פולין בונה על לבנדובסקי בדרך להיסטוריה ביורו

לבנדובסקי
לבנדובסקי |

עונת שיא בקריירה של החלוץ עשויה לקבל משנה תוקף עם הופעה מרשימה

(גודל טקסט)

הדיון סביב השחקן הטוב בעולם נע בעיקר בין ליאו מסי לכריסטיאנו רונאלדו, אך כשמדובר במספר 9 – כלומר חלוץ הוא נע סביב מספר שמות אחרים. זלאטן איברהימוביץ', לואיס סוארס וגם פייר-אמריק אובמיאנג מתחרים על הכס ואיתם רוברט לבנדובסקי. הפולני בן ה-27 הפך בשש השנים האחרונות לכוכב בטופ העולמי, לא דבר שכיח במדינתו והוא מגיע ליורו כשחקן החשוב ביותר של נבחרתו.

 

היכולת מהעונה האחרונה היא רמז לבאות?
ב-2010 דורטמונד רכשה אותו ב-4.5 מיליון יורו מלך פוזנן, סכום שנראה מגוחך נוכח התפוקה שהעניק לשוורצגלבן. 103 שערים ב-185 הופעות היו לו במדי המועדון מחבל הרוהר והדרך לצמרת היתה בלתי ניתנת לעצירה.

 

 

דורטמונד נסקה איתו ולבנדובסקי הפך לחלוץ מהטובים בעולם. קיץ 2014 הגיע והוא ולבנדובסקי הבין שכדי להמשיך במסע הוא חייב להתקדם לקבוצה הבכירה בגרמניה. הבווארים החתימו אותו לחמש שנים וציפו לתמורה מלאה אלא שהעונה הראשונה היתה די צולעת למרות שסיים אותה עם 17 כיבושים.

 

כנראה שזה היה רמז לבאות. גווארדיולה לא הספיק להאמין ולבנדובסקי הסתער על העונה החולפת בכל המסגרות: "הוא הכדורגלן הכי מקצועני שפגשתי", החמיא פפ לפולני לאחרונה כשכבר ידע שיש לו לא מעט סיבות לכך.

 

לבנדובסקי ענה על המגרש עם 42 שערים ב-51 הופעות בכל המסגרות במדי באיירן (כולל אותה חמישייה מפורסת לרשת של וולפסבורג) ועוד תרומה לא מבוטלת במוקדמות היורו של פולין (11 שערים ב-2015), נתונים שהביאו אותו לטורניר הנוכחי במעמד אחר – אחד מכוכבי הטורניר וסקורר בחסד. ועכשיו במנה העיקרית הכל מונח על הכתפיים שלו.

 


אוכל שערים, לבנדובסקי (Gettyimages)

 

יסתדר בלי סיוע מהקווים?
אחרי עונת שיא בה סיים כמלך השערים של הבונדסליגה, לבנדובסקי מגיע לטורניר בכושר שיא כאמור, אך במשחקי ההכנה האחרונים לטורניר ניתן היה לראות את ההבדל בסגנון המשחק לו הוא התרגל בבאיירן לבין זה של נבחרת פולין.

 

החבורה של נוואלקה אמנם מוכשרת ולצד לבנדובסקי ישנם שחקנים כמו זיילינסקי ומיליק, אך התלות שלו בחבריו לאגפים בבאיירן הולידה לא מעט שערים. גם בהיעדר רובן וריברי הפצועים, עשו זאת קינגסלי קומאן ודוגלאס קוסטה את העבודה. הברזילאי למשל סידר ללבנדובסקי חמישה שערי ליגה.

 

"לא אשנה אותו, לא רוצה שיהיה אף שחקן אחר אפילו לו מסי או רונאלדו", ציין נוואלקה על מספר 9 שלו. "אנחנו ברי מזל שיש לנו אפשרות לשחק עם אחד החלוצים הטובים בעולם".

 


נוואלקה גאה בו (Gettyimages)

 

פולין כולה יודעת שיש לה על מי להישען. הלבנים-אדומים מעולם לא העפילו לשלב נוקאאוט בטורניר גדול וכדי לעשות זאת חייבים אותו בשיא גם אם לא מדובר באותו סגנון משחק. אולי כדי לרמוז על הצפוי החלוץ עצמו הספיק לומר: "בכדורגל המודרני אתה לא יכול להמתין לכדור בתוך הרחבה. פעם חלוצים קלאסיים היו ממתינים לכדור, אני אצטרך לעשות תנועה כדי להגיע להזדמנויות".

 

לבנדובסקי הוא "קילר", כזה שיודע להיות במקום הנכון ובזמן הנכון וללא ספק נחשב לאחד משחקני המטרה הטובים בדור הנוכחי. המשחק האווירי שלו יגרום בעיות לכל ההגנות איתן יתמודד ביורו.

 

זו הפעם השלישית שפולין ביורו וההגרלה זימנה לה בית ממנו היא יכולה להשאיר אבק לאוקראינה וצפון אירלנד. כשהמדינה כולה מתגאה באחד החלוצים הטובים בעולם היא תזדקק לו כבר במשחק הפתיחה מול צפון אירלנד (19:00, ישיר בספורט1). ניצחון ומשימת שמינית הגמר תהיה קרובה מתמיד.

 


יסתדר בלי ריברי והחברים? (Gettyimages)

 


בפולין רוצים לראות אותו חוגג (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי