ארגון השחקנים העולמי: "לא נסכים למונדיאל נוסף בחורף"

play
ליאו מסי | GettyImages, Visionhaus
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 8.3 04:04

ב-"Fifpro" הודיעו רשמית על סירובם לקיים גביע עולם נוסף בחודשים נובמבר-דצמבר, אלא אם תושג הסכמה על פגרה מהליגות שתימשך לפחות חודשיים

(גודל טקסט)

ארגון השחקנים העולמי הודיע היום (חמישי) רשמית על סירובו לקיים מונדיאל נוסף בחורף, כחודשיים אחרי שנערך גביע העולם הראשון אי פעם בחודשי חורף, בעיצומה של עונת המשחקים באירופה.

המונדיאל בקטאר הוכתר מבחינת פיפ"א כמוצלח במיוחד, הנשיא ג'אני אינפנטינו אף הצהיר שהעובדה שגביע העולם נערך בחודשים נובמבר-דצמבר הובילה לשיפור ניכר באיכות המשחקים לעומת מונדיאלים שנערכים בסיום העונה ואז "השחקנים תשושים", אבל ארגון השחקנים מתנגד לכך נחרצות ובחר לצאת בהצהרה חד משמעית מתוך החשש שבמונדיאל 2030 ייעשה ניסיון נוסף לשחק בחודשי החורף.

ליאונל מסי קפטן נבחרת ארגנטינה מניף את גביע העולם, מונדיאל 2022
נראה שהלכו קצת רחוק מדי עם הלבוש המסורתי שהלבישו את מסי. אבל מי יזכור את זה? | רויטרס

כידוע, מכיוון שהמונדיאל בקטאר נערך בעיצומה של עונה אירופית, לנבחרות, לצוותים ולשחקנים היה שבוע אחד בלבד של הכנה לעומת חודש שלם שבמונדיאלים הקודמים עמד לרשותם. גם בכל הנוגע לחזרת הליגות בסיום הטורניר, במדינות שבהן אין פגרת חורף החזרה הייתה תוך ימים בודדים ועל פי הארגון החזרה נעשתה תוך שמונה ימים לפעילות אינטנסיבית ומלאה, בניגוד ל-37 ימים שקיבלו השחקנים בעבר כדי להתאושש מגביע העולם.

"לחזור על מה שהיה בקטאר לא מקובל עלינו בשום אופן", הודיע מזכ"ל ארגון השחקנים העולמי יונאס הופמן, "האפשרות לשחק מונדיאל נוסף בחורף לא מתקבל על הדעת אצל אף אחד. אם הכוונה היא לקיים מונדיאל נוסף בחורף, אז צריך לקיים על כך דיון משמעותי עם כל הליגות כדי לבצע שינויים בלוחות הזמנים ולאפשר לשחקנים זמן לנוח ולהיערך לחזרה לשגרת אימונים. המשמעות היא שצריך להוציא את הליגות לפגרה של חודשיים-חודשיים וחצי, ואני לא רוצה את זה קורה", סיכם.