הצד העצוב בחגיגות של ארגנטינה: הרוג בן 24, ילד בתרדמת ואובססיה לאמבפה

play
אמיליאנו מרטינס ליאונל מסי במצעד הניצחון | רויטרס
הפתק שגרם למסי לנזוף בדה פול: "למה אתה מספר לי? אידיוט!" 01:11

אמיליאנו מרטינס המשיך ללעוג לחלוץ נבחרת צרפת וברחובות שרפו בובות וארון קבורה שלו. השוער ספג ביקורת ("אחד המנצחים הכי נוראיים") ובינתיים ילד בן 5 נאבק על חייו אחרי שנפגע בראשו מפסל שהתמוטט. הצד העצוב של החגיגות בארגנטינה

(גודל טקסט)

החגיגות של ארגנטינה כולה ושל שחקני הנבחרת אחרי הזכייה במונדיאל ריגשו המונים שנמצאים הרחק מהמדינה הדרום אמריקאית, אבל היו גם כאלה שלא התלהבו מכמה מהסצינות שהן הכילו.

בראש ובראשונה עומד אמיליאנו מרטינס. שוער נבחרת ארגנטינה נשא אתמול בובה שעליה הודבקה תמונה של קיליאן אמפבה בפנים נפולות, כל זאת אחרי שבתום גמר המונדיאל הוא ביקש לעצור את החגיגות בחדר ההלבשה למען "דקת דומייה לזכר אמבפה".

בשבוע שעבר השוער ביקר את אמבפה על כך שטען שהנבחרות האירופאיות מגיעות יותר מוכנות למונדיאל משום שהשחקנים משחקים ברמות הכי גבוהות באופן קבוע בניגוד לשחקנים מדרום אמריקה וזו הסיבה ש"תמיד הנבחרות מאירופה זוכות". אלא שאחרי אתמול מרטינס כבר הואשם ב"אובססיביות" לאמבפה וגם הטיעון בדבר "תשובה" לחלוץ הצרפתי כבר נראה תלוש.

העיתונאי טאריק פאנג'ה כתב אתמול: "מרטינס עושה את המיטב כדי להיות אחד המנצחים הכי נוראיים. ההתנהגות שלו ביזארית. היא הייתה כזו אחרי שארגנטינה עברה את הולנד ועכשיו האובססיה הזו כלפי אמבפה, שכבש נגדו שלושער".

עיתונאי אחר, חואנפה סאנס הספרדי, צייץ: "האם דיבו מרטינס לא מתעייף מלעשות צחוק מעצמו?".

הטניסאי הצרפתי ז'יל סימון כתב: "אמיליאנו מרטינס הוא מלך המתוסכלים. הוא לא מסוגל לחגוג את ההישג הענק שלו בלי לקחת איתו את אמבפה".

החגיגות של שחקני ארגנטינה אחרי שהדיחו את הולנד ברבע הגמר התקבלו בהבנה יחסית כי המשחק היה מתוח ואחריו הגיע פרץ רגשות. אבל ביומיים האחרונים היחס למפסידה בגמר, צרפת, כבר מתחיל להיראות לא טוב.

מלבד מרטינס, בחדר ההלבשה של נבחרת ארגנטינה קון אגוארו קילל את אדוארדו קמאבינגה ולעג לו (לא בפניו) בזמן שידור חי באינסטגרם – לעיני עשרות אלפי צופים. אתמול ברחובות ארגנטינה תועדו חגיגות שכללו שריפת בובות ושלט ארון קבורה שעליהם הודבקו תמונות של אמבפה.

ברשתות החברתיות, הסנגורים הזכירו שאחרי שצרפת ניצחה את ארגנטינה במונדיאל 2018, שחקני הטריקולור שרו באוטובוס כיצד אנגולו קאנטה עצר את ליאונל מסי ושזוהי בסך הכול סגירת מעגל.

במהלך החגיגות: תקרית ירי ברחובות

בינתיים מעבר לדיון על השנאה הארגנטינאית התמוהה לקיליאן אמבפה, נרשמו אתמול גם טרגדיות נוראיות. אדם בן 24 נהרג במהלך החגיגות, כשהגג שעליו הוא קפץ, התמוטט. בנוסף, ילד בן חמש שרוי בתרדמת אחרי שחגג עם הוריו בפלאסה סן מרטין ונפצע בראשו מחתיכת שיש שניתקה מפסל שהתמוטט.

בחלק מהמקומות התפתחו מהומות וכוחות של המשטרה והצבא נשלחו להשליט סדר וביצעו מעצרים.

המצעד אתמול גם לא התקיים כמתוכנן בגלל שלא פחות מ-4 מיליון בני אדם יצאו לרחובות. התכנון המקורי היה להגיע לאובליסקו, המקום שבו נהוג לחגוג בארגנטינה. אלא שאחרי שעות שהאוטובוס לא זז ואירועי בטיחות שכללו ניסיון קפיצה לא מוצלח של אוהדים לתוך האוטובוס (ופציעות של חלקם), התוכנית שונתה. חמישה מסוקים הוזעקו כדי לחלץ את השחקנים ולקחת אותם בחזרה לבית הנבחרות.