רשמי: טיטה יחליף את דונגה כמאמן נבחרת ברזיל

טיטה
טיטה |

משימה לא פשוטה לאיש שהשתחרר מקורינתיאנס: לחזור לפסגה במונדיאל 2018

(גודל טקסט)

יום אחרי שדונגה פוטר בפעם השניה מאחד התפקידים הנחשקים ביותר בכדורגל העולמי, טיטה מונה למאמן ברזיל. האיש על הקווים של קורינתיאנס ערך את האימון האחרון שלו עם הקבוצה מסאו פאולו והתפנה למשימה קשה במיוחד. 

טיטה בן ה-55, או בשמו המלא אדנור לאונרדו באצ'י, הוא אחד המאמנים המוערכים ביותר בכדורגל הברזילאי. הוא נחשב לאיש עבודה ומביא איתו ניסיון של למעלה מ-25 שנה של אימון בלא פחות מ-13 קבוצות שונות. 

כמו דונגה, המאמן המושמץ היוצא, גם טיטה שיחק כקשר הגנתי, אך לא ממש הגיע לרמות הגבוהות כשחקן פעיל. הוא פרש אחרי 11 שנות קריירה בלבד בשל פציעות בברכיים ופצח בקריירת אימון שכללה קדציות בגרמיו, אתלטיקו מיניירו, פלמייראס, אל-עין, אינטרנסיונל, אל-וואחדה וכאמור קורינתיאנס, אחת הקבוצות הגדולות והאהודות בברזיל. 

יחד עם הטימאו (הקבוצה הגדולה) זכה טיטה בשתי אליפויות ברזיל, בגביע ליברטאדורס (2012), בגביע העולם למועדונים (2012) וכן באליפות הפאוליסטה (2013), הליגה המקומית החזקה של איזור סאו פאולו. 


טיטה והתואר הבינ"ל החשוב ביותר שלו (gettyimages)

טיטה היה תלמידו של לואיז פליפה סקולארי, המאמן שהצעיד את ברזיל לזכיה בגביע העולם ב-2002 וגם חתום על אחת ההשפלות הגדולות בהיסטוריה שלה – התבוסה 7:1 לגרמניה וההדחה הצורבת מהמונדיאל הביתי ב-2014. 

משימתו הקרובה תהיה להצעיד את הסלסאו בחזרה לפסגת הכדורגל העולמי, מאחר שברזיל לא זכתה בתואר גדול מאז קופה אמריקה 2007.


טיטה, מחכה לו משימה לא פשוטה (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי