בספרד תוקפים את דה לה פואנטה: "המהפכה נכשלה"

לואיס דה לה פואנטה מאמן נבחרת ספרד | GettyImages

מצב הרוח בנבחרת הספרדית היה ירוד לאחר ה-2:0 לסקוטלנד, ורוב הביקורת הופנתה למאמן החדש שעלה עם הרכב משני: "הייתי עולה עם אותם 11 גם עוד אלף פעמים". הסקוטים החמיאו למקטומיניי שעלה למאזן של 4 שערים בקמפיין, וגם, השיאים השליליים של 'לה רוחה'

(גודל טקסט)

אחרי פתיחה מוצלחת של קמפיין מוקדמות יורו 2024 עם ניצחון 0:3 על נורבגיה, נבחרת ספרד עלתה למשחק השני של לואיס דה לה פואנטה על הקווים והפסידה 2:0 לסקוטלנד. המאמן הטרי עלה עם הרכב מלא במחליפים, וראה צמד של סקוט מקטומיניי משחק שני ברציפות שהוריד את 'לה רוחה' למקום השני בבית א'.

עוד בכדורגל עולמי

בדרך לאיחוד? טוכל מעוניין להנחית את מאונט בבאיירן מינכן
ירק ובעט כדור ליציע: צפו בעימות של פרדראג ראיקוביץ' במונטנגרו
פירלו: "איך אפשר להגיד שאנצ'לוטי עדיף על ליפי, קונטה או אלגרי?"

דויד גרסיה נבחרת ספרד
בכורה מאכזבת. גרסיה | אימג'בנק GettyImages

דה לה פואנטה הפך למאמן הנבחרת הספרדית הראשון שרשם הפסד במשחק חוץ מאז ויסנטה מיארה שהפסיד 2:0 לאיסלנד במוקדמות היורו בספטמבר 1991. ההפסד לסקוטים היה הראשון של 'לה רוחה' במסגרת מוקדמות היורו מאז 2014, והראשון מאז יורו 2016 בו היא הפסידה בהפרש שני שערים לאיטליה. בתקשורת הספרדית קטלו את דה לה פואנטה וקראו למהפכה שלו בהרכב "אסון באדום".

המאמן המאוכזב של האורחת סיכם: "הפסד כואב מאוד. אני לוקח גם דברים חיוביים מפה. צריך להעריך את הרמה הגבוהה שסקוטלנד הציגה. אני לוקח את האחריות על ההופעה הזאת. לא שיניתי דבר מבחינת סגנון המשחק שלנו, החלפתי רק שחקנים. הייתי 'מהמר' על אותו הרכב גם עוד אלף פעמים".

רודרי הביע את אכזבת השחקנים להפסד המפתיע בהאמפדן פארק ואמר: "זה היה ברור שהיינו חייבים לכבוש, פעמיים פגשנו את המשקוף. אנחנו חייבים לשפר את עצמנו, לתקן את הטעויות שעלו לנו בהפסד הזה. זה אחד מאותם ימים שהדברים לא עובדים. אין לנו תירוצים, הכדור פשוט לא הלך פנימה".

דויד גרסיה שערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת אתמול, קיווה למשחק ראשון במדים הלאומיים מוצלח יותר: "אני שמח לערוך את הבכורה שלי, אבל ההפסד היה קשה מדי. התחברתי מהר והסתגלתי למה שדרשו ממני פה. אני אנסה להמשיך להוכיח למאמן שאני ראוי".

סקוט מקטומיניי נבחרת סקוטלנד
בשיאו. מקטומיניי | אימג'בנק GettyImages

בספרד קטלו את שני המגינים הימניים של הנבחרת, פדרו פורו ודני קרבחאל שעלה במקומו, כאשר שניהם היו אחראיים לטעויות שהובילו לצמד השערים של מקטומיניי: "קירן טירני עשה מהם בדיחה, חילופים מזעזעים של דה לה פואנטה".

בצד המנצח, החמיאו לעבודה ההגנתית הנהדרת של הסקוטים וכמובן לכובש הצמד בפעם השלישית בקריירה והשנייה תוך ארבעה ימים – סקוט מקטומיניי. הקשר של מנצ'סטר יונייטד עמד עד המשחק מול קפריסין, בו גם כבש שני שערים, על שער בודד ב-37 הופעות במדים הלאומיים, וכעת הגיע לחמישה שערים בתוך שני משחקים נוספים.

אנדי רוברטסון, קפטן הנבחרת הסקוטית, החמיא לכובש השערים של נבחרתו בקמפיין ודיבר על המוטיבציה שלהם בקמפיין הנוכחי: "סקוט הפך למכונת שערים, זה מגיע לו. אמונה? היה לנו ביטחון עוד לפני המשחק בסגל ובצוות המקצועי שאפשר להשיג תוצאה נהדרת מול ספרד, ובהחלט הצלחנו לעשות את זה".

בחודש יוני (17.6) סקוטלנד תתארח אצל נורבגיה וכעבור שלושה ימים תארח את גאורגיה. נבחרת ספרד תחזור למוקדמות היורו עם משחק חוץ מול גאורגיה (8.9) וכעבור ארבעה ימים תארח את קפריסין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי