שער היסטורי לאלבניה, רומניה נכנעה 1:0 ועפה

שער היסטורי וסיכוי לשמינית
שער היסטורי וסיכוי לשמינית | צילום: gettyimages

סאדיקו ניצל טעות של טאטרושנו ונתן לעיטים סיכוי לעלות לשמינית הגמר

(גודל טקסט)

בית א' הגיע לרגעי ההכרעה הערב ובו זהות הנבחרת הראשונה שמודחת מיורו 2016 נחשפה. רומניה הפסידה 1:0 לאלבניה ונפרדה מהטורניר, לעיטים נשאר סיכוי להעפיל לשלב שמינית הגמר.

אלבניה שסומנה כאחת הנבחרות החלשות ביותר בטורניר, הוכיחה שזילזלו בה לחינם. חבורתו של ג'יאני דה ביאסי הייתה טובה בשני ההפסדים לשווייץ וצרפת, וגם הערב ידעה לנצל את המומנטום שלה. לדיאן ממושאי היה השחקן הטוב ביותר על המגרש כשהוא אחראי לכל המצבים של האדומים והיה גם זה שבישל את השער לארמנדו סאדיקו שהשיג את הניצחון הראשון אי פעם שלהם בטורניר.

האלבנים מסיימים בית שהיה אמור להיות קשה עבורם במקום השלישי, עם סיכוי סביר להעפיל לשלב הבא. הם נמצאים במקום השלישי עם שלוש נקודות והפרש שערים העומד על מינוס 2 שעלול להיות בעייתי, וכעת יצטרכו לחכות ולגלות מה המאזן של שאר הנבחרות המקבילות לה.


רמה אחת מעל כולם. ממושאי (gettyimages)

הרומנים שנלחמו בשני המשחקים הקודמים וגם הערב פתחו טוב מאוד, נכנסו לשאננות לקראת אמצע המחצית הראשונה. את השער חבורתו של אנגל יורדנסקו ספגה דווקא אחרי דקות טובות שלה והחילופים ההתקפיים שעשה המאמן הוותיק לא השתלמו. 

יורדנסקו פתח בכל משחק עם חלוץ אחר והפעם בחר בדניס אליבק המשחק באסטרה ג'ורג'יו. אליבק לא הצדיק את הבחירה בו, מיעט לסכן את השער ובסופו של דבר גם נפצע והוחלף. השוער צ'יפריאן טאטרושנו, שהיה מצויין בהפסד 1:0 לצרפתים היה חלש והשער הגיע בעקבות יציאה לא טובה שלו. בסך הכל הרומנים יכולים להיות מרוצים מהיכולת שהציגו בטורניר אבל בהחלט לא מהתוצאה הסופית.



צבע ביציעי ליון (AFP)

הרכבים

רומניה: צ'יפריאן טאטרושנו; כריסטיאן סאפונרו, דראגוש גריגורה, ולאד קיריקש, אלכסנדרו מאצל; אובידיו חובאן, אנדריי פרפליצה (לוצ'יאן סנמרטן, דקה 46), אדריאן פופה (פלורין אנדונה, דקה 68), ניקולאה סטאנסיו, בוגדאן סטאנקו;  דניס אליבק (גבריאל טורג'ה, דקה 57).

אלבניה: אטריט ברישה; אלסייד היסאיי, ארלינד אייטי, מרגים מבראיי, אנסי אגולי; מיגיין באשה (לוריק סאנה, דקה 83), אמיר אברשי, לדיאן ממושאי, אנדי לילה, ארמיר לניאני (אודיסה רושי, דקה 77); ארמנדו סאדיקו (בקים בלאי, דקה 59).

100 mins until kick-off in Lyon and fans of Romania and Albania are already getting VERY excited. #EURO2016#ROUALBpic.twitter.com/eMucdeHhxS

— UEFA EURO 2016 (@UEFAEURO) June 19, 2016

מהלך המשחק

דקה 5

נסיון יפה של הרומנים. חובאן בועט חזק מקצה הרחבה, אבל ברישה קולט.

דקה 14

אליבק משתחרר יפה מהשומר שלו ומשחרר בעיטה מ-25 מטרים, הכדור שורק מעל המשקוף.


באשה נכנס בצלעו של חובאן, קשר ב"ש ירד לקבל טיפול וחזר כמו גדול (gettyimages)

דקה 35

כדור חוץ אלבני מגיע לממושאיי, שמנער שחקן הגנה ובועט מזווית מסובכת, טאטרושונו הודף לקרן.

דקה 43

0:1 לאלבניה. ממושאיי מרים כדור מהאגף הימני, סאדיקו מנצל יציאה רעה של טאטרושונו ונוגח לרשת החשופה. זהו שערם הראשון אי פעם של האלבנים ביורו.


ברישה משתולל מן העבר השני (gettyimages)

דקה 63

בלאי וממושאיי מחליפים ביניהם מסירות, האחרון מנסה בעיטה מחוץ לרחבה, טאטרושונו קולט.

דקה 76

הזדמנות מצויינת לרומניה. אנדונה פוץ באגף הימני ובועט חזק, הכדור פוגע במשקוף ויוצא החוצה.


יורדנסקו בלחץ (AFPׂ)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי