רונאלדו ופורטוגל בגמר היורו אחרי 0:2 על וויילס

הגמר מחכה לו. רונאלדו
הגמר מחכה לו. רונאלדו | צילום: AFP

הכוכב השתווה לפלאטיני כמלך שערי היורו בכל הזמנים. מי תחכה לו?

(גודל טקסט)

פורטוגל היא הנבחרת הראשונה שמבטיחה את מקומה בגמר יורו 2016, אחרי שגברה 0:2 על וויילס משערים של כריסטיאנו רונאלדו ונאני.

 

 

עד כה, הדרך של הסלסאו לגמר השני בתולדותיה הייתה רחוקה מלשכנע. גם בניצחון על הדרקונים, שלעצמו היה מוצדק, הושג בזכות ארבע דקות טובות ולא יותר. אבל בשורה התחתונה היא בגמר, וגם רונאלדו שעל הדרך השתווה למישל פלאטיני כמלך שער היורו לדורותיו (9 כיבושים), וביחד הם רחוקים ניצחון אחד מתואר היסטורי.

 

ניצחון מתואר. כריסטיאנו רונאלדו (AFP)

 

 

הוולשים החביבים חוזרים הביתה מוקדם משרצו, אבל הרבה יותר מאוחר ממה שכל העולם – וגם הם – ציפו. גארת' בייל, שסחב את הנבחרת עד ארבע האחרונות, התקשה הפעם לבוא לידי ביטוי. כמו גם חבריו, ששיחקו ללא ארון ראמזי המוצהב. וויילס מיעטה להגיע למצבים, וקצת נראתה לא שייכת למעמד ולראשונה בטורניר לא הצליחה לכבוש. אבל אף אחד לא יוכל לקחת לה את ההישג הנהדר הזה.

 

ניפגש במדריד. רונאלדו ובייל נפרדים (AFP)

 

בצד השני, היה זה חצי הגמר השישי של פורטוגל בטורניר גדול (יורו ומונדיאל), וכעת היא עולה כאמור לגמר השני בלבד בהיסטוריה שלה. אגב, גם בחצי הגמר מול הולנד ב-2004 רונאלדו כבש (צמד), וביום ראשון CR7 וחבריו יקבלו הזדמנות לכפר על ההפסד ההוא ליוון, בבית, ב-2004. אך זה לא יהיה פשוט, כי היריבה תהיה צרפת או גרמניה.

 

התעוררו בזמן. שחקני פורטוגל (AFP)

 

יחגוג גם בראשון? (AFP)

 

הרכבים 

וויילס: וויין הנסי; ג'יימס צ'סטר, אשלי וויליאמס, ג'יימס קולינס (ג'ונתן וויליאמס 66); כריס גאנטר, ג'ו אלן, ג'ו לדלי (סם ווקס 58), ניל טיילור; גארת' בייל, האל רובסון-קאנו (סיימון צ'רץ' 63), אנדי קינג.

 

פורטוגל: רוי פטריסיו; סדריק, ברונו אלבש, ז'וזה פונטה, רפאל; ז'ואאו מאריו, דנילו, רנאטו סאנצ'ס (אנדרה גומש 74), אדריאן סילבה (ז'ואאו מוטיניו 79); כריסטיאנו רונאלדו, נאני (ריקארדו קווארסמה 87).

 

מהלך המשחק:

דקה 16:

הזדמנות לפורטוגל: אחרי פתיחה רגועה מאוד, הסלסאו מנסה. רונאלדו ומאריו מחליפים מסירות 25 מטרים מהשער, האחרון מתקדם קצת ומנסה מזווית אלכסונית למצוא את הפינה השמאלית הרחוקה. אבל הניסיון לא מספיק חזק או מדויק. אבל לפחות יש ניסיון.

דקה 19

הזדמנות לוויילס: קרן לדרקונים. לדלי מוסר שטוח לרחבה אל בייל שדוהר לעבר הכדור, אקס טוטנהאם בועט חזק בנגיעה ראשונה אבל לא קרוב למסגרת.

דקה 23

הזדמנות לוויילס: בייל פורץ קדימה על אגף ימין, חוצה את קו החצי וחותך למרכז. מ-25 מטרים הוא מנסה למצוא את הרשת, אבל מוצא את פטריסיו שתופס בלי בעיה.

דקה 50

0:1 פורטוגל: קרן קצרה של הסלסאו. גריירו מגביהל לרחבה, רונאלדו מתעופף בצורה אופיינית ונוגח בעוצמה לרשת.

דקה 54

0:2 פורטוגל: רונאלדו מנסה בעיטה שטוחה מ-22 מטרים, הניסיון לא טוב אבל למזלו נאני גולש ראשון לכדור, משנה את הכיוון שלו ומטעה את הנסי.

דקה 63

הזדמנות לפורטוגל: בעיטה חופשית לסלסאו, רונאלדו עובר את החומה ומגלח את הרשת העליונה עם בעיטה נהדרת. כמעט.

דקה 66

הזדמנות לפורטוגל: נאני בועט חזק מ-22 מטרים, הנסי הודף לא טוב, ז'ואאו מאריו מגיע ראשון לריבאונד אבל מ-12 מטרים בועט רע ורחוק מהמסגרת.

דקה 78

הזדמנות לפורטוגל: קרן של הסלסאו יוצרת בלבול בהגנת וויילס, בסיומה דנילו נותר עם הכדור ברחבה אך במקום למסור בועט. הנסי הודף לא טוב, אך מתקן.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי