'פורבס' פרסמו את המשתכרים הבכירים: רונאלדו בפסגה, מסי מיד אחריו

play
ליאונל מסי כריסטיאנו רונאלדו | GettyImages, Justin Setterfield
תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 2.5 05:52

המגזין האמריקאי פרסם את 10 הספורטאים המרווחים ביותר בשנה האחרונה עם שלישיית כדורגלנים בטופ. לברון ג'יימס הנציג הבכיר מה-NBA ומי האתלט שפרש ונכנס לעשירייה?

(גודל טקסט)

כמו בכל שנה, מגזין 'פורבס' דירג גם השנה את 10 הספורטאים המשתכרים הבכירים ביותר בעולם, כאשר לראשונה מאז 2017 כריסטיאנו רונאלדו שב לפסגת הדירוג, בעיקר בזכות החוזה המפלצתי עליו חתם באל נסאר מהליגה בערב הסעודית. מלבד רונאלדו, היו עוד שני שחקני כדורגל בטופ 10, 3 שחקנים מה-NBA, שני שחקני גולף, מתאגרף ושחקן טניס אחד שפרש ועדיין נמצא גבוהה בדירוג ההכנסות ששבר את השיא מ-2018 עם הכי הרבה הכנסות יחד בסכום כולל של 1.11 מיליארד דולר לפני חישובי מס.

כאמור, CR7 מכניס על פי הערכות כ-75 מיליון דולר בשנה רק בחוזה שלו בליגה הסעודית, כשדווקא בימים האחרונים החלו דיווחים כי הפורטוגלי עשוי לשוב לאירופה כבר בקיץ הקרוב, עם שמועות על אפשרות של פרישה וכניסה כשגריר רשמי של ריאל מדריד. מלבד ההכנסות בחוזה הספורטיבי, רונאלדו הכניס בשנה האחרונה 90 מיליון דולר מעסקים אחרים מחוץ למגרש, הכוללים חסויות ועסקים אישיים.

שחקן אל נאסר כריסטיאנו רונאלדו
מרגיש בבית | רויטרס

השני לו בדירוג הוא אלוף העולם עם נבחרת ארגנטינה בשנה החולפת – ליאונל מסי. הפרעוש הכניס סך הכל 130 מיליון דולר בשנה האחרונה, גם מכדורגל וגם מחסויות כמו אדידס, פפסי וחברות מסחריות נוספות. מיד אחריו נמצא קיליאן אמבפה, אותו ניצח בגמר המונדיאל, שהיה מדורג במקום ה-35 בעונה האחרונה והשנה קפץ בדירוג עד המקום השלישי עם הכנסות בגובה 120 מיליון דולר.

לברון ג'יימס התבסס במקום הרביעי עם 119.5 מיליון דולר, הכולל מלבד החוזה בלוס אנג'לס לייקרס את ההשקעות בבוסטון רד סוקס, ליברפול ובעתיד גם הניסיון להבאת קבוצת NBA ללאס וגאס. ג'יימס הפך בשנה האחרונה גם למיליארדר הראשון הפעיל. מלבד הפורוורד הותיק, גם סטף קרי (100.4 מיליון דולר) נמצא במקום השמיני, וקווין דוראנט (89.1 מיליון דולר) נועל את העשירייה הראשונה.

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס | רויטרס

קנלו אלברס (110 מיליון דולר) המתאגרף המקסיקני עם הכנסות אדירות במסגרת הספורטיבית עם 100 מיליון דולר, כששני שחקני הגולף – דסטין ג'ונסון ופיל מיקלסון עם הכנסות של מעל 100 מיליון דולר על הדשא מיד אחריו.

ההפתעה הגדולה ביותר בדירוג היא כניסתו של רוג'ר פדרר, שפרש בשנה האחרונה מטניס מקצועני ורשם הכנסות של כ-80 אלף דולר בלבד, אך ממותגים על שמו, ובעיקר "RF" יחד עם חברת נייקי, השוויצרי עם הכנסות מחוץ למגרש הטניס של 95 מיליון דולר בשנה החולפת.

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר במשחקו האחרון בקריירה במסגרת גביע לייבר
גם אחרי הפרישה, ממשיך להיות בעשירייה. פדרר | רויטרס

הדירוג המלא:

1. כריסטיאנו רונאלדו (כדורגל) – 136 מיליון דולר
2. ליאונל מסי (כדורגל) – 130 מיליון דולר
3. קיליאן אמבפה (כדורגל) – 120 מיליון דולר
4. לברון ג'יימס (כדורסל) – 119.5 מיליון דולר
5. קנלו אלברס (אגרוף) -110 מיליון דולר
6. דסטין ג'ונסון (גולף) – 107 מיליון דולר
7. פיל מיקלסון (גולף) – 106 מיליון דולר
8. סטף קרי (כדורסל) – 100.4 מיליון דולר
9. רוג'ר פדרר (טניס) – 95.1 מיליון דולר
10. קווין דוראנט (כדורסל) – 89.1 מיליון דולר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי