מקטומיניי וסקוטלנד הדהימו את ספרד, קרואטיה ניצחה בטורקיה

play
ארבעה שערים בשני משחקים. סקוט מקטומיניי | רויטרס
צפו בכתבה: משפחת יאקין ממשיכה להוביל את נבחרת שוויץ להצלחות 03:35

קשר מנצ'סטר יונייטד כבש צמד שני רצוף והוליך את הסקוטים למאזן מושלם ו-0:2 סנסציוני. צמד גם לקובאצ'יץ' ב-0:2 של הקרואטים, גם ויילס ניצחה

(גודל טקסט)

חלון הנבחרות באירופה הגיע לסיומו הערב (שלישי) עם נעילת משחקי המחזור השני במוקדמות יורו 2024. ה-תוצאה של המחזור הגיעה מגלזגו, שם סקוטלנד היממה עם 0:2 על ספרד החזקה מצמד נוסף של מקטומיניי. מוקדם יותר באותו הבית גאורגיה ונורבגיה נפרדו ב-1:1. בבית ד' קרואטיה ניצחה 0:2 חשוב מאוד אצל טורקיה. ויילס גירדה 0:1 מול לטביה החלשה.

סקוט מקטומיניי שחקן נבחרת סקוטלנד חוגג שער
ארבעה שערים בשני משחקים. סקוט מקטומיניי | רויטרס

סקוטלנד – ספרד 0:2

הבכורה של לואיס דה לה פואנטה על הקווים כמאמן נבחרת ספרד החלה עם 0:3 על נורבגיה, ובכך שידרה "לה רוחה" שהיא מסתערת על ראש הבית מן הפתיחה. אלא שסקוטלנד, שפתחה גם היא עם 0:3 על קפריסין היממה את הספרדים עם ניצחון נוסף שחתום על שמו של סקוט מקטומיניי. קשר מנצ'סטר יונייטד, שכבש רק שער אחד עד פתיחת הקמפיין הזה, הימם עם צמד שני רצוף ומיקם את נבחרתו בראשות הבית הזה. זה היה הפסד ראשון של ספרד במוקדמות יורו מאז אוקטובר 2014, הסקוטים יכולים לראות את עצמם כמועמדים חזקים מאוד לעלות ליורו באופן אוטומטי, אולי יחד עם ספרד.

הסקוטים פתחו כאמור את המשחק בהתלהבות אדירה וכבר בדקה השישית רוברטסון חטף כדור לפדרו פורו באגף השמאלי ומצא את מקטומיניי, שבעט לא חזק אבל לרשת וקבע 0:1 מפתיע מאוד למארחים. בדקה ה-51 מקטומיניי הדהים עם שערו הרביעי בשני משחקים. טירני חגג באגף השמאלי על קרבחאל, שרק במחצית נכנס כמחליף ויישר כדור למרכז. קשר מנצ'סטר יונייטד ניצל הרחקה לא טובה של ההגנה ומהאוויר ירה לרשת של קפה ההמום.

אלכסנדר סורלות נבחרת נורבגיה נגד גאורגיה
חמק מפציעה וימשיך בהרכב. אודגור | רויטרס

גאורגיה – נורבגיה 1:1

הסקנדינבים אמנם חסרו את ארלינג הולאנד הפצוע, אבל לא ציפו לשוב מספרד עם הפסד 3:0. הם רצו להרים את עצמם באצטדיון בבאטומי מול הנבחרת שמקווה להעפיל לטורניר גדול ראשונה בתולדותיה וזה נפתח מצוין מבחינתם עם שער של אלכסנדר סורלות כבר אחרי 15 דקות. אלא שחביצה קרבצחליה וחבריו לא ויתרו על המשחק הזה ובדקה ה-61 אחרי כמה החמצות גיורגי מיקאוטדזה קיבל כדור עומק ומול השוער בעט בקור רוח פנימה. נורבגיה נותרה עם נקודה מאכזבת אחרי שני משחקים וגאורגיה אוספת נקודה ראשונה במשחק הראשון מול יריבה פוטנציאלית שלה על המקום השני בבית שכולל גם את ספרד וסקוטלנד.

מתאו קובאצ'יץ' נבחרת קרואטיה
שער קריטי בטורקיה. קובאצ'יץ' | רויטרס

טורקיה – קרואטיה 2:0

הקרואטים ספגו שער שוויון שלוש דקות בתוך תוספת הזמן ב-1:1 נגד ווילס בשבת בספליט והשיגו ניצחון בכורה דווקא בטורקיה, שבמחזור הפתיחה גירדה ניצחון על אנדורה. קרואטיה עלתה ליתרון בדקה ה-20 אחרי מהלך יפה של סטאניסיץ' באגף הימני. הטורקים לא הצליחו להרחיק ומתאו קובאצ'יץ' הגיע מאחור ובעט פנימה. ארבע דקות בתוך תוספת הזמן, רגע לפני השריקה למחצית קובאצ'יץ' השלים צמד מקרוב אחרי שגונוק השוער הטורקי הדף רע כדור של פאשאליץ' וקשר צ'לסי דחק מקרוב פנימה. הניצחון הזה הצמיד את הקרואטים לווילס, שניצחה במשחק המקביל את לטביה.

קיפר מור נבחרת ווילס חוגג
כבש מול לטביה. קיפר מור | רויטרס

ויילס – לטביה 0:1

עידן חדש ללא גארת' בייל החל אצל הדרקונים, שבמחזור הראשון חילצו נקודה בקרואטיה בדקה ה-90+3. מול הלטבים החלשים זה היה אמור להיות טיול בפארק, אבל רק בדקה ה-41 קיפר מור נגח את השער הראשון, שבדיעבד התברר כשער הניצחון של ווילס. הוולשים צמודים כעת לקרואטיה בראש הבית הזה, שכולל גם את טורקיה והמאבק על שני המקומות הראשונים צפוי להיות בין השלוש הללו.