"בוגד": הקרב המלוכלך בין רומאריו לבבטו מסעיר את ברזיל

play
רגע אושר טהור. בבטו ורומאריו, בימים אחרים | GettyImages, Chris Cole/Allsport
וויליאן וקיירני כבשו צמדים, 3:5 מטורף לפולהאם ומנור סולומון על לסטר 05:55

הם היו החברים הכי טובים, שזכו ביחד במונדיאל ב-1994 וסיפקו את חגיגת הכדורגל המיתולוגית. כיום הם שני פוליטיקאים, והקרב ביניהם בתקשורת מתחמם ומתלכלך

(גודל טקסט)

רומאריו ובבטו, צמד החלוצים המיתולוגיים שהוליכו את נבחרת ברזיל לזכייה בגביע העולם בארצות הברית ב-1994, ניתקו את הידידות ביניהם והתעמתו זה עם זה בפומבי בגלל סוגיה פוליטית. השניים היו מיודדים לאורך שנים על רקע שיתוף הפעולה שלהם, שגם יצר את אחת מחגיגות השערים הכי אייקוניות בתולדות המונדיאלים: תנועת העריסה של בבטו לצד חברו. אבל כאומר, מאז כבר עברו כמעט 30 שנה, והחברות הפכה לאיבה, עם האשמות פומביות.

"בבטו הוא בוגד", אמר רומאריו, "הוא בגד בי בפוליטיקה. הוא קפץ ממפלגה למפלגה. יש דברים בחיים שאני לוקח איתי לנצח, בתוך הפוליטיקה ומחוצה לה. אני רואה את זה כל יום. אבל כשזה קורה עם בחור שחיית איתו ויש לך מערכת יחסים ידידותית, זה עצוב. למרבה הצער, זה המצב".

רומאריו, בבטו, מאזיניו: שחקני נבחרת ברזיל בחגיגת "העריסה" המיתולוגית ממונדיאל 1994
רגע אושר טהור. בבטו ורומאריו, בימים אחרים | GettyImages, Chris Cole/Allsport

המתיחות היא על רקע תמיכה פוליטית: רומאריו, שנבחר מחדש כסנאטור בריו, תומך בז'איר בולסונארו. בבטו מצדו, שלא הצליח להיבחר לסנאט לאחר שעשה זאת בשלושה בתי מחוקקים ברציפות, תומך בלואיז אינאסיו לולה דה סילבה, נשיא ברזיל הנוכחי.

אחרי שבבטו שמע את ההאשמות של חברו לשעבר, הוא ענה לרומאריו וכינה אותו "זקן" ו"אנוכי".

"מי הוא שיקרא לי בוגד? רומאריו מזדקן ואני חושב שהוא לוקה בשכחה, כי הוא אומר הרבה שטויות. יש לי קריירה עשירה בכדורגל ובפוליטיקה, אף פעם לא הייתי מעורב במחלוקת. אני לא יכול להגיד אותו דבר עליו. הוא אנוכי, הוא תמיד חשב על עצמו.

"לא בגדתי באף אחד. פוליטיקה נעשית בקבוצה ורומאריו תמיד חשב רק על עצמו, אמר בבטו, שמאשים את רומאריו בכך שהחליף מפלגה, "אף אחד לא עושה כלום לבד. כדורגל ופוליטיקה נעשים ביחד ורומאריו הוא אינדיבידואליסט".

יש לציין שהשניים היו לא רק צמד כישרוני בחוד של הסלסאו (ברזיל לא הפסידה ב-23 המשחקים שלהם ביחד), הם גם היו חברים קרובים, שותפים לחדר, ובספרד זוכרים היטב כיצד בבטו בכה בשידור חי כשהתבשר שאביו של רומאריו מת. עם זאת, בשנים האחרונות רומאריו הפך לפוליטיקאי עם דעות נחרצות וקיצוניות, ועורר לא מעט מחלוקות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי