צ'אבי: "מאז שהגעתי, זו ברצלונה שנמצאת בכושר הכי טוב"

play
פדרי ברצלונה | GettyImages
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 12.2 07:34

פדרי כבש שער ניצחון בפעם הרביעית העונה והגדיל את הפער מהבלאנקוס ל-11 נקודות, המאמן שיבח את לבנדובסקי: "הוא הראשון שלוחץ, ואם הוא עושה זאת אז כולם יעשו". וגם: איזה שיאים קבעו המאמן וההגנה של הקטלאנים?

(גודל טקסט)

ברצלונה עשתה אתמול (ראשון) צעד משמעותי אל עבר האליפות עם ניצחון 0:1 על ויאריאל משער ניצחון של פדרי והגדלת הפער בפסגה מריאל מדריד ל-11 נקודות.

לבלאוגרנה זה היה משחק 16 ברציפות בכל המסגרות ללא הפסד (15 ניצחונות ותיקו) וניצחון 11 ברציפות בליגה הספרדית. בכך, צ'אבי השתווה למאמנו לשעבר, פפ גווארדיולה, עם רצף הניצחונות הכי טוב שלו בתקופתו במועדון – 11 ניצחונות רצופים. הוא גם הפך למאמן השני להגיע להכי הרבה נקודות ב-47 המשחקים הראשונים שלו על הקווים עם 112 נקודות, שני רק ללואיס אנריקה עם 115. מאזן משחקי החוץ תחת קשר העבר האגדי גם מדהים עם הפסד בודד ב-25 משחקי החוץ הראשונים שלו בקבוצה במסגרת הליגה.

צ'אבי הרננדס מאמן ברצלונה
מרוצה מההתקדמות של הקבוצה. צ'אבי | רויטרס

המאמן החמיא להגנה שלו: "מארק (טר סטגן) היה נהדר פעם נוספת עם עוד שער נקי, גם כל החולייה האחורית. ויאריאל כמעט לא הגיעה להזדמנויות, חוץ מאלה שהיו מטעויות שלנו. אלו היו שלוש נקודות חשובות מאוד שהיינו צריכים לאסוף במלחמה שלנו על אליפות הליגה הספרדית. ניסינו לשחק מהקו האחורי, להניע כדור. שיחקנו טוב מאוד במגרש לא פשוט".

צ'אבי הודה בסיום: "מאז שהגעתי לכאן, זאת הקבוצה בכושר הכי טוב שלה. אנחנו לוחצים פשוט נהדר והשערים שלנו מגיעים משם, הניצחונות ימשיכו להגיע משם אם נמשיך כך. הראשון שעושה את העבודה הזאת זה לבנדובסקי. אם הוא עושה זאת היטב, כל השאר יעשו זאת גם".

רונאלד אראוחו ברצלונה
עוד הופעה הגנתית משובחת. אראוחו וטר סטגן | רויטרס

רונאלד אראוחו שסיפק משחק הגנתי נפלא נוסף במשחק ה-16 שברצלונה שמרה בו שער נקי סיכם: "אני מאוד שמח מהניצחון. זה היה חשוב עבורנו להמשיך לצבור נקודות, גם בחוץ. הסטטיסטיקה ההגנתית שלנו? אנחנו עובדים על זה קשה מאוד והצלחנו לשפר את זה מהעונה שעברה. אנחנו צריכים להמשיך ולנסות לסגור את הסיפור בתחילת המשחק כמו שהיה היום כדי להיות נינוחים יותר בהמשך".

לפדרי, זה היה השער הרביעי העונה שניצח לברצלונה את המשחק ביתרון 0:1 מתוך ששת השערים שהספרדי כבש העונה במסגרת הליגה. אף שחקן בליגה לא העניק לקבוצתו יותר נקודות מאשר הקשר הצעיר – 10 נקודות עם תרומה של שישה שערים.

גם לקיקה סטיין, שאימן את המועדון הקטלאני בעבר, לא נותר אלא להודות כי ברצלונה העונה היא שונה: "הקבוצה הזאת השתנתה. מה שהם עושים בתנועה ללא הכדור זה ברוטלי. חושב שתיקו היה הוגן יותר בסיום".