פליימייקר וגם סמל: סלובקיה בונה על היכולת של האמשיק

האמשיק
האמשיק |

קשר נאפולי מגיע עם מטען של ניסיון ונאמנות כדי להדהים ביורו. 19:00: וויילס

(גודל טקסט)

סלובקיה הגיעה שוב לטורניר גדול אחרי שש שנים. הנבחרת הצנועה שנפרדה משכנתה צ'כיה לא משופעת כוכבים, אך בהחלט יש לה פוטנציאל לעשות צרות לאנגליה, וויילס ורוסיה בבית 2 של יורו 2016.

 

יאן קוז'אק בונה על סגל מנוסה כשבראשו הבלם מרטין שקרטל מליברפול ומארק האמשיק מנאפולי. בעוד הבלם יגיע בכושר ירוד ליורו, כוכב של נאפולי עשוי להיות ההבדל בין עליה לרבע הגמר לבין הדחה מוקדמות.

 

 

הקשר האולטימטיבי: נשאר נאמן לדרום איטליה
האמשיק כבר לא ילד. בן 29 ליתר דיוק ממש אחרי היורו. זה נדמה שהוא שנים איתנו ולא בכדי הוא סיים את עונתו התשיעית בנאפולי. כן בגיל 20 בחרו האזורי המשתקמים מפירוק להמר על הילד הסלובקי שהגיע לברשיה הצנועה בגיל 17 עבור חצי מיליון יורו.

 

5.5 מיליון יורו הושקעו בפליימייקר העתידי ובנאפולי היו בטוחים שהנחיתו "פאבל נדבד" משלהם. כן, באותם ימים הצ'כי עליו גדל האמשיק בילדותו היה כוכב גדול בליגה האיטלקית ומודל לחיקוי עבור לא מעט שחקנים, אך בייחוד עבור מי שלימים הפך לכוכב בפני עצמו.

 


נדבד שומר על האמשיק, המודל לחיקוי (Gettyimages)

 

במהרה הפך האמשיק לכוכב בנאפולי. הוא עשה זאת בתקופה בה תפקיד הפליימיייקר די נעלם מהנוף האיטלקי. ב-2009 כשהאייקון שלו נדבד פרש, האמשיק כבר היה בנסיקה בדרך להפוך ליקיר אוהדי נאפולי.

 

הפירגון מהצ'כי שכיכב ביובנטוס ולאציו לא איחר לבוא: "הוא טוב ממני. אין סיבה שלא יכתבו עליו עוד דברים רבים בשנים הקרובות", החמיא נדבד ב-2010.

 

ב-2011 האמשיק כבר נבחר נכנס לטבלת 10 הכובשים הגדולים של המועדון וזאת מעמדת הפליימייקר כאמור. "פליימייקר שכוכב 10 שערים בעונה במשך כמה שנים זה לא דבר של מה בכך", הרעיף מאמנו דאז, וולטר מאצרי.

 


"פליימייקר עם עשרה שערים בכל עונה" (Gettyimages)

 

המספרים כמובן העלו את קרנו והאמשיק זכה לחיזורים ממילאן, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי ובאיירן מינכן אך בעוד איסקיאל לאבצי ואדינסון קבאני בחרו ללכת לכסף הגדול של פאריס סן ז'רמן הוא נותר נאמן לפרטנופיי והפך לאליל האוהדים.

 

רק שלא יעלם: איך יראה היורו שלו ואחריו?
אחרי עזיבת קבאני ולאבצי נאפולי לא רצתה להפוך לספקית שחקנים וכדי לשמור על מקומה בצמרת רכשה לא מעט שחקנים כשרפא בניטס מונה לתפקיד המאמן. גונסאלו היגוואין הגיע מריאל מדריד ובמהרה הפך לסקורר לוהט, חוסה קאייחון תרם את חלקו אף הוא וגם דרייס מרטנס הגיע כדי להעמיק את הסגל.

 

מי שנשאר להוביל היה תמיד האמשיק. לצד הפריחה מסביב הוא תמיד היה בתור הקפטן מסרב לכל הצעה לעזוב ומסמן דבר אחד – להוליך את נאפולי קדימה.

 


מעוניין רק בדבר אחד, תואר לנאפולי (Gettyiamges)

 

הוא לא קשר התקפי מובהק אך כאמור יודע להגיע מהאגפים ומאחורי החלוצים ולפטם בכדורים שלרוב מסתיימים בכיבושים. את העונה הנוכחית סיים עם 11 בישולים, לפניה סיים עם עשרה כאלה וביחד עם הכיבושים הוא אמון על קרוב ל-20 שערים של החמורים הקטנים בכל עונה.

 

כל כך נאמן לנאפולי שבפברואר האחרון דחה הצעת עתק מהליגה הסינית, כן זו שמחזרת אחרי ערן זהבי. סוכנו הצהיר: "הוא מפורסם בשוק הסיני והייתי הצעת עתק, אבל אפילו לא שקלנו אותה. כל מה שהאמשיק רוצה הוא לזכות בסקודטו עם החולצה של נאפולי".

 

כעת כשסרב להצעה, סיים עם נאפולי שוב בצילה של יובנטוס, האמשיק יקווה לקחת את סלובקיה קדימה ביורו. וכאן יכולה להיות הבעיה. הרבה מהביקורת עליו היא שהוא נעלם ברגעים המכריעים.

 


ביורו סלובקיה תהיה חייבת אותו בשיא (Gettyimages)

 

כשחקן הכי חשוב במערך של סלובקיה אסור לו להיעלם אחרת הסלובקים יאמרו שלום מהר מאוד. אם יופיע למשחקים בשלב הבתים, זה בהחלט יכול להסתיים בשמינית ואולי אף מעבר. אם יבלוט בבמה הגדולה ויקבל הצעות ממועדוני ענק האם זה ישנה את דעתו בתום היורו? כנראה שלא. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי