ההצעה מליגת העל, הגעגועים לישראל והחלום על ארסנל: ג'ון אוגו בראיון

ג'ון אוגו, אלונה ברקת
ג'ון אוגו, אלונה ברקת | דני מרון

הקשר בן ה-32 מבהיר: "מחכה להצעות, אוכל לשחק בקבוצה שאינה הפועל ב"ש". על התקוות שהיו : "רציתי לאתגר את עצמי אבל כל יום אתה לומד דברים חדשים על החיים". ואיך יגיע לתותחנים? "בדיוק כמו שאיגלהו ביונייטד"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

בקיץ האחרון קיבל ג'ון אוגו, אחד הזרים הטובים ביותר ששיחקו בליגת העל ומעמודי התווך של הפועל באר שבע, החלטה גורלית. הוא סרב להמשיך במועדון, היה משוכנע שיגיע לליגה טובה יותר אך שילם מחיר על ההימור שלו ונותר חצי שנה בחוץ. בראיון ל"פולס ספורט" הוא מספר שיש לו ייסורי מצפון על כך ושהיה חולם לחזור לבאר שבע, מתגעגע לישראל ויהיה מוכן לשחק בקבוצה אחרת וגם חולם על ארסנל. ולא פחות חשוב: הוא שוב נהנה מכדורגל אחרי חצי שנה מחוץ לעניינים. "זה דבר אחד להגיד שאתה רוצה לשחק באנגליה או ספרד אבל אתה לא יכול לדעת מה יהיה מחר. סמכתי על אנשים אבל הם לא הצליחו לעזור לי", סיפר אוגו.

אוגו הסביר את בחירתו: "תמיד אני רוצה לאתגר את עצמי עוד ועוד. לא היה לי מזל להשתייך לליגה שאני ראוי לה מבחינת היכולות, אני עדיין רוצה יותר, אני בריא וחזק וגיל 32 בוא צעיר מאוד.  אבל כל יום אתה לומד דברים חדשים על החיים". הוא משוכנע שאם חברו אודיון איגהלו הגיע למנצ'סטר יונייטד בגיל 30 – הוא יכול להגיע לקבוצת על. "אם אמצא את עצמי שם בארסנל אהיה אסיר תודה. אבל אם לא – אהיה גאה בעצמי בכל זאת".

 
על תקופתו בבאר שבע: "אני מתגעגע לישראל למען האמת, ביליתי שם חמש שנים. מעולם לא נשארתי בקבוצה לפרק זמן כל כך ארוך. אני מתגעגע לקבוצה, לאוהדים, האנרגיה שהם נתנו לי. היריבים תמיד הרגישו שאני איום. המועדון לא זכה באליפות 40 שנה. לא רק שהצלחנו – שינינו אותו".

עם וואקמה ואייל גולן בחגיגות האליפות. בב"ש מתגעגעים (מאיר אבן חיים)
 

 
הוא סיפר שלפני המעבר לסעודיה הייתה לו הצעה רצינית מישראל, אבל הוא כבר היה סגור במועדון אחר ולא היה יכול לעזוב. "החלום שלי הוא לחזור למועדון. כשהייתי פנוי רציתי לחזור לישראל, שאלתי את המאמן (ככל הנראה ברק בכר) והוא אמר שייאחל לי רק טוב – הבנתי שהשירותים שלי כבר לא נחוצים למועדון. אם תגיע הצעה מסוימת אז אחזור. אני מתגעגע למדינה. כשאתה לא טוב מעודדים אותך לקראת המשחק הבא".
 
 
המסלול הקשה בקריירה: "אני שמח שההורים שלי תמכו בי. אמא העדיפה שאלמד בבית ספר. הכדורגל שלי התחיל ברחוב, ננתי הכל, ידעתי שאהיה שחקן. התברכתי בכישרון אז למה לא? לכן, מעולם לא הפסקתי". פציעה בברך שיבשה את תקופתו בספרד וזו אכזבת הקריירה שלו. "זה היה הרגע הקשה בקריירה שלי, זה היה חלום לשחק בספרד. חתמתי על חוזה, אבל כשהגעתי לבדיקות הרפואיות הייתי צריך לעבור ניתוח.
 
 
התקופה בחוץ והמעבר לסעודיה:  "זה היה ממש קשה, אם אהיה כנה. שמחתי שיש לי משפחה ואנשים שקרובים אליי. לא רציתי לישון, המחשבה שלי לא הייתה צלולה. קשה לראות בטלוויזיה את מה שאתה אוהב לעשות ומגיע לך. אני שמח שלמדתי את הלקח וכשהגיעה ההצעה מסעודיה – לא רציתי לבזבז זמן. ראיתי שיש הרבה שחקנים ומנהלים מקבוצות שונות שהם זרים, זה אומר איך הליגה מתנצל. הקבוצה שזכתה בליגת האלופות באסיה היא סעודית, הכדורגל משתפר. אחמד מוסא סיפר לי על הליגה ושכנע אותי להגיע ואני מרוצה. רציתי רק לחזור לשחק, לעזאזל".

אוגו. יש רצוי ויש מצוי (אינסטגרם)
 

הוא סיפר שנאלץ לשחק כבלם  משום שמאמנו חשב שאין לו עדיין כושר משחק מלא, אך זה לא הפריע לו. "הוא הבטיח לי שאחזור לעמדה המקורית שלי", אמר. קבוצתו אל אדאלה נמצאת בתחתית הליגה ללא ניצחון בשבעת המשחקים האחרונים.
 

 
נבחרת ניגריה: "זו הייתה גאווה גדולה להיות חלק מהנבחרת, זו ברכה. גם מהמונדיאל בו נכללתי בסגל אך לא שותפתי – למדתי הרבה. אני שמח ואסיר תודה כשאני משחק ומייצג את המדינה שלי. אני אוהב להיות סביב הבחורים האלה ומתרגש איפה מארוחת הצהריים או מהמוניות. פעם הייתי מאלה שמתבוננים בהערצה על השחקנים של הנבחרת. כל יום הוא זיכרון". כשנשאל על השיחה  עם ג'רארד פיקה סיפר כי בלם ברצלונה היה מעוניין לצרפו לקבוצה שבבעלותו מהליגה השלישית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי