הקבוצות בספרד עולות מדרגה: "נדרשת חקירה נגד ברצלונה". ריאל שותקת

אחרי המתקפה הנחרצת של נשיא לה ליגה נגד לאפורטה, גם היריבות של ברצלונה מתאגדות ודורשות לחקור את התשלום המפוקפק לסגן נשיא איגוד השופטים: "ההשלכות עלולות להיות חמורות"

(גודל טקסט)

פרשת ברצלונה והתשלום המפוקפק ממשיכה להסעיר את הכדורגל הספרדי. אתמול (שני), ארבעה ימים אחרי שהצהיר כי לא יפעל נגד ברצלונה, נשיא לה ליגה חאבייר טבאס אמר נשיא המועדון ז'ואן לאפורטה יצטרך להתפטר אם אין באפשרותו להסביר את נושא התשלומים שהעבירה הקבוצה לסגן נשיא איגוד השופטים.

כעת בספרד מדווחים שאם בשבוע שעבר הפרשה עורה סערה בעיקר בקרב האוהדים והרשויות, כעת גם ראשי הקבוצות החלו לדרוש תשובות ולנסות לפעול בנושא.

הבולט מכולם היה נשיא אתלטיקו מדריד מיגל אנחל גיל שביקר את התשלום השירורייתי ודרש שהדבר ייחקר, אבל גם ראשי סביליה ואספניול ביקרו בפומבי את המהלך המפוקפק על רקע מפגש של ראשי מועדוני הליגות הראשונה והשנייה. "המועדון רוצה להביע את דאגתו מהפרשה, ודורש לרדת לעומק הדברים כדי להבהיר מה עומד מאחוריה ומי אחראי", נמסר מסביליה.

מאספניול נמסר כי "ההשלכות האפשריות של הפרשה שפורסמה יכולות להיות כה חמורות, עד שהן דורשות פעולה חריגה בכל הנוגע להבהרות על מה באמת קרה ולניפוי אחריות". אתלטיקו עשתה צעד קדימה, ודרשה גם היא לחקור את בארסגייט: "העמדה שלנו מאוד ברורה: זה נושא רציני מאוד ולטובת הכדורגל שלנו יש לחקור ולהבהיר אותו במלואו". מריאל מדריד טרם נשמעה תגובה.

צ'אבי מוצג כמאמן ברצלונה, וחותם על חוזהו לצד נשיא המועדון ז'ואן לאפורטה
הלחץ גובר. לאפורה ובארסה | אימג'בנק GettyImages, David Ramos

"יש דאגה רבה בנוגע לנושא נגריירה ובארסה", אמר אתמול טבאס. "זה גורם נזק תדמיתי לכדורגל הספרדי וגם לבארסה שנחקרת בעניין בסופו של דבר. אנחנו לא נפעל כל עוד יש חקירת משטרה, אבל אנחנו לא יכולים להתעלם מהתלונות. אנחנו נחקור וגם בארסה החלה בחקירה פנימית. אנחנו מחכים להסברים ובינתיים ברצלונה לא הסבירה דבר. אנחנו לא מבינים למה נגריירה קיבל כסף לאורך כל כך הרבה זמן. אני לא אוהב את זה. לאפורטה צריך להתפטר אם הוא לא מסוגל להסביר בצורה ברורה את התשלומים".

כאשר נשאל מה יותר מטריד, העבירות הכלכליות של יובנטוס או סיפור השופטים של ברצלונה, השיב טבאס: "כרגע, אני אגיד שיובנטוס כי היא כבר נענשה, אבל בעתיד אני חושב שהמצב של ברצלונה יהיה גרוע יותר".

חאבייר טבאס, נשיא לה ליגה, הליגה הספרדית
מוטרד. חאבייר טבאס | אימג'בנק GettyImages

בשבוע שעבר דווח כי הקטלאנים שילמו 1.4 מיליון יורו לחוסה מריה אנריקס נגריירה, בתקופת כהונתו כסגן נשיא איגוד השופטים בין השנים 2016 ל-2018. במועדון טענו כי מדובר בתשלום עבור "ייעוץ טכני", אבל הכדורגל הספרדי רעש וגעש וחקירה נפתחה, אחרי שהנשיא הקודם ז'וספ מריה ברתומאו הבהיר כי מדובר בירושה מהקדנציה הקודמת של לאפורטה, שכביכול החל בתשלומים עוד ב-2013.

כזכור דווח אתמול כי אתלטיקו מדריד ביקשה מכל מועדוני הליגה למסור הצהרה משותפת בנוגע ל"תיק נגריירה", אבל מתאו אלמאני המייצג את ברצלונה סירב וכך גם ריאל מדריד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי