קולומביה פתחה את הקופה עם 0:2 על ארה"ב

כבש
כבש | צילום: AFP

המארחת נכנעה בקליפורניה. ספאטה כבש אחרי קרן, חאמס הכפיל בפנדל

(גודל טקסט)

טורניר קופה אמריקה סנטנאריו, המהדורה החגיגית לרגל 100 שנים לגביע היבשתי הוותיק מכולם, נפתח עם עוד הוכחה שהמשחק שייך לדרום. קולומביה ניצחה 0:2 את המארחת ארצות הברית, שנכנעה לקפטרוס בכל שלושת המפגשים ביניהן בתולדות המפעל (1:7 בשערים לקולומביאנים). 

הרבה צבע ביציעים (AFP)


יורגן קלינסמן עלה עם מערך 3-3-4 והמון תקוות, אבל כבר בדקות הפתיחה אפשר היה להבין מי הנבחרת הרצינית יותר על הדשא. הבחורים של חוסה פקרמן הארגנטיני-יהודי עלו ליתרון כבר בדקה השמינית. אדווין קרדונה, קשרה של מונטריי המקסיקנית, הגביה כדור קרן ובלם מילאן כריסטיאן ספאטה המשיך בבעיטה מהאוויר לרשת. 

  • יורו 2016: לחצו כאן ללוח השידורים המלא

המקומיים הגבירו את הקצב, קלינט דמפסי וחבריו הספיקו להחמיץ ובדקה ה-40 נחתה עליהם עוד מכה. הכדור פגע בידו של דיאנדה ידלין, המגן הימני הצעיר שבכלל לא הסתכל לכיוון. השופט הצביע על הנקודה הלבנה וחאמס רודריגס, שעבר עונה הפכפכה במדי ריאל מדריד, זרק את בראד גיוזאן לצד אחד ונעץ את הכדור בפינה השניה (42). פנדל בלתי ניתן לעצירה. בהמשך הכוכב פרק את הכתף, קיבל טיפול קצר ולאחר מכן הוחלף. עדיין לא ידוע כיצד זה ישפיע עליו ועל חבריו בהמשך.

הקולומביאנים חוגגים את הראשון של ספאטה (AFP)

בארצות הברית, מדינה של הרבה סטטיסטיקות ומעט כדורגל, כבר חישבו שלקולומביאנים יש כעת סיכוי של 90 אחוזים לעלות לשמינית הגמר, כאשר הנבחרת המקומית נפלה מ-58% ל-35 אחוזים בלבד. זה לא אומר הרבה, רק ש-22 שנים אחרי שאירחה מונדיאל לארה"ב יש עדיין דרך ארוכה בענף. 


נקודת האור מבחינת קולומביה, מלבד הניצחון כמובן, הייתה העובדה שחאמס מצא את הרשת. הכשרון של ריאל לא זכה לגיבוי מזינדין זידאן במהלך העונה, יובש על הספסל בגמר ליגת האלופות וכעת מתנדנד בין הישארות לבריחה מסוגננת. בנבחרת, לעומת זאת, הוא הפך לצעיר ביותר שמגיע ל-15 שערים בינ"ל וטיפס למקום השישי בדירוג כובשי כל הזמנים. והוא רק בן 24. 

פנדל בלתי ניתן לעצירה ופציעה. חאמס (AFP)

ארצות הברית תנסה להתאושש במשחק מול קוסטה ריקה בלילה שבין שלישי לרביעי (03:00), קולומביה מקווה להמשיך במומנטום החיובי מיד אחר כך מול פראגוואי הקשוחה (05:30). 

הרכבים 
ארצות הברית: בראד גיוזאן; דיאנדרה ידלין, ג'ף קמרון, ג'ון ברוקס, פביאן ג'ונסון; מייקל בראדלי, אלחנדרו בדויה (גראהם זוסי/86), ג'רמיין ג'ונס (דרלינגטון נאגבה/66); גיאסי זארדס, בובי ווד (כריסטיאן פוליסיץ'/66), קלינט דמפסי. 

קולומביה: דויד אוספינה; סנטיאגו אריאס, כריסטיאן ספאטה, ג'ייסון מוריו, פריד דיאס; סבסטיאן פרס (קרלוס סאנצ'ס/86), דניאל טורס; חאמס רודריגס (גיירמו סליס/73), חואן קוואדראדו, אדווין קרדונה; קרלוס באקה (דאירו מורנו/88).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי