שני אוהדים נפצעו קשה, אנגלי הותקף בגרזן

|

אופ"א תעניש את הרוסים על האלימות הקשה מול אנגליה והודתה: "היו בעיות בהפרדה"

(גודל טקסט)

"נהרות של דם" – כך כינתה התקשורת הבריטית את אירועי האלימות החמורים שהתלוו למשחק בין אנגליה ורוסיה בסטאד וולודרום במארסיי, וכבר הובילו את אופ"א להודיע שתפתח בחקירה. עשרות אוהדי אנגליה אושפזו בבית החולים במארסיי, שניים מהם במצב קשה ו-29 במצב בינוני.

 

לאחר שביומיים שקדמו למשחק החוליגנים האנגלים השתוללו ברחובות מארסיי, הגיעה התגובה של הרוסים מיד לאחר המשחק. חוליגנים רוסים ערכו מארב לאנגלים ותקפו אותם, כשבתמונות ובקטעי הוידאו מהאצטדיון נראים אוהדים אנגלים מדלגים מעל גדרות ובורחים מהרוסים, שהכו אותם. אוהד אנגלי בן 51 איבד את הכרתו אחרי שהותקף במכות גרזן, וחולץ על ידי המשטרה כשהוא זב דם.

 

 

"לאנשים שעוסקים בכזאת אלימות אין מקום בכדורגל", נכתב בהודעה רשמית שהוציאה אופ"א. "אנחנו יכולים רק להעניש את המדינות שמהן הגיעו האוהדים, ורק על דברים שהתרחשו בתוך האצטדיון".

 

אנגלים מדלגים מעל הגדרות. מחדל של המשטרה? (gettyimages)

 

"אנו נגעלים מההתנהגות האלימה שקרו במרכז העיר ודואגים מהאירועים שהתרחשו בתוך הסטאד וולדורום", נכתב בנוסף בהודעת אופ"א שהודיעה כי תעניש את ההתאחדות הרוסית. "התנהגות כזו אינה מקובלת ואין לה מקום בכדורגל. ההתאחדות הרוסית תעמוד לדין על התנהגות אוהדיה, הדלקת והשלכת אבוקות וההחלטה תתפרסם בימים הקרובים".

 

לצד ההאשמות הקשות, אופ"א גם לקחה אחריות על תפקוד האבטחה באצטדיון: "אנו מודים שהיו בעיות בהפרדה בין הקהלים. נעשה צעדים כדי לתקן זאת ולחזק את פריסת אנשי הביטחון באצטדיונים". 

 

"המצב הידרדר בגלל המשטרה"

באנגליה כאמור עדיין נסערים מהאלימות. בכיר בהתאחדות האנגלית אמר שרעשי הפיצוץ ביציע הרוסי היו מפחידים מאוד. "לא ראיתי דבר כזה בתשעת הטורנירים הגדולים שבהם לקחתי חלק".

 

אופ"א התייחסה בהודעה לאירועים האלימים שהתרחשו בין מחנות האוהדים לפני המשחק, בין היתר במרינה במארסיי שם לא פחות מאלף שוטרים ניסו להפריד בין הכוחות. למרות זאת, לפי דוברי ארגוני האוהדים האנגלים דווקא המשטרה הייתה זו שליבתה את האש, לאחר שנהגה בצורה נוקשה ביותר כלפי האוהדים האנגלים. יו"ר איגוד האוהדים קווין מיילס האנגלי אמר: "משטרת אנגליה הייתה מתנהגת כמו המשטרה הצרפתית פשוט כי יש לה ניסיון. הם רק גרמו למצב שידרדר".

 

טוני דניאלס, אוהד אנגלי מנוטינגהאם בן 47, סיפר למירור: "ישבנו במרינה והכל היה בסדר עד שהותקפנו על ידי צבא רוסי". חברו ג'ון ברואס בן 48 נלקח לבית החולים אחרי שהיה זקוק לשני תפרים. גם רבים מהאוהדים האנגלים היו אשמים במצב אחרי שנראו לפני המשחק בכל אופן זורקים בקבוקים על השוטרים הצרפתים. דובר ההתאחדות האנגלית מארק וויטל אמר: "אנחנו מבקשים מהאוהדים שלנו להתחיל להתנהג בצורה הגיונית".

 

רעולי פנים רוסים. ארבו לאנגלים (AFP)

 

"לא היה עימות, האנגלים פשוט ברחו"

מהעבר השני, הרוסים הכחישו כל מעורבות באירועים, וזאת למרות שחוליגנים רוסים נראו מסתירים את פניהם בחולצות. יו"ר ארגון האוהדים הרוסים אלכסנדר שפריגין אמר: "לא היה שום עימות. כל האוהדים האנגלים פשוט קמו וברחו על נפשם בלי שתקפנו אותם. לא היו עימותים. הייתה שם משטרה והכל היה בסדר. המשטרה עבדה בסדר גמור".

 

ההתאחדות הרוסית אמרה שתבחן קטעי וידאו, ותעניש את האוהדים שהיא תצליח לזהות. שר הספורט ויטאלי מוטקו האשים את חוסר הארגון של הצרפתים והביטחון הרופף באצטדיון. "לא היו עימותים. מגזימים עם מה שקרה", טען. "אני לא מבין למה לא יצרו חיץ בין האוהדים מראש באצטדיון וכל האירועים האלה היו נמנעים".

 

מלבד האירועים האלימים במארסיי, לא שקט בניס. שישה אוהדי צפון אירלנד נפצעו ואחד נוסף נעצר במהלך מהומות אלימות עם אוהדים פולנים, למרות שלפי דיווחים מי שהלהיטו את הרוחות הם ארגוני האולטראס של ניס, שחיפשו קצת אקשן בקיץ המשעמם.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי