קרואטיה הדהימה, ספרד מול איטליה בשמינית

|

קאליניץ' ופרישיץ' קבעו 1:2 והנחילו לאלופת אירופה הפסד. ראמוס החטיא פנדל

(גודל טקסט)

קרואטיה עלתה בלי חמישה שחקני הרכב למשחק מול ספרד, אבל גם עם המחליפים ירדה עם ניצחון 1:2 מול אלופת אירופה. ומי חתום על הניצחון? ניקולה קאליניץ', חלוץ פיורנטינה, עם שער ובישול. גם מרקו פיאצ'ה ומרקו רוג, שחקני דינמו זאגרב (כנראה לא לאורך זמן), הרשימו והראו שלבלקנים פשוט יש נבחרת עם כישרון בלתי נגמר.

 

 

ראמוס יורד מאוכזב. יש לו מניות בהפסד (AFP)

 

12 שנים (מיורו 2004) ו-13 משחקים של שלטון ספרדי הסתיימו אל מול נבחרת נהדרת, שגם ידעה להתגונן מצוין כשלה רוחה שלטה ואנדרס איניסטה  ניווט וגם ידעה – וזה נדיר – לקחת מהספרדים את השליטה במשחק ובקצב ולהסתער קדימה.

 

ויסנטה דל בוסקה לא רק העלה את ההרכב הקבוע שלו, הוא המשיך להאמין בעיניים עצומות בססק פברגאס הנוראי שהותיר למעשה את הנבחרת בעשרה שחקנים מול 11. משום מה גם ניגש סרחיו ראמוס לביצוע פנדל (שלא היה ולא נברא) לזכות הספרדים אשר נשלח היישר לידיים של סובאשיץ', השוער הקרואטי.

 

 

הניצחון הקרואטי העניק להם את ראשות הבית, בעוד הספרדים ירדו למקום השני וייאלצו לפגוש את איטליה כבר בשמינית הגמר בשחזור הגמר מ-2012.

 

ספרד: דויד דה חאה; חואנפראן, סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה; סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה, ססק פברגאס (טיאגו אליקנטרה 84); דויד סילבה; אלבארו מוראטה (אדוריס 67), נוליטו (ברונו 59).

 

קרואטיה: דנייל סובאשיץ'; דריו סרנה, ודראן צ'ורלוקה, טין ידבאי, סימה ורסאליקו; מרקו רוג (מתיאה קובאצ'יץ' 80), מילאן באדלי, איבן פרישיץ', איבן ראקיטיץ', מרקו פיאצ'ה; ניקולה קאליניץ'.

מהלך המשחק

דקה 7

0:1 לספרד – מתפרצת ספרדית שהסתיימה במסירת אמן של סילבה לפברגאס. קשר צ'לסי ספק בעט, ספק מסר כדור לרוחב השער ולמזלו מוראטה היה שם כדי לדחוק פנימה.


מוראטה. שערו השלישי ביורו 2016 (AFP)

דקה 15

קאליניץ' חטף מדה חאה ברחבת ספרד ומסר לאחור לראקיטיץ'. הכדור של קשר ברצלונה החליק מהמשקוף על קו השער והורחק. איזה טעות ואיזו החמצה.


ראקיטיץ' לא מאמין, גם אנחנו (AFP)

דקה 45

1:1 – פרישיץ' היתל משמאל בחונפראן והגביה למרכז, פיאצ'ה הסיט עם הראש לעבר קאליניץ' ששלח את הרגל והקדים את דה חאה. שער מרהיב ושוויון מוצדק.


קאליניץ' חוגג עם שחקן שחובש כובע כדורמים (צ'ורלוקה) (AFP)

דקה 53

לחץ ספרדי בלתי פוסק מפתיחת המחצית השנייה, אבל מוראטה מחמיץ מקרוב.


מוראטה. גם כובש וגם מחמיץ (AFP)

דקה 57

התקפה נהדרת של קרואטיה הסתיימה בקרן. דה חאה יצא לא טוב אבל המספרת של פיאצ'ה הלכה סנטימטרים מהקורה.


פיאצ'ה משגע את הספרדים, שחקן מצוין הקרואטי (AFP)

דקה 71

סילבה נפל ברחבה והשופט שרק משום לפנדל לזכות ספרד. אחר כך הוא התעלם מכך שסובאשיץ' זז לפני הבעיטה של ראמוס ובלם ריאל בעט לגופו של השוער.


ראמוס. מי נתן לו לבעוט פנדל? (AFP)

דקה 88

1:2 – דווקא בלחץ ספרדי, יצאו הקרואטים למתפרצת מושלמת. קאליניץ' הציב את פרישיץ' מול דה חאה. קשר אינטר בעט לפינה הקרובה, שוער יונייטד תפס אוויר והכדור התגלגל פנימה.


פרישיץ' מקבל הרבה אהבה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי