אני מתבגר ומתקדם. הנקודות האלו יאפשרו לנו לעבוד בשקט בהמשך וטוב שלא הבסנו אותם כי היינו יכולים להיכנס לאופוריה", סיכם.

 

"משחק פתיחה הוא אף פעם לא קל", ניסה להסביר המאמן דידייה דשאן. "ידענו שרומניה זו נבחרת קשה שמגנה טוב. זה טוב לפתוח ככה. בסוף וידאתי שיהיו לנו ארבעה שחקני התקפה והשער הגיע כתוצאה מזה", סיכם.

 


פאייט מתרגש עד דמעות (Gettyimages)

 

"זו הרגשה גדולה של הקלה", ציין כובש השער הראשון, אוליבייה ז'ירו. "זה היה משחק מאוד קשה ועצבני. אני שמח בשביל פאייט על השער הסופר יפה שלו. גם ברמה האישית אני שמח על השער שלי".

 

"יש לנו נבחרת מעולה, לא קל לנו לשחק מול הקהל הזה. התרגשתי בזמן ההמנון והייתי גאה כשכבשתי", הוסיף.

 


דשאן מרוצה, ניצל ברגע האחרון (Gettyimages)

 

המגן פטריס אברה בן ה-35, מי שגרם לפנדל שספק אם היה, הוסיף: "הלילה אני אשן טוב. אולי סבלנו נגד הרומנים, אבל אני אזכור את האווירה המדהימה באיצטדיון ואת הניצחון. אל תשכחו שזה משחק רשמי ראשון שלנו אחרי שנתיים. צריך לברך גם את הרומנים. הרבה חשבו שננצח אותם בקלות, אבל דשאן הזהיר אותנו מהם וצדק. ידענו שהם ילחצו עלינו. אני לא רוצה שנסבול ככה כל לילה, אבל זה היה נפלא לנצח עם השער של פאייט. רציתי שהאוהדים יהיו גאים בנו אחרי המשחק וזה מה שקרה".

 

אנגולו קאנטה שהפך לשחקן מפתח בקישור של צרפת הודה: "זה היה משחק הפתיחה ולכן היה קשה יותר, אבל הגענו מצבים והחשוב הוא שניצחנו. צריך להתכונן עכשיו למשחק הבא ולהראות יכולת טובה יותר. שום דבר לא קל בטורניר הזה". 

"שום דבר לא קל". קאנטה מתרגל לאליפות אירופה (AFP)

הרומנים היו מאוכזבים מאוד בסיום. המאמן אנגל יורדנסקו שהוליך את רומניה לשיוויון ממש עד לסיום אמר: "זה כואב לספוג בדקה כזאת שער. אני מברך את השחקנים שלי שפעלו לפי הטקטיקה שהכנתי. שיחקנו טוב. היו דקות טובות ופחות טובות, אבל היתה לנו הזדמנות נדירה לכבוש כבר בדקה הרביעית".

במחזור הבא, ביום רביעי, מחכה לרומניה משימה קשה נגד שווייץ ועליה אמר יורדנסקו: "היתה אכזבה קשה בחדר ההלבשה. השחקנים עייפים מאוד ובעיקר מנטלית".  

בצרפת חגגו את הניצחון: "זה התחיל טוב!"

זה התחיל טוב!", זו הכותרת שבחר העיתון "ל'פאריזיאן'" לשער הראשי עם תמונה כמובן של דימיטרי פאייט חוגג – וזו ההרגשה של הצרפתים הבוקר. טוב להם. הניצחון במשחק הפתיחה הטריף את המדינה ובעיתון נכתב: "הרומנים היו עקשנים, אבל קרן האור הגיעה משער המאסטר פיס של פאייט כשאף אחד לא חשב שהוא יבעט בשמאל".

 

La Une de L'Equipe ce matin avec Payet bien sûr ! #FRApic.twitter.com/wWT33fPYl5

— Yahoo Sport (@YahooSportFR) June 11, 2016>

 

העיתון ל'אקיפ יצא עם הכותרת: "פאייט הציל לנו את הראש". גם בעיתון הספורט של צרפת התלהבו מפאייט עם ציון 8, לוריס, קאנטה וז'ירו קיבלו 7 ופוגבה רק 5. הנציג שלנו ביורו, אובידיו חובאן הרומני, קיבל ציון 4. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי