פורטוגל וצרפת נכוו: אלבניה מפנטזת על העליה לשמינית

| צילום: gettyimages

בלי סליחי, אבל עם הגנת ברזל ומאמן איטלקי, המדינה הקטנה רוצה להדהים

(גודל טקסט)

חמש נבחרות יערכו ביורו הקרוב את הופעת הבכורה שלהן. הראשונה מבניהן היא אלבניה הקטנה, שהוגרלה לבית 1 יחד עם צרפת, רומניה ושוויץ. בדרך לטורניר האלבנים נהנו מההפקר וזכו בשלוש נקודות בניצחון טכני על סרביה, לאחר שהמשחק בין הנבחרות פוצץ דווקא אחרי פרובוקציה מצד האלבנים. זה הזמן להכיר קצת יותר מקרוב את האדומים-שחורים.

 

 

הופעות ביורו: 0

 

הוזכר כמועמד גם לנבחרת איטליה. די ביאסי (gettyimages)

 

מאמן: ג'יאני די ביאסי (60).

 

כוכבים: לוריק סאנה (נאנט), שקלזן גאשי (קולורדו ראפידס), טאולנט שאקה (באזל).

 

בלם נאפולי הוא שחקן מפתח בהגנה. היסאיי (gettyimages)

 

שימו לב ל: אלסייד היסאיי (נאפולי). המגן הימני של האזורי היה שחקן הרכב קבוע אצל מאוריציו סארי העונה, אחרי שנרכש בקיץ ב-5 מיליון יורו מאמפולי, שם אימן סארי קודם לכן. מלבד קפטן הנבחרת והמנהיג שלה לוריק סאנה, עליו שילמה נאנט 6.75 מיליון יורו, היסאיי הוא הרכש האלבני היקר בכל הזמנים, והוא צפוי להיות שחקן המפתח בניסיונות של הגנת הנבחרת לשמור על שער נקי.

 

השמות הגדולים שנשארו בחוץ: חמדי סליחי (סקנדרבו).

 

למרות יכולת טובה, הוא נשאר בחוץ. סליחי (ערן לוף)

 

ההרכב האידיאלי: אטריט ברישה; אלסייד היסאיי, לוריק סאנה, מרגים מרביי, אנסי אגולי; טאולנט שאקה, אמיר אברשי, אנדי לילה, ארגיס קאצ'ה, ארמיר לנג'אני; בקים באיאי.

 

התסריט השלילי: אלבניה, שתשחק נגד ישראל במוקדמות מונדיאל 2018, נחשבת לנבחרת החלשה בבית והיא כבר עשתה את שלה עם ההעפלה הראשונה בהיסטוריה שלה לטורניר גדול. האלבנים השתפרו בשנים האחרונות, אבל לא מספיק עבור טורניר קשה כזה. נראה שהמאמן די ביאסי קיפח בצורה קשה את חמדי סליחי, ששיחק בישראל, זכה בתואר מלך השערים של אלבניה והוביל את קבוצתו סקנדרבו להצלחה היסטרית במוקדמות ליגת האלופות. המאמן העדיף לבחור את החלוצים שהלכו איתו לאורך הדרך והתעלם מסליחי, טעות שתעלה לו ביוקר, ותגרום לאלבניה לסיים את הטורניר עם אפס שערים ואפס נקודות.

 

המנהיג. סאנה (gettyimages)

 

התסריט החיובי: כמו לסטר בפרמייר-ליג, גם אלבניה תצליח להוכיח שהכל אפשרי. יש לה כמה שחקנים מנוסים מהליגה האיטלקית, והמאמן די ביאסי, שהוזכר גם כמועמד לאמן את איטליה, חולל פלאים בנבחרת והוכיח גם לישראל שאפשר בכל זאת להגיע להישגים עם נבחרת קטנה. הניצחונות על פורטוגל במוקדמות ועל צרפת במשחק ידידות מוכיחים שאסור לזלזל בנבחרת שמשחקת כדורגל מאוד קבוצתי. הפטריוטיות בנבחרת, האוהדים שיעניקו הרבה מרץ וגם הגנת הברזל יסחפו את האלבנים עד לשמינית הגמר.

 

ההימור שלנו: לא צריך להגזים עם סיפורי לסטר. ינשרו מהבית המוקדם.

 

המדינה הקטנה איתם (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי