סאטון והשוער השמן בעולם מוכנים לארסנל

הדרבי יצבע צהוב?
הדרבי יצבע צהוב? |

עם קמע ששוקל 127 ק"ג ובעברו מכר גלידה, החובבנים מפנטזים

(גודל טקסט)

הכדורגל האנגלי והעולמי אוהבים סינדרלות. לסטר זכתה להרבה אהבה לפני שנה כשזכתה באליפות אנגליה בניגוד לכל הציפיות אבל היה זה  סיפור יוצא דופן. החוויה והסנסציות באנגליה טמונות בעיקר בסינדרלות שמגיעות דרך הגביע. אחרי שלינקולן מוליכת הליגה החמישית הדיחה את ברנלי מהפרמייר-ליג היא תפגוש ברבע הגמר את ארסנל אלא אם נקבל סנסציה גדולה בהרבה.

 

סאטון יונייטד המדורגת 105 מקומות מתחת לתותחנים של ונגר בדירוג הליגות, תארח את הצרפתי וחניכיו (21:45, ספורט1) במטרה להדהים את העולם.

 

 

השוער השמן בממלכה בתור קמע
המועדון הצנוע מדרום לונדון ממוקם 100 מטר בלבד מתחנת הרכבת ומכונה בין היתר "הצהובים". בעבר הם שיחקו פעמיים בגמר גביע החובבים בוומבלי ואפילו זכו בגביע בו נפגשו קבוצות מאיטליה ואנגליה תחת השם "הגביע האנגלו-איטלקי".

 

127 קילו. וויין שואו רוצה להדיח את ארסנל (טוויטר)

 

בניגוד ללינקולן שמוליכה את ליגת החובבים בדרכה לליגות המקצועניות, הקבוצה הצנועה מפרברי לונדון רחוקה ממקצוענות. היא מדורגת במקום ה-17, רחוקה שלוש נקודות מהקו האדום ומשלמת לשחקניה מאות בודדות של ליש"ט בחודש. השכר השנתי לשם השוואה עומד על חצי מיליון ליש"ט בניגוד ל-200.5 מיליון ליש"ט של יריבתה מצפון לונדון.

 

רק שלושה עובדים בשכר במועדון, כל השאר מתנדבים. באצטדיון בו יש רק 5,013 מקומות אפשר למצוא רק ספסלי עץ, שולחן אחד למאסז' וחדר שירותים אחד לכל הקבוצה. שחקני ארסנל ראו הוזהרתם.

 

הקמע של המועדון הוא השוער המחליף וויין שואו שנחשב לשוער השמן באנגליה. בגיל 45 וכשהוא 127 ק"ג, שואו ששימש בעבר כמוכר גלידה באצטדיון משמש כרגע גם כמאמן שוערים בקבוצה: "האב החורג שלי חושב שאנשים עושים ממני צחוק, אבל זה הכל ברוח טובה. אם זה גורם לסאטון לקבל קצת יותר תשומת לב, זה נהדר". בכל הקריירה שלו הוא שיחק רק שבעה משחקים בקבוצות שלו. תתארו לכם שרק ייכנס לדקות הערב.

 

Video: Ian Wright takes penalties against 46-year-old Sutton goalkeeper Wayne Shaw. pic.twitter.com/WWwHJMrHPn#SUFCvAFC

— Gurjit (@GurjitAFC) February 20, 2017

 

כבר שמונה עונות שפול דוסל האלמוני מוליך אותה והוא לא מרחם על ארסן ונגר שיעמוד מולו. "השחקנים מרוויחים היום מיליונים. כל שחקן חושב שהוא כוכב בהוליווד. הם מסרבים לשחק במשחקים מסוימים אם חדר ההלבשה לא מספיק מודרני והשירותים לא מוצאים חן בעיניהם. הם מפונקים ועבורנו זה כמו גמר הגביע העולמי", אמר.

 


קמע בן 45, שואו מתעופף (AFP)

 

יחד עם זאת, אחרי השבוע שעבר על יריבו על הקווים הוא התגייס לטובתו: "מותחים עליו ביקורות אבל הוא 20 שנה עלה לאלופות. מעדיף להיות במקומו במקום מוריניו".

 

"שיתנו לנו כסף, נתקן את הגג באצטדיון"
בארסנל חוששים ממשטח הדשא הסינטטי ואחרי ה-5:1 אצל באיירן מינכן, ארסן ונגר הודה: "אני חושש מהמשחק הזה. פעם הפסדתי על מגרש כזה ואני שונא להפסיד".

 

הדרבי הלונדוני הקטן עשוי לסדר לסאטון מענק של 287 אלף ליש"ט שיתווספו לחצי מיליון שכבר הרוויח העונה כך שיש בשביל מה לשאוף. "גם 0:0 זה פנטזיה. זו תהיה התוצאה הכי גדולה של המועדון הזה. נגשים חלום לשחק באמירויות", התבדח דוסל.

 


איסטמונד, מפגש חלומות (AFP)

 

אחד משחקני הסגל יזכה לשוב למועדון נעוריו. קרייג איסטמונד שיחק בנערים של התותחנים ועוד פעמיים כמחליף במדי הבוגרים: "אנחנו רוצים לנצח. מבחינתי הגשמתי חלום – זה המועדון שגדלתי בו וזה סגירת מעגל".

 

מבחינת דוסל הוא החליט לרכוש לוונגר בקבוק יין מכיסו שעולה 300 ליש"ט: "אני לא שוחה בכסף, אבל אם אשכנע אותו לתת לנו את הכסף שיתרום לשדרוג חדרי ההלבשה שלנו ולמחלקת הנוער זה יספיק לשלוש שנים. ההצלחה שלנו תגרום לכך שנתקן את החור בגג שדולף כבר שנים, נסדר את אקדמיית הכדורגל שלנו. זה חלום של שנים".

 

 אגב, דוסל הודה שחצי מהקבוצה שלו אוהדת את ארסנל. "הם הרי לונדונים או שייכים ללונדון והסביבה". אחרי המסע המרשים הזה, האם הדרבי הלונדוני יצבע סנסציה עולמית?

 


שחקני לינקולן, מחכים ברבע (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי