ריבלין: רונאלדו הבין שכדי להיות גדול הוא צריך תואר

רונאלדו. רוצה להיות כמו פלה ומראדונה
רונאלדו. רוצה להיות כמו פלה ומראדונה | צילום: Gettyimages

נשיא המדינה בראיון ל-103FM לרגל גמר היורו. ומה הבעיה עם הנבחרת?

(גודל טקסט)

נשיא המדינה ראובן ריבלין ידוע כאוהד כדורגל מושבע והערב (22:00 ישיר בספורט1HD) הוא יצפה בגמר היורו בין צרפת לפורטוגל. לקראת האירוע, התראיין הנשיא לתכנית של גבי גזית ב-FM103, ונתן את הפרשנות שלו לקראת המשחק.

 

"בלי כל ספק אצפה בגמר, כפי שראיתי את רוב המשחקים", אמר ריבלין. "יהיה משחק לא רע. אני באמת חושב שצרפת הרבה יותר טובה, גם מאחוריה עומדים 70 אלף אוהדים רעשניים ומאוד פטריוטים. יחד עם זאת אי אפשר לזלזל בפורטוגל כי יש לה באמת שחקנים מעולים".

 

 

"כשראיתי בחצי הגמר את כריסטיאנו רונאלדו עוצם עיניים כששרו את ההמנון, הבנתי שכנראה הוא הבין את הצורך לזכות בתואר עם הנבחרת, כמו שפלה או דייגו מראדונה לא יכולים להיחשב לגדולים בכל הזמנים לולא היו מביאים את נבחרותיהם הלאומיות לזכות בגביע".

 

"אני מוכרח לומר שהגמר הזה הוא בבחינת ההוכחה הברורה ביותר, שרק מאמני כדורגל שמבינים שזה משחק קבוצתי יכולים להביא את קבוצותיהם לגמר. הם הבינו שהם צריכים להשתלט על הכוכבים שלהם והכוכבים צריכים להבין שהצורך שהם ישתתפו במשחק הקבוצתי הוא חד וחלק".

 

גריזמן. "דשאן הוציא אותו בפתיחה וקיבל תוצאות" (gettyimages)

 

"למשל, אותו שחקן נפלא של צרפת, גריזמן, במשחק הראשון המאמן הוציא אותו, כי ראה אותו מזלזל בקבוצה ובשחקנים. הוא הדין עם המאמן הפורטוגזי, שנתן עין מאוד בוחנת וכועסת על הכוכב שלו (כריסטיאנו רונאלדו) והבליט יותר את הכוכבים האחרים כמו נאני. כל אחד מהם קיבל את חלקו וכך המאמנים הביאו לידי הבנה שהמשחק הקבוצתי חייב להיות של כולם".

 

"היו ביורו יותר מדי קבוצות", טען הנשיא. "הקטנות באו עם יותר המרץ, כי השחקנים שלהן לא משחקים שלושה משחקים בשבוע, כמו גדולי כדורגלני העולם. קבוצה כמו איסלנד היא דבר נפלא ומופלא, ששיחקה רק משחק קבוצתי, אבל היא התמודדה נגד כאלה שלא רצו לשחק, שחשבו שהמשחק נגד איסלנד הוא דבר לפרוטוקול, ושהרבה יותר חשובה להם מנצ'סטר יונייטד או ארסנל או ליברפול".

 

גזית הזכיר נבחרות כמו איסלנד ואלבניה ושאל את ריבלין מה קורה עם נבחרת ישראל. "אצלנו אוהבים לדבר כמעט שישה ימים בשבוע על כדורגל, ולכן ביום השביעי, כשמשחקים כדורגל, מגיעים עייפים. בנוער או עד גיל 21 אנחנו לא רעים. הבחורים שלנו מתקלקלים במשך הזמן, משום שכנראה הצורך להשקיע מאמצים באימונים…מראדונה היה מתאמן עם משקולות על הרגליים, כדי שבמשחק יהיה לו הרבה יותר קל".

 

ריבלין. " הנשיאות היא תחביב, אני מקצוען בכדורגל" (ינון פוקס)

 

גזית הציע להביא בקמפיין הבא את נבחרת ישראל בכדורגל לסדנת מוטיבציה בבית הנשיא. וריבלין השיב: "צריך להביא אותם ליהורם גאון הירושלמי, שילמד אותם שבשביל כבוד צריך לעבוד".

 

גזית ציין שריבלין מתבזבז בנשיאות, כיוון שמדובר בפרשנות הכדורגל הכי מחודדת ששמע בשבועיים האחרונים. ריבלין צחק ואמר: "הנשיאות היא תחביב, אני מקצוען בכדורגל. לצערי הרב אני הפכתי להיות מומחה בכדורגל כי לא הצלחתי להביא לידי ביצוע את כישרונותיי במשחק עצמו. לא הייתי שחקן כל כך טוב, אבל מגיל 21 הייתי עסוק בבית"ר ירושלים".

 

גזית הזכיר את הבכי של ריבלין כאשר בית"ר זכתה בגביע הראשון שלה ב-1976 והשווה אותו למעמד בחירתו לנשיא. "לא צריך להשוות", אמר הנשיא ריבלין, "זה דבר מכובד וזה דבר מכובד. אמרתי אז את המשפט הגדול 'אתם זוכרים מי היה הסגן של בר-כוכבא'? לא זוכרים אלא את בר-כוכבא. רק את המנהיג, זה שהביא לגדולה ועמד בראש. להיות בגמר הגביע היינו ארבע פעמים לפני כן, אבל לזכות בגביע, את זה זוכרים וזה ייזכר לעולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי