פורטוגל ברבע אחרי 0:1 דרמטי על קרואטיה

הפורטוגלים ברבע הגמר
הפורטוגלים ברבע הגמר |

הסלסאו כלל לא הרשימה, אך קווארסמה סידר ניצחון ראשון ומפגש נגד פולין

(גודל טקסט)

היא עדיין ללא ניצחון בתשעים דקות, אבל פורטוגל גברה 0:1 על קרואטיה החזקה משער דרמטי של ריקארדו קווארסמה בהארכה, והעפילה לשלב רבע הגמר של יורו 2016 בו תפגוש את פולין.

זה היה אחד המשחקים החלשים שנראו בטורניר הזה. שתי הנבחרות נעו בעיקר במרכז המגרש והשאירו את דניאל סובאשיץ' ורוי פטריסיו מחוסרי עבודה, כשאף אחת מהן לא סיפקה ולו בעיטה אחת למסגרת עד לדקה ה-116.

מאמן פורטוגל פרננדו סנטוס, הציב את כריסטיאנו רונאלדו בעמדת החלוץ ביחד עם חברו לשעבר למנצ'סטר יונייטד נאני. CR7, שסיים את שלב הבתים עם שלושה שערים ובישול, לא תיפקד וכך גם נבחרתו. מלבד נגיחה טובה של פפה במחצית הראשונה ונסיון הבקעה נוסף של נאני בשניה, הסלסאו לא התקרבה לשער.

בסופו של דבר היו אלה המחליפים שעשו את ההבדל. רנאטו סאנצ'ס נכנס בפתיחת המחצית השנייה ורענון את שורות הפורטוגלים. הרכש החדש של באיירן מינכן היה טוב מאוד והוא זה שהוביל את המתפרצת ושלח את רונאלדו לבשל למחליף הנוסף, קווארסמה את שער הניצחון. הקשר הצעיר הראה לבווארים שהם עשו רכישה חכמה.


חילוף מנצח של סנטוס (gettyimages)

גם קרואטיה, שהלהיבה בשלב הבתים וסיימה במקום הראשון לאחר ניצחון דרמטי 1:2 על ספרד, נראתה כמו צל של עצמה. היא אמנם הייתה יותר עדיפה, אבל מרכז הקישור הפורה שלה לא היה פעיל מספיק ורוב ההתקפות שלה התנקזו לאגפים. ההרמות של מרסלו ברוזוביץ' ואיבן פרישיץ' לא מצאו את חלוצה של יובנטוס מריו מנדז'וקיץ' שמיעט לגעת בכדור.

הקרואטים נענשו על אי ניצול המצבים, ובאופן אירוני השער הגיע בדיוק חצי דקה לאחר הבעיטה הראשונה שלהם למסגרת. חבורתו של אנטה צ'אצ'יץ' רושמת טורניר מאכזב בסך הכל כשהיא לא עמדה בציפיות שייצרה והולכת הביתה מוקדם מהצפוי.



אוהדי קרואטיה בבקשה מיוחד לרונאלדו (AFP)

הרכבים 

פורטוגל: רוי פטריסיו; רפאל, ז'וזה פונטה, פפה, סדריק סוארס; ווליאם קראבליו, ז'ואאו מריו (ריקרדו קוארסמה, דקה 87), אנדרה גומש (רנאטו סאנצ'ס, דקה 50), אדריאן סילבה (דנילו, דקה 108); לואיס נאני, כריסטיאנו רונאלדו.

קרואטיה: דניאל סובאשיץ'; דריו סרנה, ורדאן צ'ורלוקה (אנדריי קראמריץ', דקה 120), דומאגוי וידה, איבן סטריניץ'; לוקה מודריץ', מילאן באדלי; איבן ראקיטיץ' (מרקו פיאצה, דקה 110), מרסלו ברוזוביץ', איבן פרישיץ'; מריו מנדז'קיץ' (ניקולה קליניץ', דקה 88).



תמונות קבוצתיות לפני המשחק (gettyimages)

מהלך המשחק

דקה 25

הזדמנות ראשונה במשחק. רפאל מרים כדור חופשי טוב לראשו של פפה, הבלם נוגח מעל לשער.

דקה 30

פרישיץ' מתחיל להתחמם. הקשר מקבל כדור באגף, מעביר את רפאל ומנסה בעיטה, שהולכת לרשת החיצונית.


פרישיץ' מציג את התספורת החדשה (AFP)

דקה 52

קרואטיה מנסה קרן מהירה. ראקיטיץ' מוסר לברוזוביץ' שמשחרר בעיטה, אבל הכדור הולך מעל לשער.

דקה 63

רונאלדו מקבל 16 מטר מהשער ומקפיץ לנאני, שמנסה לכבוש עם הכתף אבל שולח את הכדור רחוק מהקורה. וידה בעט בידו של החלוץ אבל השופט לא שרק לפנדל.

דקה 85

המשחק מתנהל בעיקר במרכז המגרש, אין מצבים מיוחדים ושתי הנבחרות עדיין לא בעטו למסגרת.


סאנצ'ס. ריענן את שורות הפורטוגלים (gettyimages)

דקה 110

המשחק עדיין לא מתפתח. שתי הנבחרות מגששות אבל פטריסיו וסובאשיץ' עדיין מובטלים.

דקה 113

הזדמנות טובה של קרואטיה. ברוזוביץ' מרים קרן, הגנת פורטוגל לא שומרת טוב והכדור מגיע לוידה. הבלם נוגח מעל לשער.

דקה 117

0:1 לפורטוגל!- חצי דקה לאחר שבעיטה של פרישיץ' הלכה לקורה, הסלסאו יוצאת להתקפה מתפרצת שבסופה רונאלדו מוסר לקוארסמה המחליף, שמגלגל לרשת החשופה.

עוד באותו נושא: לוקה מודריץ', קרואטיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי