"אנחנו נופלים". השיחה עם מגדל הפיקוח

בואק
בואק | צילום: AFP

תיעוד התחינות לעזרה של הקברניט. וגם: שוער שאפקואנסה בראיון מצמרר

(גודל טקסט)

"כסף, הצלחה, תהילה בכדורגל. הכל מתגמד לעומת החיים. להישאר בחיים", כך אמר בראיון לתקשורת בברזיל השוער מרסלו בואק' אחד מניצולי אסון ההתרסקות של שאפוקאונסה. השוער השלישי של הקבוצה קיבל אישור לחגוג את יום הולדתו וחייו למעשה ניצלו.

 

השוער ממוצא ברזילאי-בלגי ששיחק במאריטימו וספורטינג ליסבון בפורטוגל קיבל את חייו במתנה ביום ההולדת שלו בצורה הכי דרמטית האפשרית: "אנחנו מסתובבים בין המשפחות של ההרוגים ומנסים לעזור להם. אפילו להביא להם כוס מים זה עזרה", סיפק הסבר כואב לסיטואציה.

 

 

על התחושות שלו אמר: "עצב נוראי. לא רק בגלל המוות של החברים שלי אלא גם בגלל שהיינו קבוצה מנצחת. מה שקרה מראה שיש דברים יותר חשובים מכדורגל. אין לנו מילים לומר. אנחנו מעמידים את עצמנו לרשות המשפחות".

 

לשאלה איך הגיב כששמע שרבים מחבריו נהרגו אמר: "הדוגמה שתן היא שלמשל אבא של השוער ג'קסון פולמן שאיבד את רגלו אמר 'לא מעניין אותי עם כמה רגליים הוא יחזור העיקר שיישאר בחיים ואזכה לראות אותו שוב', זה פשוט ככה. הלכתי לבית של השוער דנילו שנהרג לתמוך באשתו. המשפחה שלו תצטרך עכשיו הרבה תמיכה. היינו חברים טובים. הוא היה גיבור".

 

 

 

Queria agradecer as milhares de mensagens de carinho, de apoio, de consolo nesse momento tão difícil. Vindas de todos os lugares e em especial de Portugal!!! E não podia esperar menos de adeptos e do grande SPORTING CLUBE DE PORTUGAL, por essa linda homenagem!!! Tudo que fazemos agora parece pouco perto de uma vida que se foi, mas tudo e valido. Que possamos amar mais os nossos, beijar mais, respeitar mais, conversar mais, abraçar mais! Ontem poderia ter sido o primeiro dia que meus filhos acordariam sem o seu pai para sempre. Como e triste saber que as famílias dos meus companheiros vão passar por isso, mulheres sem maridos, filhos sem pais!!! Valorize mais nossas famílias!!! Grande abraço

A photo posted by Marcelo Boeck (@marceloboeck1) on

 

"שיחקתי חמישה משחקים רצופים. המאמן קאיו ג'וניור אמר לי שהוא מעדיף את דנילו. שיחקתי עוד משחק אחד ואז חודשיים הוא לא הרכיב אותי. הרגשתי שזה חוסר צדק, אפילו כעסתי, אבל אז בא האסון הזה והבנתי שהכל מאלוהים. אני מסתכל עכשיו על הילדים שלי ומבין שהמאמן נתן לי סיכוי נוסף לחיות. אני מבין שלא הייתי צריך לכעוס עליו לרגע ושהגורל לא בידיים שלנו. לא הפסקתי לבכות והכי הרבה בכיתי על המאמן שלא הרכיב אותי", אמר בתיעוד מצמרר.

 

מרסלו הוסיף: "איבדנו אנשים נפלאים. אחד, אחד שחקנים גדולים וצוות נפלא. אמרתי לבן שלי: 'יותר לא תראה את החברים שלי מהקבוצה והם לא יראו אותי'. אנשים צריכים להעריך יותר את החיים שלהם ולא להתרגז על שטויות. העובדה שאני יכול להסתכל על הילדים שלי כשאני עדיין חי היא הדבר הכי גדול שיש לי בחיים כעת".

 

השחקנים שנותרו בחיים וניצלו יעזרו בזיהוי הגופות של חבריהן. "אנחנו אמורים לטוס עכשיו לסאו פאולו עם משפחות ההרוגים ולסייע בזיהוי. זה יהיה חלק נוראי ביותר, אבל ניתן להם כבוד אחרון וניפרד מהם פעם אחרונה. ככל שאנחנו יודעים הגופות יגיעו מאוחר יותר לברזיל".

 

 

Marcelo Boeck não viajou com o Chapecoense para a Colômbia por ter pedido dispensa para celebrar o seu aniversário. pic.twitter.com/g9d1VPEYwx

— B24 (@B24pt) November 29, 2016

 

"לא ניתן בשום אופן לסיפור הטראגי הזה להיעלם. זו לא שאלה עכשיו איך נראה כקבוצה אלא מה אנחנו נעשה מכאן והלאה", סיכם עם מעט אופטמיות והבטחה מצמררת.

 


בואק וקאיו ג'וניור, הכעס נשכח לגמרי 

 

במקביל, נחשף תיעוד ההתרסקות בו הקברניט צעק לעבר אנשי מגדל בפיקוח: "תעזרו לנו, אנחנו נופלים".

 

 

"אנחנו נופלים, תעזרו לנו!": השיחה האחרונה בין קברניט המטוס שנפל בקולומביה ומגדל הפיקוח >>https://t.co/LCrXCAL61npic.twitter.com/QxvAyBv9AK

— חדשות 10 (@news10) November 30, 2016
 
מחווה נוספת מגיעה מפלמייראס, שניצחה ביום ראשון 0:1 את שאפקואנסה. המועדון, שבעקבות הניצחון זכה באליפות לראשונה מזה 22 שנה, ביקש מהתאחדות הכדורגל הברזילאית ללבוש את המדים של הקבוצה מסנטה קתרינה במשחק האחרון של העונה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי