קנה את עולמו: רובסון-קאנו חי את החלום וסותם פיות

יחגוג גם הערב?
יחגוג גם הערב? |

אחרי 12 עונות בינוניות ברדינג, החלוץ הוולשי פורח. יפתיע גם את פורטוגל?

(גודל טקסט)

אם הייתם אומרים את השם האל רובסון־קאנו עד לפני מספר שבועות, רק עכברי הכדורגל האנגלי, אלה שעוקבים באדיקות גם אחרי הצ'מפיונשיפ ומטה, היו מבינים למי אתם מתכוונים. חלוץ נבחרת וויילס היה עוד אחד מהשמות האלמוניים שמשחקים באי הבריטי. בכל זאת, 12 עונות ברדינג הן לא ממש הקרם של הכדורגל האירופי.

 

היום כמעט כל ילד באירופה ראה את השער המדהים שכבש ברבע גמר היורו בניצחון 1:3 על בלגיה. הסיבוב נוסח יוהאן קרויף הזכיר לרבים יכולות וירטואוזיות של ענקים כמו לאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו. זה התאים יותר לגארת' בייל, שהאמת, לא יכול להתהדר בהרבה שערים כאלה.

 

 

החלוץ הודה שהתרגיל לא בא לו בהברקה רגעית: "עובדים על זה שנים באימונים. אתה מנסה כל פעם להיות טוב יותר, אבל האמת, שכאשר אתה משחק לעיני כל העולם ועושה את התרגיל הזה זה פשוט עניין של אינסטינקט", סיפר קאנו. "ההשוואות לקרויף מחמיאות לי מאוד. נגע לליבי שאמרו שזו הייתה מחווה שלי בשבילו בשנה שבה הוא הלך מאיתנו. האמת היא שגדלתי עליו וצפיתי בהרבה מבצעים שלו".

 

על השער שהדהים את אירופה סיפר קאנו: "הייתי בתוך הרחבה, ניסיתי ליצור לעצמי מקום כדי שאוכל לבעוט לשער. הגב שלי היה אל השער והמגנים של בלגיה חשבו שפשוט אמסור אחורה, ואז חשבתי על המהלך הזה של קרויף ובעטתי פנימה. רק שערים כאלה היו יכולים להכריע את נבחרת בלגיה, שנתנה משחק טוב. פיגרנו והיינו חייבים להתאושש. השער הזה לדעתי פשוט שבר אותם". ניל טיילור עמד חופשי ברחבה כשקאנו עשה את הסיבוב שלו, בזמן שאוהדים רבים צרחו לחלוץ שימסור לו את הכדור, אבל הם נשארו בהלם מוחלט נוכח המבצע.

 

רובסון-קאנו עובר תקופה דומה למה שחוו שחקני לסטר בעונה האחרונה. הוא היה זה שהחליט לא להאריך את חוזהו ברדינג בגלל שקיבל הצעות מקבוצות פרמייר-ליג בשנים עברו, אבל המועדון שלו סירב לשחררו. אחרי הניצחון המרשים של הדרקונים בשישי, הרשו לעצמם הפרשנים באנגליה ללכת רחוק. "אם הייתי בעלים של קבוצת פרמייר-ליג, רובסון-קאנו היה השחקן הראשון שהייתי מחתים", אמר ג'ון הארטס הוולשי. שחקן עבר אחר, רובי סאבג', הוסיף: "אם מסי היה כובש שער כמו שכבש רובסון-קאנו, היו מדברים על זה שנים". השער שלו כמובן כבר מועמד מוביל לזכות בשער הטורניר.

 


"חשבתי על המהלך של קרויף" (gettyimages)

קאנו בן ה-27 החל את דרכו באקדמיה של ארסנל, אבל לא הצליח לטפס לקבוצת הבוגרים ואמרו עליו כי הוא לא חזק פיזית ולא מהיר מדי כדי להצליח בליגה האנגלית הבכירה. לאחר מכן עבר לקבוצות קטנות כמו סווינדון וסאות'אנד. עכשיו, כמה שנים אחרי, הוא כבר קיבל כמה הצעות מקבוצות בכירות יותר. קבוצת חובבים בשם דובר אתלטיק לא סברה שרובסון-קאנו הפך בין לילה לכוכב עולמי וצייצה לו בטוויטר הרשמי שלה: "אם אתה חושב שאתה שחקן טוב, אתה מוזמן למבחנים אצלנו". החלוץ מבוקש בסוונסי הוולשית, סלטיק של ברנדן רוג'רס, ואפילו אלופת אנגליה, לסטר סיטי גיששה.

 

"אין לי ספק שההחלטה שלי לא לחדש את החוזה ברדינג הייתה ההחלטה הכי נכונה שעשיתי בחיי. אני חושב שהוכחתי לכולם שאני ראוי לשחק בפרמייר-ליג. שיחקתי 12 שנה ברדינג ואני חושב שנתתי להם שירות טוב", הוא אמר.

 

החלוץ, שכבש רק צמד במדי נבחרת וויילס לפני הטורניר, הכפיל את כמות השערים שלו במהלך הטורניר עד כה. השער הראשון שלו בטורניר הביא לניצחון ההיסטורי על סלובקיה 1:2. רק בשביל להבין את גודל ההישג שלו בצרפת: כששיחק ברדינג הוא כבש רק 24 שערי ליגה ב-198 משחקים.

 


מה שקשה ברדינג, קל עם וויילס (gettyimages)

 

עכשיו מופנה המבט לעבר המשחק הערב (22:00) מול פורטוגל וכוכב העל שלה כריסטיאנו רונאלדו. השאלה הגדולה שמרחפת מעל המשחק הזה, ואולי מעל כל הטורניר הזה, היא האם פורטוגל תוכיח לוויילס שיש גבול לכל תעלול, בדיוק כמו שצרפת עשתה לאיסלנד.

 

אחרי שהוא ונבחרתו עשו את הבלתי ייאמן והגיעו עד לחצי הגמר, רובסון-קאנו מלא ביטחון לקראת חצי הגמר נגד הפורטוגלים: "אנחנו לא חוששים מהם. עדיף שיהיה לנו את בייל מאשר את רונאלדו". החלוץ הסביר: "רונאלדו שחקן טוב, אבל לדעתי בייל הוא גם מנהיג. הוא הדבק שלנו. בגלל כל מה שהוא מביא לנבחרת, בתוספת היכולת האישית שלו, אני מעדיף אותו על חלוץ פורטוגל. בייל מביא לנו אנרגיה עצומה למשחק, הוא עבד כל כך קשה כדי להגיע לכאן והוא מהווה דוגמה לכולנו".

 

"אנחנו חיים בתוך חלום", אמר רובסון-קאנו בהתרגשות, ולמרות שארון ראמזי ובן דיוויס המוצהבים ייעדרו, הוא בטוח: "יש לנו מספיק שחקנים מוכשרים שיכולים למלא את מקומם. הבלם אשלי וויליאמס הוא אחד המנהיגים הכי איכותיים שנתקלתי בהם. אנשים טעו כשזלזלו בנו ועכשיו קשה לעצור אותנו. אנחנו לא חוששים מאף נבחרת. למה שנחשוש אחרי שניצחנו נבחרות טובות כאלה?"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי