סמואל אטו עושה סדר בקמרון: 21 שחקני נבחרת הנערים נופו בגלל זיופי גיל

נשיא ההתאחדות הקמרונית הבטיח להילחם בתופעה שמביכה את הכדורגל האפריקאי כבר שנים, ובינתיים מקיים: "השחקנים הודחו כי לא עברו בדיקה"

(גודל טקסט)

סערה חדשה בכדורגל הקמרוני: 21 שחקנים מסגל הנבחרת עד גיל 17 נופו בגלל חשד לניסיון לזייף את גילם. יושב ראש ההתאחדות, סמואל אטו, מנסה לטפל בבעיה, שידועה היטב בכדורגל המקומי ובכל אפריקה.

רק בקיץ האחרון ההתאחדות לכדורגל הקמרוני זימנה לשימוע 44 שחקנים משמונה קבוצות שונות במסגרת חקירה לזיוף ורמאות לכאורה בכל הנוגע לגיל הכדורגלנים. כעת מתגלה כאמור חשד לזיופים חמורים נוספים ועוד תרמיות בענף, כאשר הרוב המוחלט של שחקני סגל נבחרת הנערים – שאמורים היו לייצג את קמרון באליפות אפריקה לנבחרות עד גיל 17 – נפסלו והודחו אחרי שכשלו בבדיקה.

סמואל אטו, נשיא ההתאחדות לכדורגל של קמרון, עם ג'יאני אינפנטינו, נשיא פיפ
תופעה בזויה. אטו | אימג'בנק GettyImages, David S. Bustamante/Soccrates

מההתאחדות הקמרונית נמסר: "כחלק מההכנות למוקדמות אליפות אפריקה לנערים 2023, 21 מתוך 30 השחקנים שזומנו למחנה האימונים כשלו בבדיקות MRI. הם הודחו מיידית מהסגל. באופן מיידי החלו לחפש להם מחליפים. הפעולה נעשית בעקבות הוראות מקפידות של נשיא ההתאחדות, שמנסה לשים קץ לתיעודים כוזבים, שבעבר פגעו קשות בתדמית של הכדורגל הקמרוני והאפריקאי. ההתאחדות קוראת לכל השחקנים, הסוכנים והקבוצות לוודא שכל הגילים של כל השחקנים מדווחים כיאות".

כידוע, לאורך השנים נשמעו לא מעט טענות והאשמות כלפי ראשי הכדורגל האפריקאי, לפיהן בנבחרות הצעירות משתמשים בשחקנים מבוגרים יותר ממגבלות הגיל. סמואל אטו, עם בחירתו לתפקיד ב-2021, הבטיח שיילחם בתופעה.