רק 0:1 לחוף השנהב על דרום אפריקה, זאהה עלה כמחליף

שחקני נבחרת חוף השנהב חוגגים
שחקני נבחרת חוף השנהב חוגגים | JAVIER SORIANO/Gettyimages

גביע אפריקה: כוכב קריסטל פאלאס פתח במפתיע על הספסל, אך ג'ונתן קוג'יה שעלה במקומו כבש בדקה ה-64 לזכות הפילים את השער היחיד במשחק. אנגולה סחטה 1:1 מפתיע מטוניסיה, מאלי הביסה 1:4 את מאוריטניה

(גודל טקסט)
גביע אפריקה כבר סיפק לא מעט הפתעות ודרמות בשלושת הימים הראשונים שלו, והיום (שני) עוד שש נבחרות התחילו את הטורניר שלהן במטרה לפתוח את שלב הבתים עם תוצאה טובה. את מרכז תשומת הלב תפסה נבחרת חוף השנהב, אחת הפייבוריטיות לזכות בתואר, שפתחה ברגל ימין עם 0:1 על דרום אפריקה במסגרת בית 4. במשחקים האחרים של היום, בבית מספר 5, טוניסיה ואנגולה נפרדו בתיקו 1:1 ובמשחק המאוחר לא התקשתה מאלי להביס 1:4 את מאוריטניה בהופעתה הראשונה בטורניר.


חוף השנהב – דרום אפריקה 0:1
לא מעט כוכבים מרחבי אירופה זומנו לנבחרת חוף השנהב, אבל דווקא השם הגדול ביותר נותר על הספסל בתחילת המשחק. ווילפריד זאהה ראה את ג'ונתן קוג'יה, שעלה ליגה עם אסטון וילה לפני כחודש, מקבל את הקרדיט בהרכב ומחזיר בגדול. אחרי 64 דקות אנמיות בהן אמנם בעיקר "הפילים" תקפו, חלוץ אסטון וילה קיבל כדור נהדר ממקס גריידל, שבימים כתיקונם עושה צרות להגנות צרפתיות כשהוא מככב בטולוז, והמשיך לרשת מול שער כמעט ריק.


זאהה עצמו נכנס בדקה ה-69, במקום חברו לפרמייר ליג ז'אן מיקל סרי מפולהאם, אבל לא שינה בהרבה את המשחק. חוף השנהב הוסיפה להיות הנבחרת הטובה יותר והשיגה את הנקודות בזכות ולא בחסד. היא השתוותה למרוקו שניצחה אתמול את נמיביה באותה תוצאה, והשתיים ייפגשו לקרב על המקום הראשון בשישי הקרוב.




טוניסיה – אנגולה 1:1
הנבחרת הטוניסאית זכתה בגביע ב-2004, אבל מאז איבדה את התהילה ולא נחשבת מועמדת בכירה לתואר. אנגולה, לעומת זאת, מעולם לא עברה את רבע הגמר. ועדיין, שתי הנבחרות הציגו משחק קצבי ומהנה שהסתיים בחלוקת נקודות. יוסף מסאקני העלה את הטוניסאים ליתרון בפנדל בדקה ה-34, והיה נראה שהנבחרת הצפון אפריקאית תצא עם שלוש נקודות, אבל השוער בן מוסטאפה שמט כדור נוראי בדקה ה-73, ומגן אנגולה דג'אלמה קמפוס השתלט והשווה. התיקו אמנם לא משרת את שתי הנבחרות, אבל לשתיהן תהיה הזדמנות לתקן נגד הנבחרות החלשות יותר בבית, מאוריטניה ומאלי.


מאלי – מאוריטניה 1:4
מאלי היא בהחלט אחת הנבחרות הדומיננטיות באפריקה בשנים האחרונות, לראיה בשנים 2012 ו-2013 סיימה במקום השלישי בגביע היבשתי וגם בתחילת שנות האלפיים סיימה ב-2002 וב-2004 במקום הרביעי. מולה הערב התייצבה מאוריטניה הקטנה בהופעת בכורה בתחרות, נבחרת שמורכבת בעיקרה משחקנים מליגות נמוכות בצרפת, ספרד ומהליגה המקומית במאוריטניה. ואכן, כפי שיחסי הכוחות נראים על הנייר, זה הסתיים ב-1:4 קליל לזכות "הנשרים".


חלוץ ספורטינג ליסבון, עבדולאי דיאבי שרשם עונת מאכזבת בפורטוגל אחרי שעזב את קלאב ברוז', היה הראשון למצוא את הרשת אחרי 37 דקות, מוסא מארגה מפורטו הכפיל בפנדל רגע לפני הירידה להפסקת המחצית ואדאמה טראורה מסרקל ברוז' קבע 0:3 בדקה ה-55. מאורטניה זכתה לשער היסטורי מבחינתה כאשר מוכתר אל האקן צימק בפנדל בדקה ה-72, אך כעבור דקה הגיע אדאמה טראורה – הפעם חלוץ אורליאן ולא חברו לנבחרת עם אותו השם שכבש קודם לכן – שקבע את תוצאת המשחק, 1:4 קליל למאלי.



שחקני נבחרת מאלי חוגגים (FADEL SENNA/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי