פולין ברבע הגמר אחרי 4:5 בדו-קרב פנדלים על שווייץ

poland_getty_postpenalties_2506.jpg
הפולנים עולים לראשונה לרבע הגמר |

קריחוביאק סידר מקום ברבע אחרי 1:1. מספרת של שאקירי לא הספיקה

(גודל טקסט)

נבחרת פולין היא הראשונה שמבטיחה את מקומה ברבע גמר יורו 2016 אחרי 4:5 בדו קרב פנדלים על שווייץ (1:1 בסיום 120 דקות).

המשחק שפתח את שלב הנוק-אאוט סיפק דרמה גדולה, אך בעיקר ייזכר בשל הכיבוש המדהים של שרדאן שאקירי, שאמנם לא הספיק לקשר כדי לעלות שלב אבל (כמעט) בוודאות יזכה אותו בתואר שער הטורניר.

פולין הייתה עדיפה במחצית הראשונה, ויאקוב בלאז'יקובסקי העלה אותה ליתרון מוצדק בדקה ה-39 אחרי פיצה יפה של קמיל גרושיצקי. הלבנים הרבה להחמיץ, במיוחד ארקדיוש מיליק שהיה צריך לכבוש כבר בדקת הפתיחה אך בעט בשלומיאליות.

במחצית השניה שווייץ התעוררה, פולין נסוגה והתנועה הייתה חד סיטרית. בדקה ה-82 האדומים השיגו את השוויון לו היו ראויים, בשער שכולנו היינו ראויים לראות. שאקירי התעופף על סף הרחבה ועם מספרת מרהיבה מצא את הקורה הקרובה ופנימה.

ביצוע אדיר. שאקירי (AFP)

השער הראשון שפולין ספגה בארבעה משחקים בטורניר, ועוד איזה שער. שווייץ הייתה קרובה לכבוש עוד, אבל לוקאש פביאנסקי הדף בעיטה חופשית מצוינת של ריקרדו רודריגס ונגיחה טובה של ארן דרדיוק (113'), וסידר בעיטות הכרעה.

שם גרניט שאקה הפך לגיבור הטראגי של המפגש. קשרה החדש של ארסנל היה הבועט השני של שווייץ, אבל הניסיון שלו אפילו לא היה קרוב למסגרת. שאר הבועטים כבשו, כולל גז'גוז' קריחוביאק שהפציץ את הבעיטה החמישית והאחרונה לרשת.

ממשיכים הלאה. הפולנים (AFP)

לבנדובסקי חוגג. מה יקרה כשיתחיל לכבוש? (GettyImages)

עד הטורניר הנוכחי, פולין לא הגיעה לשלב הנוק-אאוט באליפות אירופה וכעת היא כבר ברבע הגמר. ואם רוברט לבנדובסקי יחזור לכבוש, אז בכלל יהיה כדאי להיזהר ממנה.

לא מסתפקים ברבע (AFP)

יישאר עם המחמאות. שאקירי (AFP)

הרכבים 

שווייץ: יאן זומר; שטפן ליכטשטיינר; פביאן שאר, יוהאן דז'ורו, ריקרדו רודריגס; ואלון בהראמי (גלסון פרננדס 77), גרניט שאקה, בלרים דז'מאילי (בריל אמבולו 58); שרדאן שאקירי, אדמיר מהמדי (ארן דרדיוק 70), האריס ספרוביץ'.

פולין: לוקאש פביאנסקי; ארתור ידז'ייצ'יק, מיכל פזדאן, קמיל גליק, לוקאש פישצ'ק; כשישטוף מאצ'ינסקי (תומאש יודרובייץ' 101), גז'גוז' קריחוביאק, קמיל גרושיצקי (סובומיר פצ'קו 104), יאקוב בלאז'יקובסקי; ארקדיוש מיליק, רוברט לבנדובסקי.

דו קרב הפנדלים:

0:1 לשוויץ – ליכשטיינר בעט למרכז השער, פביאנסקי הלך שמאלה.

1:1 – לבנדובסקי בעט לפינה השמאלית הגבוהה, זומר קרא נכון אבל הכדור טס פנימה.

עדיין 1:1! – שאקה ירה כדור אדיר לשמאל והחוצה.

גיבור טראגי. שאקה (AFP)

1:2 – זומר שוב הימר על הפינה הנכונה (שמאל) אבל הכדור ברח לו מבין הידיים פנימה.

2:2 – שאקירי בעט ימינה, פביאנסקי הלך לכיוון השני

2:3 – גליק ירה כדור אדיר ולזומר לא היה סיכוי

3:3 – שר בעט באלגנטיות, נתן לפביאנסקי לקפוץ והטיס את הכדור לפינה השנייה.

3:4 – בלאז'יקובסקי הטעה את זומר וכבש.

4:4 – רודריגס הטעה את פביאנסקי והכדור הלך פנימה.

4:5 – קריחוביאק ירה כדור אדיר לרשת הגבוהה, לזומר לא היה סיכוי.

בלתי ניתן לעצירה. קריחוביאק (AFP)

מהלך המשחק:

דקה 1

החמצה ענקית לפולין: ההגנה השווייצרית הסתבכה עם הרחקת כדור, שהגיע למיליק על סף הרחבה מול שער חשוף לגמרי. אבל החלוץ "הצליח", איכשהו, לבעוט מעל המסגרת.


עוד החמצה גדולה. מיליק (GettyImages)

דקה 10

הזדמנות לשווייץ: שאקירי פורץ יפה באגף שמאל ומכניס כדור רוחב לרחבה, דז'מאילי מגיע ראשון אך הזווית לא קלה והבעיטה ברשת החיצונית.

דקה 23

הזדמנות לשווייץ: קרן של רודריגס מוצאת שוב את דז'מאילי ברחבה, אך הנגיחה שלו לא מדויקת.

דקה 29

הזדמנות לפולין: קרן של הפולנים, קריחוביאק חופשי לגמרי ברחבה. אך משמונה מטרים הקשר נוגח רע מאוד ואפילו לא קרוב למסגרת. היה חייב לעשות יותר.

דקה 33

הזדמנות לפולין: התקפה מתפרצת יפה של הפולנים, בסיומה שוב מיליק בעמדה טובה. החלוץ קיבל כדור ברחבה, ועם רגל שמאל ניסה למצוא את הפינה הקרובה אך הניסיון שלו שוב לא מדויק. לא היום שלו, לפחות בינתיים.

דקה 35

הזדמנות לשווייץ: עוד קרן של רודריגס, הפעם שאר פנוי ברחבה. אבל גם הנגיחה שלו חלשה, פביאנסקי אוסף בקלות.

דקה 39

0:1 פולין: גרושיצקי פורץ באגף שמאל, עם קצת מזל מצליח לשמור על הכדור ולחדור לרחבה, ההגנה השווייצרית מתקווצת לעברו והוא מנצל זאת כדי להעביר כדור נהדר לבלאז'יקובסקי שלא מתבלבל ובאחד על אחד מול זומר מוצא את הרשת.


יופי של מהלך (AFP)

דקה 50

הזדמנות לפולין: גרושיצקי שוב מלהטט באגף, חודר לרחבה, הפעם לבנדובסקי משתלט על הכדור ובסיבוב מנסה לנעוץ את הכדור ברשת. אבל הבעיטה חלשה וזומר לוקח.

דקה 51

הזדמנות לשווייץ: שאקירי מקבל כדור 22 מטרים מהשער, בזווית אלכסונית, בועט חזק אבל פביאנסקי ממוקם טוב והודף.

דקה 54

הזדמנות לפולין: בלאז'יקובסקי דוהר על פני 30 מטרים, על סף הרחבה מעביר לרגל שמאל ובועט חזק וגבוה, אבל לא מספיק בשביל להכניע את זומר.

דקה 74

הדיפה גדולה של פביאנקסי: כדור חופשי לשווייץ מ-25 מטרים. רודריגס מסובב באמנות מעל החומה לפינה העליונה, אבל השוער מתעופף והודף עם קצות האצבעות.

דקה 79

ספרוביץ' נעצר במשקוף: השווייצרים לוחצים וקרובים לשוויון. הפעם ספרוביץ' משתלט על כדור שנהדף ברחבה ומפציץ מ-12 מטרים, הניסיון טוב אבל נעצר במשקוף. כמעט כמעט.

דקה 82

שווייץ משווה ל-1:1: השווייצרים תוקפים ומשיגים את השוויון המוצדק. ויותר מזה, אנחנו זכינו לצפות בשער הטורניר (כנראה). הכדור מורחק לעבר שאקירי שמ-16 מטרים מזנק ומבצע מספרת מדהימה, לקורה ופנימה. ביצוע מדהים של קשר סטוק, שייככב עוד הרבה זמן ברשת.


איזה ריחוף. שאקירי (GettyImages)


להוריד את הכובע (GettyImages)

דקה 113

הזדמנות לשווייץ: שאקירי מקפיץ כדור נהדר לדרדיוק שנשאר לבד מול פביאנסקי, נוגח טוב אבל השוער יצא עוד יותר טוב וזינק נהדר כדי לעצור.


רגע לפני הזינוק. פביאנסקי בהצלחה נהדרת (AFP)

עד הטורניר הנוכחי, פולין לא הגיעה לשלב הנוק-אאוט באליפות אירופה וכעת היא כבר ברבע הגמר. ואם רוברט לבנדובסקי יחזור לכבוש, אז בכלל יהיה כדאי להיזהר ממנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי