אופיר חיים: "לא מוכן להפסיד בנחישות והקרבה, יש לנו גב של מדינה שלמה"

play
אופיר חיים | אימג'בנק GettyImages, ANDRES LARROVERE/AFP
נבחרת ישראל מתכוננת לחצי הגמר: צפו בדיווח של שלמה וייס מארגנטינה 00:35

תכונה רבה בנבחרת ישראל לקראת חצי גמר המונדיאליטו מול אורוגוואי, המאמן הבטיח: "הם פייבוריטים, אבל אנחנו תמיד מגיעים עם ביטחון ואמונה". למקין: "באים חד משמעית כדי לנצח, לא מתכננים לעצור כאן"

(גודל טקסט)

נבחרת הנוער מתכוננת לרגע האמת. אחרי הניצחון ההירואי 2:3 על ברזיל בהארכה, אופיר חיים ושחקניו יפגשו ביום חמישי (20:30) את אורוגוואי החזקה למשחק חצי הגמר שבו המנצחת תעפיל לגמר הגדול שייערך ביום ראשון. אפשר להרגיש את התכונה הרבה סביב הנבחרת הישראלית, שתעלה כאמור לכר הדשא באצטדיון על שם דייגו ארמנדו מראדונה בלה פלאטה – שם היא שיחקה כבר בשלב הבתים.

עד עתה הנבחרת שיחקה מול אצטדיונים די ריקים בארגנטינה, אבל נדמה שהפעם זה יהיה שונה. העובדה שהנבחרת האורוגוואית תשחק מחר בחצי הגמר משנה את כללי המשחק מאחר שיש ביקוש גדול של אוהדים מאורוגוואי למשחק. כידוע, ארגנטנה ואורוגוואי שכנות. על פי ההערכות של העיתונאים מאורוגוואי, בין 10 ל-20 אלף אוהדים אורוגוואים יגיעו ללה פלאטה כדי לדחוף את הנבחרת שלהם. האוהדים הישראלים שהגיעו לא ציפו לכך שתהיה מצוקת כרטיסים ורבים מהם הביעו חשש להישאר ללא כרטיסים למשחק. כך או כך, מצפה לישראל במשחק אווירה לוהטת, כשגם אלפי ישראלים צפויים לתמוך בנבחרת שלנו.

שלמה וייס מדווח לקראת חצי גמר המונדיאליטו
האצטדיון שבו ייערך המשחק הגדול | מערכת וואלה!, שלמה וייס
מאמן נבחרת הנוער של ישראל, אופיר חיים, לצד סתיו למקין
שני ניצחונות מהחלום. אופיר חיים עם סתיו למקין | אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

עוד בנושא

מצוקת כרטיסים לחצי הגמר: "באורוגוואי המשחק מעניין כמו מונדיאל בוגרים"
אורח חיים: האם אופיר חיים צריך לחזור לאמן בליגת העל?
פרנקפורט הצטרפה אל בנפיקה. תורג'מן נוטה לחתום במכבי ת"א
חלוץ אורוגוואי: "ישראל היא הפתעת הטורניר, נבחרת קשוחה"
עם 14 שחקני שדה בלבד: אורוגוואי הסתבכה לקראת ישראל

היום קיים מאמן הנבחרת אופיר חיים את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול אורוגוואי. "הניצחון על ברזיל היה גדול, זה ברור לכולם, אבל באנו מההתחלה עם אמונה שנגיע רחוק. לא יהיה פשוט, הם פייבוריטים, אבל אנחנו מגיעים עם ביטחון תמיד וכך יהיה גם במשחק הזה. אורוגוואי מעצמת כדורגל שכל שנה מייצרת אינספור שחקנים, אבל לא נרים ידיים. מכבדים אותם, אבל נעשה הכל בשביל להיות בגמר".

"שתי הנבחרות יגיעו עם רצון אדיר, אבל אני לא מוכן להפסיד ברצון, נחישות והקרבה, שם זה לא יקרה. אם נפסיד בכדורגל אז אין מה לעשות. יש לנו גב של מדינה שלמה, נעשה הכל כדי לספק כמה רגעי אושר שאפשר. אנחנו יודעים מה החוזקות שלהם, גם מה החסרונות, אבל נצטרך לעשות את ההתאמות כדי להעפיל לגמר ואנחנו רוצים מאוד".

סתיו למקין, נבחרת הנוער של ישראל
"לא מתכננים לעצור כאן". למקין | אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

"אין ספק, הייתה אופוריה גדולה אחרי ברזיל, אבל אנחנו כל כך קרובים לחלום שאני לא יודע אם בכלל חלמו עליו, ואנחנו לא מתכוונים לוותר עליו. לא נגיע באופוריה, נגיע מוכנים".

סתיו למקין הוסיף: "הניצחון על ברזיל היה אחד הרגעים הגדולים בקריירה שלי. כבר לא מסתכלים על זה, מתכוננים לחצי הגמר. אנחנו באמת רוצים להודות לכל האוהדים שבאים, גם מי שתומך בארץ. זה חודר לנו ללב ועוזר בטורניר, אם ימשיכו לבוא נדאג לשמח את כולם. באים חד משמעית לנצח, אנחנו נבחרת מספיק טובה, לא מתכננים לעצור כאן".