תהפוכות הגורל: "הודג'סון הימר וזכה בכל הקופה"

הודג'סון. גיבור נולד
הודג'סון. גיבור נולד | צילום: Gettyimages

מאמן אנגליה המושמץ זוכה לשבחים על 1:2 מול וויילס. וגם: הנחמה של בייל

(גודל טקסט)

אחרי טונות של ביקורות, מאמן אנגליה רוי הודג'סון הפך לגיבור האומה אחרי הניצחון 1:2 על וויילס, שכלל חזרה מפיגור במחצית. הודג'סון קר הרוח יצא מגדרו בסיום: "עבדנו כל כך קשה מחצית שניה, לחצנו ולחצנו והשגנו ניצחון בדקה ה-92. אני לא זוכר מתי הצוות שלי ואני הרגשנו כזו שמחה".

 

ה"דיילי מירור" פרסם כתבה מחמיאה להודג'סון בה נכתב כי המאמן רשם את אחד הניצחונות הגדולים שלו בקריירה בגלל שהעז לעשות שינויים. ב"מירור" גם נכתב שרק בשבוע שעבר דניאל סטארידג', כובש שער הניצחון, עוד הזיע ממחשבה שייתכן ולא ייכלל בסגל ורק בישיבה מיוחדת של צוות האימון הוחלט שיהיה ביורו.

 

 

כריס קולמן מאמן וויילס אמר בסיום: "נתפסנו בסערת הקרב והלחץ. לא שיחקנו בצורה האופיינית שלנו וזה הזיק לנו. דווקא השער של גארת' בייל השפיע עלינו. לא שמרנו מספיק על הכדור וכל פעם נתנו אותו לאנגלים מחדש, אבל אני בטוח שנגד רוסיה נתעשת וננצח".

 

התקשורת האנגלית בטירוף מהניצחון האנגלי על וויילס אם כי מבחינתם זה היה דרבי והם מדווחים גם על הנבחרת הוולשית בהרחבה רבה ביורו. תמונה אחת שפרסם ה"דיילי מייל" מראה כמו אלף מילים עד כמה האנגלים חששו מהמשחק ומבייל כאשר באחת ההתקפות עמדו 7 שחקנים אנגלים על קו אחד ובייל ביניהם והעיתון שאל: "כמה אנגלים כבר צריך כדי לעצור אותו?".

 

העלה שאלה (צילום מסך)

 

מלבד השער, ש"נכבש" בסיועו של ג'ו הארט, בייל לא ממש בלט. אנגליה, מאידך, רשמה ניצחון מתוק במיוחד. "הודג'סון הימר על כל הקופה וזכה בה", הייתה כותרת אחת על החילופים שלו שהיו סוף סוף לעניין כשג'יימי וארדי ודניאל סטארידג' נכנסו וכבשו את שערי הניצחון.

 

Friday's Daily Mirror back page:
Who Dares Wins#tomorrowspaperstoday#bbcpapers#ENGWAL#EURO2016pic.twitter.com/myV8HlndQd

— Nick Sutton (@suttonnick) June 16, 2016

 

פרשן ה-"דיילי מייל" מרטין סמואל כתב: "הודג'סון עלה למחצית השנייה כמו מהמר שיודע בדיוק מה הוא עושה בלאס וגאס, וזכה בכל הקופה. הוא הכניס רק שחקני התקפה, ובסיום המשחק היו לו ארבעה חלוצים על המגרש. רק הארי קיין התשוש הוחלף".

 

ג'יימי וארדי הביא את השינוי במשחק האנגלי ושימו לב לסטטיסטיקה הבאה. בתשעה משחקים שלו בנבחרת עד כה בעט חמש פעמים לשער, וארבע מהן הסתיימו בשערים. העיתון גם כתב: "מעבר לכך שהודג'סון הימר נכון, חשוב שהוא מצא את ההרכב ו-וארדי בתוכו".

 

וארדי וסטארידג'. המחליפים סידרו להודג'סון מהפך (GettyImages)

 

בלם ארסנל לשעבר מרטין קיון שהעניק ציונים לשחקני הנבחרות ב"דיילי מייל" נתן 8.5 לוויין רוני שמבחינתו היה האיש של המשחק: "הוא הניע את הכדור מצד לצד כמו פול סקולס בזמנו", 8 למגן טוטנהאם קייל ווקר עליו כתב: "אחד הטובים באנגליה. הוא היה מאלה שעשו את המלחמה נגד וויילס". לבייל העניק ציון 7.5 וכתב: "לא יודע מה עלה לו בראש כשהוא החליט לנסות לכבוש ממרחק עצום כזה, אבל גם אם הארט היה צריך לעצור את הכדור זה לא לוקח כלום מהבעיטה עצמה שהייתה נועזת".

 

העיתון "הסאן" כתב על אנגליה: "היא תקפה את הפה הגדול של גארת' בייל". העיתון גם כתב על הפלופים של אנגליה ובעיקר ראחים סטרלינג שלדעת העיתון לא יראה יותר דשא ביורו. "מדהים שהשחקן הזה נראה גמור אחרי שרק לפני שנתיים נבחר לצעיר הכי מבטיח באירופה".

 

הודג'סון וראשפורד. נקודת ציון נוספת לצעיר האנגלי (GettyImages)

 

הכדורגלן לשעבר ופרשן ה"מירור" רובי סאבג' כתב: "הניצחון הגיע לאנגליה, אבל אין ספק שוויילס תתארגן מחדש נגד רוסיה ותעלה לשמינית. זה היה אכזרי עבורם לספוג בסיום, כמו שהיה לאנגליה נגד הרוסים. השחקנים של כריס קולמן נאבקו על חייהם ושמו גופם על קו השער, אבל אנגליה הייתה עם הכדור ברחבה שלהם כל כך הרבה פעמים שהיה כמעט ברור שהשער יגיע".

 

וויילס ובייל יכולים להתנחם בכך ששחקנה של ריאל מדריד הוא הראשון מאז תומאס האסלר ביורו 1992 שכובש פעמיים בטורניר בבעיטות חופשיות. גם לאנגליה היו שני ציוני דרך. זו הפעם הראשונה שהנבחרת מנצחת משחק במונדיאל או יורו אחרי שפיגרה במחצית, ומרכוס ראשפורד שנכנס כמחליף הוא האנגלי הכי צעיר ששיחק אי פעם ביורו בגיל 18 ו-228 יום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי