האיש ששלח את קלופ לעשן בשירותים מחכה לסיטי ופפ

חברים
חברים | צילום: AFP

אחרי שפיתחו את דורטמונד, דייויד ואגנר הפך את האדרספילד לסנסציה

(גודל טקסט)

יורגן קלופ יכול להיות גאה במאזנו מול פפ גווארדיולה, במיוחד כשלא מדובר במשחקי הליגה. דורטמונד שלו גברה על באיירן מינכן של הקטלוני פעמיים בסופר-קאפ הגרמני, ואף ניצחה אותה בפנדלים בחצי הגביע הגרמני ב-2015. ואם זה לא מספיק, גם הקרב הראשון ביניהם באנגליה הסתיים בנצחונה של ליברפול על מנצ'סטר סיטי ביום האחרון של שנת 2016.

 

לרוע מזלו, מיד לאחר מכן נכנסה ליברפול למשבר, שכלל הדחה מהגביע האנגלי, אבל הכפיל שלו עדיין נותר במפעל, וב-17:00 (ספורט2) ינסה דויד ואנגר להדיח את גווארדיולה בשמינית הגמר כאשר יארח את סיטי עם האדרספילד.

 

 

זו לא הגזמה – אין בעולם מאמן קרוב יותר לקלופ מאשר ואגנר. הוא נראה בדיוק כמוהו, עם המשקפיים וכובע המצחיה. הוא נשמע בדיוק כמוהו, עם כריזמה כובשת וחוש הומור פנומנלי. הוא רואה את המשחק בדיוק כמוהו, עם דגש על לחץ בלתי פוסק על מובילי הכדור של היריבה רחוק ככל הניתן מהשער ומעברים מהירים. "כדורגל רוק כבד", כפי שהגדיר זאת קלופ בזמנו לעומת הקונצטרים של ארסנל. כל זה לא מפתיע, כי הם החברים הכי קרובים שיש. "אין לי חבר טוב יותר מדויד", אומר מנג'ר ליברפול, והידידות הזו מחזיקה מעמד כבר יותר מרבע מאה.

 


החבר הכי טוב של קלופ (AFP)

 

היא עברה את כל המבחנים האפשריים מאז הצטרף ואנגר, הצעיר מקלופ בארבע שנים, למיינץ הצנועה בליגה השניה אי שם ב-1991. קלופ היה אז החלוץ המרכזי של הקבוצה, אך המאמן החליט להדיחו מההרכב לטובת הרכש שנחשב למוכשר יותר, ולכן נאלץ המאמן הדגול לעתיד לשבת על הספסל עד שהמציא את עצמו מחדש כבלם. זה אפילו עזר לו להשתפר, אבל בינתיים – למרות המאבק הפנימי על המקום – החברות פרחה. ואנגר חלק חדר עם קלופ, והם דיברו על כל הנושאים שבעולם. רק הרגלי העישון של קלופו הפריעו לחברו, והוא הכריח אותו להתבודד עם הסיגריות בשירותים. מעבר לכך, לא נמצאו נקודות מחלוקת.

 

ולכן הם שמרו על קשר הדוק מאוד גם כאשר ואגנר עשה צעד ענק קדימה בקריירה ועבר לשאלקה ב-1995. התברר שהוא הלך רחוק מדי, וההצלחה בבונדסליגה היתה אפסית, אבל הוא זכה לעבוד עם המאמן ההולנדי המיוחד הוב סטבנס, והיה שותף, מהצד, לזכיה הסנסציונית בגביע אופ"א ב-1997. במשחק הגומלין בגמר מול אינטר אפילו ישב ואגנר על הספסל בסן סירו, ומיהר לספר על כל לקלופו איתו הקפיד לנהל לפחות שתי שיחות טלפון בשבוע. החגיגה האירופית סימלה את סוף הקריירה של ואנגר בבונדסליגה, והוא צלל חזרה לקבוצות קטנות הרבה יותר, עד שפרש ב-2005. בשלב זה, כבר צבר קלופ מוניטין כמאמן צעיר עולה במיינץ. בניגוד לוואגנר, הוא לא עזב אותה מעולם כשחקן.

 

כבר אז הציע קלופ לחברו להצטרף לצוות האימון, אבל ואגנר סבר שהוא זקוק להשכלה אקדמית, והקדיש 5 שנים מחייו ללימודי ביולוגיה ומדעי ספורט. כאשר המשימה הושלמה בהצלחה, קלופ כבר היה אליל דורטמונד, והחבר הטוב קיבל לידיו את קבוצת המילואים של בורוסיה בליגה השלישית, שם עזר לטפח צעירים מוכשרים שעלו מהאקדמיה, כולל המגן המצוין אריק דורם ששולב במהרה בסגל הראשון ואף קיבל עם את מדליית הזהב עם הנבחרת במונדיאל בברזיל. ההרמוניה היתה מושלמת, והמעבר בין הקבוצות היה קל, כי ואגנר רואה את המשחק בדיוק כמו קלופ.

 


מהתגליות של ואגנר (AFP)

 

סמלי, אם כך, שהשניים הגיעו לאנגליה כמעט בו זמנית. הם ניהלו במקביל מגעים עם מועדונים בסדר גודל שונה בתכלית – קלופ החליף באוקטובר 2015 את ברנדן רוג'רס בליברפול, ואגנר קיבל לידיו בנובמבר את האדרספילד שהיתה שקועה עמוק בתחתית בליגת המשנה. "אנחנו נעשה את זה בדיוק לפי השיטה של דורטמונד", הוא הצהיר, והיה נלהב במיוחד לקבל את המשרה כי ידע שההנהלה מעוניינת בתורתו ותעניק לו גיבוי וחופש פעולה מוחלט. גם קלופ ייעץ לו לקחת את הג'וב ללא היסוס. "זה הימור נועז", אמר היו"ר דין הויל. בחלומותיו הפרועים ביותר, הוא לא האמין עד כמה ההימור ישתלם לו.

 

אחרי ששרדה בעונה שעברה, יצאה האדרספילד לגיבושון בטבע, בו ישנו השחקנים באוהלים והיו מנותקים לחלוטין מהעולם. השימוש בטלפונים הסלולרים נאסר בהחלט. זו לא היתה המצאה מקורית של ואגנר, כמובן. קלופ עשה בזמנו אותו דבר בדיוק עם מיינץ, והתוצאות היו מצוינות. זה עבד גם עבור האדרספילד. ההבנה ההדדית בין השחקנים מצוינת, חדר ההלבשה מלוכד, השלם גדול מסך חלקיו, והמאמן הנערץ פופולרי בקרב חניכיו בדיוק כמו קלופ היה במיינץ ובדורטמונד – גם בגלל הכריזמה, וגם בגלל שהוא יודע להסביר את עצמו ולתרגם את הרעיונות לביצועים על המגרש.

 

הביצועים האלה מדהימים את כל הפרשנים. האדרספילד סומנה שוב כמועמדת לירידה, אך היא הובילה את הטבלה במחזורים הראשונים, וגם כיום מדורגת במקום השלישי, בדרכה הבטוחה לפלייאוף העליה. למשחק מול סיטי וגווארדיולה היא מגיעה עם 10 נצחונות ב-12 משחקי הליגה האחרונים, והאוהדים מתחילים להאמין שהמומנטום יכול לסחוף אותם גם להישג מפואר בגביע. קלופ לא יניף העונה שום תואר, אז הוא מחזיק אצבעות לנפש התאומה שלו.

 


ידהים גם את פפ? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי