שחקנית נבחרת שבדיה: "הורו לנו לגלח את איבר המין. זה היה חולני"

play
שחקנית נבחרת שבדיה לשעבר, נילה פישר | GettyImages, David Aliaga/MB Media
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 12.6 08:09

נילה פישר סיפקה עדות מטלטלת על ההשפלה שעברו הכדורגלניות, כשנאלצו להוכיח שבסגל אין גברים לקראת המונדיאל: "את שואלת את עצמך איך הגעת למצב הזה"

(גודל טקסט)

כדורגלנית נבחרת שבדיה עד לפני כמה חודשים, נילה פישר, חשפה אמש (שני) חוויה מטלטלת שהיא ושחקניות אחרות עברו במונדיאל 2011, אז נדרשו לחשוף את איברי המין שלהן כדי להוכיח שהן נשים. היא תיארה את החוויה כ"חולנית ומשפילה".

פישר פרסמה אוטוביוגרפיה ובה גם הסיפור מאותה אליפות עולם שהתקיימה בגרמניה. בכמה נבחרות מאפריקה האשימו שגינאה המשוונית העפילה למונדיאל עם סגל שכלל גברים ובפיפ"א החליטו שנדרשות בדיקות כדי להוכיח שכל המשתתפות במונדיאל הן נשים.

פישר סיפרה: "קיבלנו הוראה לגלח את השערות 'למטה' לקראת הבדיקות. אף אחת מאיתנו לא הבינה מה הסיבה והמחשבה שעוברת לך בראש באותו רגע היא 'איך הגעתי למצב הזה?'. שאלתי את עצמי למה מכריחים אותי לעבור את זה, אם אין איזו דרך אחרת – האם עליי לסרב?. מצד שני אף אחת לא רוצה לפספס הזדמנות לשחק במונדיאל, אז פשוט הבנו שאנחנו צריכות לעבור את זה ולא משנה כמה זה חולני ומשפיל".

כדורגלנית נבחרת שבדיה לשעבר, נילה פישר
עדות מטלטלת. נילה פישר | אימג'בנק GettyImages, VI-Images

כדורגלנית העבר התראיינה אתמול לתקשורת השבדית ופירטה על התהליך: "הבנתי שאני צריכה להוריד מהר את המכנסיים והתחתונים ביחד, ולא להתעכב. הייתה עובדת שהסתכלה, אמרה 'כן' ואז רופא הנבחרת, שהיה עם הגב אלינו, כתב משהו על דף. אחרי שכולן נבדקו – שכולן קיבלו אישור שיש להן וגינה ולא פין – הרופא נתן אישור רשמי שבנבחרת שבדיה יש רק נשים".

פישר סיכמה: "הייתה אווירה מאוד בטוחה בנבחרת שלנו, כך שאני מניחה שאם חייבים לעבור את התהליך הזה – זו הדרך המיטבית. אבל זה היה מצב מאוד מוזר ומאוד לא נוח".

פישר בת ה-38 מדורגת במקום השלישי במספר ההופעות בנבחרת שבדיה עם 194 משחקים במדים הלאומיים. היא זכתה בשלל תארים עם וולפסבורג הגרמנית והייתה חלק מהנבחרת שזכתה במדליית כסף במשחקים האולימפיים ב-2016. באותו מונדיאל מדובר ב-2011, שבדיה סיימה במקום השלישי.