קורטואה: "וילמוטס צריך לעזוב? אמרתי את דעתי"

אלדרווירלד לא מאמין שזה קורה לו
אלדרווירלד לא מאמין שזה קורה לו | צילום: Gettyimages

בלגיה הודחה ברבע גמר היורו, המאמן אמר: "הסתכנו כשהגענו עם סגל צעיר"

(גודל טקסט)

נבחרת בלגיה סומנה כאחת המועמדות לזכייה, הודות לסגל צעיר, מבטיח ומפוצץ בכישרון, אך החלום התנפץ לשדים האדומים ברבע גמר יורו 2016, כאשר גם יתרון מהיר מפצצה שבעט נאינגולאן לא הספיקה מול וויילס שהפכה ל-3:1 ורשמה עליה היסטורית.

בעקבות ההפסד לדרקונים, הרוחות די סוערות בבלגיה ושחקני הנבחרת ביקרו את מאמנם כבר דקות ספורות לאחר שריקת היום. שוער הנבחרת טיבו קורטואה נשאל אם וילמוטס צריך לשים את המפתחות וענה: "הוא צריך להחליט בעצמו. אני את דעתי אמרתי בחדר ההלבשה.

"זה בדיוק מה שקרה לנו נגד איטליה, אותן טעויות ואותן בעיות", הוסיף קורטואה המתוסכל, "נבחרת פחות כישרונית הענישה אותנו וזה קשה, אבל הם ידעו מה לעשות. היינו בחיסרון מספרי בקישור וכשעשינו שינויים זה לא עזר".

קורטואה. כבר אמר למאמן את דעתו (Gettyimages)

המאמן מארק וילמוטס מודע לביקורות הקשות נגדו ולהגנתו אמר: "הייתה לנו תכנית משחק טובה והיינו דומיננטיים, שיחקנו מעולה ב-25 הדקות הראשונות, אבל אז התחלנו ללכת אחורה. נופפתי לשחקנים עם הידיים, אבל אני לא קוסם. אי אפשר לשחק עם הגנה בגיל ממוצע 23 ולהאשים את השחקנים על חוסר ניסיון. החלפנו חצי מההגנה למשחק הזה ואני יכול להבין מדוע ספגנו שערים ממצבים נייחים".

וילמוטס. חוסר ניסיון הייתה הבעיה? (Gettyimages)

"אולי זה היה פחד כי השחקנים שלנו מאוד צעירים, אני לא יודע", המשיך וילמוטס שהגיל הממוצע של שחקניו בנבחרת הינו 24 בלבד. "אני האחראי וזה הכי טוב שלדעתי היה לנו. אלו שחקנים עם המון פוטנציאל ואני לא הולך להרוג אותם, לקחנו סיכון כשזימנו סגל צעיר. היינו נבחרת שיכולה ללכת עד הסוף ואנו מסיימים את היורו בטעם רע. וויילס יודעת לשחק כדורגל ויש לה כישרון".

לסיום, איך לא, נשאל וילמוטס אם הוא מתכוון להתפטר והשיב: "הבהרתי שאודיע על החלטתי אחרי היורו, אבל זה לא יקרה ישר אחרי משחק. אני אחשוב על זה ואקח את הזמן".

"לא יכול להרוג אותם". בלגיה סיימה את דרכה (Gettyimages)

עם זאת, בניגוד להתקפה של קורטואה, אדן הזאר יצא להגנת ווילמוטס: "אני לא יודע אם ימשיך או לא, אבל אני יכול לומר בפירוש שכל 23 שחקני הסגל תומכים בו ונותנים לו גב. גדלנו איתו כנבחרת בשנים האחרונות. היתה לנו אכזה נגד וויילס, אבל כולנו מקווים שימשיך". 

 

הזאר השווה בין ההדחה נגד וויילס לזו נגד ארגנטינה במונדיאל ואמר: "יש הבדל גדול. מול ארגנטינה היינו מאופקים והרגשנו שלא נתנו הכל על המגרש. במשחק נגד וויילס נתנו את כל מה שהיה לנו. ב-20 הדקות הראשונות שיחקנו מצוין. כבשנו שער גדול, אבל אז לפתע ירדנו ביכולת. אנחנו מאוד מאוכזבים בעיקר כשכל האוהדים שלנו היו במגרש ומדינה שלמה מאחורינו. היו לנו שלושה משחקים מצוינים אחרי ההפסד נגד איטליה. ננסה להגיע רחוק יותר במונדיאל הקרוב". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי