רונאלדו נפצע, אבל פורטוגל אלופת אירופה

צפו בתקציר
צפו בתקציר | צילום: gettyimages

הכוכב נפצע ונטש, המחליף סידר 0:1 היסטורי בהארכה. צרפת עדיין בוכה

(גודל טקסט)

שפשפו את העיניים, כי אתם עדים להיסטוריה: פורטוגל אלופת אירופה! למרות שראתה את כריסטיאנו רונאלדו נוטש את הגמר בדמעות כבר בדקה ה-25, הסלסאו עשתה את הבלתי ייאמן, ניצחה 0:1 את צרפת בהארכה והביאה למדינה תואר ראשון אי פעם. אדר עשה את ההבדל עם שער נפלא בדקה ה-109 – והפך בן רגע משחקן מושמץ לגיבור לאומי חדש.

אלא שעם כל הכבוד לאדר, הסיפור הוא קודם כל רונאלדו, וזאת למרות העובדה שבגמר לא היה לו חלק משמעותי. הסופרסטאר הפורטוגלי הגשים סוף כל סוף את חלומו הגדול וזכה בתואר עם הנבחרת, 12 שנים אחרי שסיים בדמעות של עצב את הגמר הביתי מול יוון. וכל זה קורה גם כחודש וחצי אחרי שזכה בליגת האלופות. כבר אין ספק, 2016 היא השנה של CR7.

TEARS OF JOY

pic.twitter.com/BOEtPsvoUb

— 8 Fact Football (@8Fact_Footballl) July 10, 2016

הדרך של פורטוגל ורונאלדו להנפה ממש לא הייתה חלקה. הסלסאו סיימה רק במקום השלישי בבית המוקדם (שלוש תוצאות תיקו), אחרי הונגריה ואיסלנד הקטנות. למעשה, אם לא שער הניצחון הדרמטי של איסלנד על אוסטריה, פורטוגל הייתה מסיימת במקום השני ונופלת לצד הקשה של ההגרלה, ואפשר להניח שבמקרה כזה היא כלל לא הייתה מופיעה בגמר. 

המזל הטוב של האלופה הטריה נמשך עם ניצחון בדקה ה-116 בשמינית הגמר על קרואטיה, ניצחון בפנדלים ברבע הגמר על פולין, והגיע לשיא בתוספת הזמן של הגמר, כאשר כדור של ג'יניאק הצרפתי ננעץ בקורה בדקה ה-91. כנראה שמישהו למעלה שמר על רונאלדו וחבריו, כי זו בהחלט אחת הזכיות בה לאלילת המזל היה את התפקיד הכי מרכזי.


הגשים את החלום הגדול. תואר עם הנבחרת לרונאלדו (gettyimages)


חובה להראות את הריבועים בבטן… (gettyimages)


עם כל הכבוד לרונאלדו, לשניים האלה תפקיד מרכזי יותר בזכיה. פטריסיו ופפה (gettyimages)

מלבד הסיפור של רונאלדו, יש עוד כמה שמות בפורטוגל שראויים לציון: פפה, הבלם שכולם אוהבים לשנוא, סיפק טורניר אדיר וגם בגמר היה בלתי עביר (נבחר ל-MVP); רוי פטריסיו, שוערה של "כולה" ספורטינג ליסבון, ספג שער אחד בלבד לאורך שלבי הנוק-אאוט ונעל את השער לחלוטין מול צרפת; ומעל כולם, כמובן, פרננדו סנטוס. המאמן לקח נבחרת די מוגבלת והפך אותה לאלופת אירופה. צריך להוסיף? 

ואי אפשר לסיים בלי כמה מילים על המפסידה. צרפת, מארחת היורו, קיוותה להשאיר בבית את הגביע – כפי שעשתה בשני המקרים האחרונים בהם אירחה את הטורניר (מונדיאל 1998, יורו 1984) – אבל זה פשוט היה גדול עליה הפעם. אנטואן גרייזמן סיפק יורו מצוין וסיים כמלך השערים עם שישה, אבל גם הוא לא יזכור את זה, בטח לאחר שהחמיץ מספר מצבים טובים בגמר.


בצרפת לא ישכחו את היום הזה עוד הרבה זמן (gettyimages)


גם רונאלדו ופורטוגל יזכרו אותו, אנחנו מאמינים (gettyimages)

הרכבים

צרפת: הוגו לוריס; בקארי סאניה, לורן קוסיילני, סמואל אומטיטי, פטריס אברה; מוסא סיסוקו, בלז מטווידי, פול פוגבה, דימיטרי פאייט (קינגסלי קומאן/58); אנטואן גרייזמן, אוליביה ז'ירו (אנדרה-פייר ג'יניאק/78).

פורטוגל: רוי פטריסיו; סדריק, ז'וזה פונטה, פפה, רפאל גריירו; וויליאם קרבאליו, אדריאן סילבה (ז'ואאו מוטיניו/67), ז'ואאו מריו, רנאטו סאנצ'ס (אדר/79); נאני, כריסטיאנו רונאלדו (ריקרדו קווארסמה/25).

מהלך המשחק

דקה 4

כדור ארוך ומצוין של סדריק מצא את נאני, החלוץ עצר על החזה והמשיך מהאוויר מעל לשער. הזדמנות גדולה ראשונה בגמר.

דקה 8

רגעי חרדה במחנה הפורטוגלי, כאשר רונאלדו צנח לדשא אחרי שנפגע בברכו בעקבות עימות עם פאייט. לאחר מספר שניות של חשש, הכוכב התאושש ושב לשחק.


לא הצליח להתאושש מהפציעה הזו. רונאלדו (gettyimages)


האיש הכי שנוא בפורטוגל. פאייט, מי שפצע (לא בכוונה) את רונאלדו (gettyimages)

דקה 10

שני מצבים לצרפת בתוך שניות ספורות. פאייט מצא את גרייזמן בכדור גאוני, החלוץ נגח בקשת וסחט הצלה גדולה מפטריסיו. מהקרן, פאייט הניח כדור על ראשו של ז'ירו שנגח חלש לידיו של השוער הפורטוגלי.


גרייזמן, התקשה להאמין שפטריסיו הציל את הכדור הזה (gettyimages)

דקה 17

דרמה גדולה בגמר: רונאלדו ירד שוב לדשא, זכר לפציעה ההיא. הכוכב הגדול כנראה הבין שהוא לא יכול להמשיך ופרץ בבכי. למרות הכל, אחרי דקות ספורות חזר רונאלדו עם חבישה למגרש.

דקה 25

הכאבים הכריעו את רונאלדו. הכוכב הגדול ניסה הכל כדי לשחק בגמר הזה, אבל פשוט לא היה מסוגל והורד על אלונקה כשהוא ממרר בבכי. ריקרדו קווארסמה נכנס במקומו. איזו דרמה.

 


טרגדיה ספורטיבית, פשוט כך. רונאלדו (gettyimages)


עצוב, ממש עצוב. רונאלדו מורד על אלונקה (gettyimages)


כבר לא משנה מה יקרה, זה הסיפור של הגמר (gettyimages)

דקה 34

סיסוקו היה הראשון לצאת מ"הלם-רונאלדו". הקשר חדר לרחבה, בעט חזק בימין וסחט עוד הצלה מפטריסיו.

דקה 58

חילוף ראשון בנבחרת צרפת: קומאן נכנס, פאייט מפנה את מקומו.


קומאן, הכניס הרבה מרץ למשחק הצרפתי (gettyimages)

דקה 59

שניות אחרי שנכנס קומאן שלח את גרייזמן לתוך הרחבה, החלוץ הצליח לשחרר בעיטה מזווית קשה ומצא את פטריסיו במקום.


רונאלדו, זרק את סרט הקפטן מתוך תסכול (gettyimages)

דקה 66

פעולה גדולה של קומאן באגף שמאל הסתיימה בהגבהה היישר לראשו של גרייזמן, שמחמישה מטרים נגח החוצה. החמצת ענק של מלך שערי היורו.

דקה 75

הצלה גדולה נוספת של פטריסיו, הפעם אחרי בעיטה של ז'ירו מקרוב. ומי החל את המהלך? קינגסלי קומאן כמובן.


סיפק החמצות גדולות בגמר. גרייזמן (gettyimages)

דקה 80

כמעט עקיצה פורטוגלית. נאני ניסה להרים מצד ימין, הכדור עשה את דרכו למסגרת ולוריס העירני הדף. קווארסמה המשיך את הריבאונד במספרת, אבל הכדור היה חלש ולוריס עצר בקלות.

דקה 84

עוד הצלת ענק של פטריסיו. סיסוקו שלח פגז אדיר מ-25 מטרים, השוער התעופף ומנע ספיגה. איזה משחק לשוער הפורטוגלי.


על המהלך הווירטואוזי של הגמר חתום קווארסמה (gettyimages)

דקה 90+1

בתוך תוספת הזמן הגיעה ההזדמנות הגדולה ביותר. ג'יניאק ביצע סיבוב נפלא, זרק את פפה לדשא ובעט – הכדור הכניע את פטריסיו, אבל ננעץ בקורה. חוסר מזל לצרפתים, המשחק נכנס להארכה.


חזר לספסל כדי לצפות בהארכה. רונאלדו (gettyimages)

דקה 104

קווארסמה הגביה כדור קרן, אדר התרומם מעל כולם ונגח טוב, אבל לוריס היה ממוקם טוב ועצר.


כבר ראה את הכדור ברשת… (gettyimages)

דקה 108

עכשיו חוסר המזל בצד הפורטוגלי. רפאל גריירו סובב כדור חופשי – ונעצר רק במשקוף.

דקה 109

הנה זה בא, 0:1 לפורטוגל!!! שניות ספורות אחרי הבעיטה למשקוף, אדר שיחרר כדור אדיר מ-20 מטרים והכניע את לוריס. איזו דרמה אדירה בגמר.


הגיבור הלאומי החדש. אדר ברגע הבעיטה (gettyimages)


ככה נראה טירוף מוחלט (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי