במקום אוקראינה: מרוקו תארח את המונדיאל יחד עם ספרד ופורטוגל?

play
נושאי הדגל. שחקני מרוקו | רויטרס
אוהדי נבחרת מרוקו התפרעו ברחבי אירופה 00:42

בעקבות המשך הלחימה במדינה ממזרח אירופה, האפריקאים צפויים להחליפה בהצעה המשותפת לאירוח חגיגות המאה של גביע העולם ב-2030. מהן ההצעות הנוספות?

(גודל טקסט)

האם מרוקו תהיה שותפה לחגיגות המאה של המונדיאל? לפי דיווח ב"את'לטיק", המדינה האפריקאית צפויה להחליף את אוקראינה בהצעה המשותפת לארח את גביע העולם ב-2030 יחד עם ספרד ופורטוגל.

כזכור, הרצון לשלב את אוקראינה נבע בין היתר מתוך סולידריות עם המדינה שמתמודדת עם פלישה רוסית בשנה האחרונה, אולם לאור העובדה שהמלחמה עוד נמשכת ונזק רב עדיין נגרם בשטחי המדינה, היכולת של אוקראינה להשתקם כדי לארח משחקים בסדר גודל שכזה כבר בעוד שבע שנים נראה קטן מאוד. ישנה גם חוסר ודאות בצמרת התאחדות הכדורגל האוקראינית, זאת לאחר שבנובמבר האחרון נעצר היו"ר אנדריי פאבלקו בחדש להונאה והלבנת הון.

כעת טוענים ב"את'לטיק" טוענים שהסנסציה של גביע העולם בקטאר צפויה להחליף את אוקראינה. אמנם היא לא מגיעה מאותה יבשת כמו ספרד ופורטוגל, אך גאוגרפית היא הרבה יותר קרובה אליהן מאשר המדינה מוכת המלחמה. מרוקו הגישה מספר הצעות בעבר לארח את המונדיאל לבדה, אך כידוע מעולם לא זכתה בכך.

שחקן נבחרת מרוקו אשרף חכימי זועם על השופט
שחקן נבחרת מרוקו אשרף חכימי זועם על השופט | רויטרס

פיפ"א צפויה להכריע במהלך שנת 2024 היכן ייערך גביע העולם, כאשר יש שתי הצעות נוספות על הפרק. בהצעה ששמה דגש על "סגירת המעגל", מארחת המונדיאל הראשון אורוגוואי הגישה הצעה דרום אמריקאית משותפת יחד עם ארגנטינה, פרגוואי וצ'ילה. הצעה נוספת היא של שלוש מדינות משלוש יבשות שונות השוכנות בסמוך לים התיכון – ערב הסעודית, מצרים ויוון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי