ניגריה בחצי גמר אחרי 1:2 על דרום אפריקה. גם סנגל עלתה

נבחרת ניגריה
נבחרת ניגריה | GIUSEPPE CACACE/AFP/Getty Images

שער בדקה ה-89 של טרוסט-אקונג שלח את ה"סופר איגלס" לחצי הגמר בצורה הדרמטית ביותר. סנגל ניצחה מוקדם יותר 0:1 קטן את הסינדרלה מבנין, משער של אידריסה גאיי לקראת סיום המשחק

(גודל טקסט)

אחרי הפסקה של 24 שעות, משחקי גביע אפריקה לאומות חזרו הערב (רביעי) עם שני משחקים בשלב רבע הגמר. בראשון היתה זו סנגל שהשיגה את הכרטיס לחצי עם 0:1 על בנין, בעוד בשעה זו נלחמות ניגריה ודרום אפריקה.

ניגריה – דרום אפריקה 1:1
ניגריה לא הציגה יכולת מרשימה עד עתה בטורניר, אך יודעת איך להכריע משחקים. ג'ון אוגו שוב לא קיבל דקות מהמאמן גרנוט רוהר, וראה מהספסל את חבריו מוצאים את הרשת כבר בדקה ה-27, כשסמואל צ'וקואזה הצליח להשתלט על כדור במרכז הרחבה, ובעט כדור שטוח וחזק עמוק אל תוך הרשת. השליטה של ה"סופר איגלס" המשיכה בכל המחצית הראשונה, כשאודיון איגהלו ואלכס איוובי דוחפים כל הזמן קדימה, והחצי הראשון הסתיים ב-0:1 לניגרים.

השליטה של הירוקים באה לידי ביטוי גם במחצית השנייה, כשבדקה ה-51 אוגנקארו אטבו סיפק כדור חופשי מדהים, והשוער קונוור וויליאמס הצליח בקושי רב להדוף את הבעיטה, כשהכדור גם פוגע במשקוף השער בדרך. בדקה ה-71 הסיפור השתנה – בונגאני זונגו מדרום אפריקה הצליח לנגוח לרשת כדור בתוך תיבת החמש, אך הקוון הרים את הדגל לנבדל. לאחר כמה דקות של התייעצות עם שופטי הווידאו, השער אושר לאחר שנמצא שהכדור הגיע לזונגו משחקן יריב, ולכן עמדת הנבדל לא נחשבת ו-1:1 נקבע בין הצדדים. האופי הניגרי הופיע שוב, וממש על סף הדקה ה-90, כדור קרן לא טוב במיוחד של סימון מוזס עבר את השוער וויליאמס, שיצא לא טוב, ונחת ישירות לרגליו של וויליאם טרוסט-אקונג הבלם, שמארבעה מטרים בעט לרשת החשופה ושלח את נבחרתו לשלב חצי הגמר.

טרוסט-אקונג חוגג את שער הניצחון המאוחר (KHALED DESOUKI/AFP/Getty Images)
טרוסט-אקונג חוגג את שער הניצחון המאוחר (KHALED DESOUKI/AFP/Getty Images)

סנגל – בנין 0:1
בנין הייתה אחת הנבחרות המפתיעות של הטורניר, כשעלתה לשמינית הגמר ושם הדיחה את מרוקו החזקה, אבל כאן המסע שלה הגיע לסיומו. סנגל היתה פשוט חזקה מדי, שלטה לאורך כל המשחק ולמרות הברקות פה ושם מצד הסינדרלה היה ברור מה הכיוון שהמשחק הולך אליו.

ועדיין, חלפו 70 דקות לפני שהגיע השער. הסנגלים יצאו להתקפה, וסאדיו מאנה סיים אותה עם כדור נהדר לאידריסה גאיי שחדר לרחבה והכניע את סטורין אלגבה. בנין, שעוד נותרה ב-10 שחקנים החל מהדקה ה-83, לא הצליחה לחזור ונפרדה מהטורניר אחרי הופעה מכובדת. סנגל, שחזרה לחצי הגמר לראשונה מאז 2006, תחכה למנצחת בין מדגסקר לטוניסיה מחר כדי לגלות את זהות יריבתה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי