קוקה תורגל בהרכב של ספרד לקראת איטליה

קוקה ואלבה
קוקה ואלבה |

דל בוסקה מכין לקונטה הפתעות: "לא נחותים מאף נבחרת באליפות אירופה"

(גודל טקסט)

מאמן ספרד ויסנטה דל בוסקה מתכנן כמה שינויים משמעותיים בהרכב שלו לקראת המפגש הלוהט מול איטליה בשמינית גמר יורו 2016. המטרה המרכזית של אלופת אירופה המכהנת היא להפעיל לחץ על הקישור של הכחולים, שמגיעים עם עשרה שחקנים מוצהבים למשחק ועשויים להיזהר. או כך לפחות חושבים בספרד. 

מי שתורגל בהרכב הוא קוקה, הקשר הצעיר הנפלא של אתלטיקו מדריד, שתופקד לצד אנדרס אינייסטה. גם לוקאס ואסקס ואריץ אדוריס עשויים להיכנס ל-11 של דל בוסקה ברגע האחרון, כאשר תורגלה גם אפשרות שאלבארו מוראטה יוסט לכנף שמאל ואותו אדוריס יפתח לצדו בחוד. 

בניסיון להתמודד עם שלושת הקשרים הקשוחים של איטליה במרכז השדה, ב"אס" נטען שדל בוסקה עשוי לפתוח עם ארבעה קשרים יצירתיים: טיאגו אלקנטרה, אנדרס אינייסטה, קוקה וססק פברגאס. המטרה היא להחזיק בכדור כמה שיותר ולהימנע מהמתפרצות המסוכנות של האיטלקים. 


קוקה, נשק חשוב בקישור (Gettyimages)

"ספרד לא נחותה מאיטליה ולא מאף נבחרת אחרת, ואני אומר זאת עם כל הכבוד ליריבות", הכריז דל בוסקה. "אנחנו במצב אידיאלי, במצב בו רצינו להיות כשהגענו לטורניר. אנחנו נלהבים ויש לנו את היכולת לנצח את כל הנבחרות באליפות". 

כשנשאל על ההפסד לקרואטיה במחזור השלישי של שלב הבתים והשיבוץ מול איטליה בשמינית, השיב דל בוסקה: "עכשיו קרואטיה צריכה לשחק מול פורטוגל, נראה לכם שזה יותר קל או יותר קשה מאיטליה? כדורגל זה לא טניס. בטניס עולה פדרר למגרש ואתה חושב לעצמך 'הנה זה הולך לקרות'. נראה מה יקרה. כולם פה בטוחים לגמרי שגרמניה תנצח את סלובקיה?". 

בספרד כבר טרחו לערוך השוואה בין ההישגים של שחקני הסגלים. בעוד כל שחקניו של אנטוניו קונטה בטורניר זכו יחד ב-113 תארים, אלא של דל בוסקה כבר קטפו יחד 249 תארים. 23 ספרדים זכו בגביע העולם ו/או באליפות אירופה, לעומת 3 זכיות "בלבד" של האיטלקים. שיאן התארים במפגש יהיה אנדרס אינייסטה עם 31 הנפות. אחריו מגיעים ג'רארד פיקה (28), סרחיו בוסקטס (25), פדרו (22) ואיקר קסיאס (21).


דל בוסקה. יפתיע או ישמור מסורת? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי