העבר האפל של יקוב ינקטו שיצא מהארון: "התעלל בי נפשית"

play "ירק והתעלל"
"ירק והתעלל" | מסך, אינסטגרם
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 13.2 08:41

אם בנו של הכדורגלן תמכה בו אחרי ההודעה אתמול ("עכשיו הוא לא ייאכל מבפנים"), אבל לפני פחות משנה האשימה אותו בהתעללות: "הוא ירק עליי וכמעט הכה אותי מול הילד. איים לגרור את ההליך המשפטי עד שלא יישאר לי כסף"

(גודל טקסט)

יקוב ינקטו קיבל אתמול (שני) תמיכה רחבה מאוד אחרי שיצא מהארון. הצ'כי הבינלאומי הודיע בפומבי שהוא הומוסקסואל והפך לכדורגלן הבכיר ביותר שעושה זאת, בטח בזמן שהוא עדיין פעיל.

בין הודעות התמיכה הרבות הייתה גם זו של בת זוגו לשעבר ואם בנו, מרקטה אוטומנסקה. "אני שמחה בשבילו", אמרה אתמול, "כשהוא סיפר לי, הרגשתי שרווח לשנינו. במשך תקופה ארוכה הוא חשש שלא יקבלו אותו וחי במתח, אבל אני מרגישה שעכשיו שום דבר לא 'יאכל אותו מבפנים'. הכי חשוב שיהיה לו טוב".

אלא שבמקביל לתמיכה שהביעה האקסית, בצ'כיה נזכרו אתמול בסכסוך הקשוח ביניהם ובדברים שחשפה לפני פחות משנה.

לפני כשנה מרקטה ויקוב נקלעו לסכסוך קשה ופומבי על רקע המשמורת על בנם הקטן, דויד. השניים נפרדו בנובמבר 2021, ניסו להגיע להסכמות לגבי השעות שכל אחד מהם יבלה עם בנם ולא הצליחו. חילוקי הדיעות הפכו מהר לסכסוך ומרקטה סיפרה: "בחג המולד האחרון יקוב היה קרוב לתקוף אותי ברחוב, מול עיני הבן שלנו. הלכתי עם דויד ברחוב והוא הגיע, יצא מהאוטו ודחף אותי לפינה. ראיתי את הכעס בעיניו".

הדוגמנית המשיכה: "היה חשוך ודויד עמד בצד. פחדתי שהוא יילך לכביש ורצתי אליו. יקוב ירק אליי, נכנס לאוטו ונסע. הילד שאל למה אני בוכה ואמר שהוא דואג לי. זו התעללות נפשית וזו לא הפעם הראשונה שזה קרה. כשיקוב שיחק בסמפדוריה וחיינו באיטליה, הוא לא דיבר איתי במשך שבוע. כששאלתי אותו למה הוא לא מתקשר איתי, הוא ירק עליי".

מרקטה המשיכה באפריל האחרון: "פתאום יקוב התחיל לדאוג לילד? שכשהיינו ביחד הוא אף פעם לא הסכים לעשות כלום ואמר שהתפקיד שלי הוא לגדל אותו. הוא אמר לי שהוא יגרור את הדיונים בבית המשפט עד שאפשוט רגל".

יקוב ינקטו במדי סמפדוריה
"כשחיינו באיטליה, הוא לא דיבר איתי במשך שבוע. כששאלתי אותו למה הוא לא מתקשר איתי, הוא ירק עליי". ינקטו | אימג'בנק GettyImages

"כשהיינו יחד, יקוב עשה הכול כדי שאהיה תלויה בו לחלוטין", סיפרה מרקטה באפריל האחרון, "באותה תקופה הייתי נאיבית והיה קל לתמרן אותי. עכשיו הוא אומר שהוא נאבק בי על הילד, אבל זה שקר. אם היה אכפת לו, הוא לא היה מזניח אותו כשהיינו ביחד. הוא עשה את זה כדי לפגוע בי".

הדוגמנית המשיכה: "ניהלנו הליך עם עורכי דין והוא כל הזמן עשה שינויים. כשלא הסכמתי לתשלום המזונות שהוא הציע, הוא כתב לי הודעה שאם לא אשנה את דעתי באופן מיידי, הוא יתקשר למשטרה וידווח שחטפתי את דויד. זה מה שקרה, אבל השוטר שהתקשר אליי אמר לי שהוא בעצמו מופתע מההתנהגות של יקוב".

מרקטה סיכמה: "אחרי שיקוב עבר לשחק בספרד, טסתי בכל חודש למדריד כדי שהוא יוכל לבלות עם דויד כמה ימים. אבל הוא לא גילה כל עניין בבן שלו ורק ניסה להשפיל אותי, אז פשוט לא יכולתי להמשיך עם זה. במשך שבועות הוא לא ראה את דויד ולא התקשר לדבר איתו או לבדוק מה שלומו. גם כשהוא הגיע לפראג הוא לא יצר איתנו קשר".

ינקטו הוא כדורגלן בכיר ששיחק באיטליה שש שנים והוסיף עונה בלה ליגה. הוא הגיע לאודינזה בגיל 18, שיחק בה ובאסקולי כמושאל וב-2019 נמכר לסמפדוריה תמורת לא פחות מ-14.5 מיליון יורו. אחרי שנתיים בקבוצה מגנואה, עבר לחטאפה הספרדית תמורת 6 מיליון יורו ובקיץ הושאל לספרטה פראג.

ינקטו שיחק בכל הצעירות של צ'כיה ורשם 45 הופעות בנבחרת הבוגרת, כאשר הוא משותף בכל המשחקים שלה בטורניר יורו 2020 המוצלח בו היא הגיעה עד רבע הגמר. ב-45 ההופעות הלו כבש 4 שערים ובישל 11 נוספים.