פתחה בצליעה: רק 0:0 לברזיל מול אקוודור

|

דונגה חזר למקום בו זכו במונדיאל, אבל כמעט הפסיד. ברביעי בלילה: האיטי

(גודל טקסט)

דונגה ונבחרת ברזיל חזרו לאצטדיון רוז בול שבפסאדונה, קליפורניה, בו זכו במונדיאל 1994 עם ניצחון בפנדלים אחרי 0:0 נגד איטליה בגמר, וגם הפעם סיימו בשוויון מאופס נגד אקוואדור. הסלסאו הפגינה יכולת חלשה מאוד, ואם היא לא תתעורר במהירות קיים סיכוי סביר שבטורניר קופה אמריקה שלישי ברציפות היא לא תצליח לעבור את רבע הגמר.

 

דונגה חסר שחקנים רבים מהסגל הנרחב של הסלסאו, אבל כן היו לו דני אלבס, שעלה עם סרט הקפטן, וגם וויליאן וקאסמירו. המאמן בחר לעלות במערך 1:5:4 עם ז'ונאס כחלוץ בודד, כשהולק וגם ילד הפלא גבריאל נותרו על הספסל. למרות זאת, הנבחרת שלו שיחקה חלש במיוחד והתקשתה לסכן את השער.

 

 

זה היה יכול להיות מביך אפילו יותר. דונגה (AFP)

 

הרגע המביך במשחק הגיע עשר דקות לסיום, אז השוער הברזילאי אליסון בקר דחק לשערו כדור רוחב וספג שער אומלל במיוחד. למזלו הרב השער בוטל בשל העובדה שהכדור ספק עבר את קו הרוחב.

 

לוקאס מורה, שנכנס כמחליף במקומו של וויליאן היה קרוב להכריע את המשחק בדקה ה-83 לאחר שהגיע טוב להרמה אל מול שוער שיצא לא טוב מהשער, אך הנגיחה שלו, שכבר הכניעה את דריר, הלכה החוצה. עם שריקת הסיום הקהל בקליפורניה, שציפה להצגה מהסלסאו, הגיב בשריקות בוז צורמות.

 

כמעט הכריע. מורה (AFP)

 

למזלו הרב של דונגה, בית 2 בו משחקת ברזיל אינו בית חזק במיוחד, וקשה לראות סיטואציה בה הסלסאו תישאר בחוץ עם סיום שלב הבתים. בלילה שבין רביעי לחמישי ברזיל תשחק נגד האיטי החלשה (2:30, ישיר בספורט2), במשחק שאם היא לא תנצח אותו אז היא כנראה באמת לא תהיה ראויה אפילו לעלות שלב. מאוחר יותר באותו הלילה, אקוואדור תחפש את הניצחון נגד פרו (5:00, ישיר בספורט2).

 

הרכבים

ברזיל: אליסון בקר; דני אלבס, ז'יל, מרקיניוס, פליפה לואיז; קאסמירו; אליאס (לוקאס לימה/87), רנאטו אוגוסטו, פיליפה קוטיניו, וויליאן (לוקאס מורה/76); ז'ונאס (גבריאל/62).

 

אקוואדור: אסטבאן דריר; חואן פארדס, ארטורו מינה, גבריאל אכילייר, וואלטר איובי; כריסטיאן נובואה, קרלוס גרואזו; אנטוניו ולנסיה, מילר בולאניוס (פרננדו גאיבור/92), ג'פרסון מונטרו (פידל מרטינס/81); אנר ולנסיה (חאיימי איובי/81).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי