ואן דייק: "רוצים את הפרס הזה". מודריץ': "כל רגע בנבחרת ממלא אותי"

play
עשו זאת שוב. מודריץ' ודאליץ' | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 13.6 05:21

הולנד וקרואטיה ייאבקו על הכרטיס הראשון לגמר ליגת האומות, הקפטנים נרגשים. קומאן החליט: ביילו בשער (ד', 21:45, ספורט4)

(גודל טקסט)

זלאטקו דאליץ' הוביל את נבחרת קרואטיה למקום השני במונדיאל 2018 ולמקום השלישי במונדיאל 2022, וכעת רוצה להיות חתום גם על תואר היסטורי. מחר (רביעי, 21:45, ספורט4) תתארח נבחרתו ברוטרדם אצל הולנד בחצי גמר ליגת האומות, כאשר המנצחת תפגוש ביום ראשון באותו מגרש את העולה מחצי הגמר בין ספרד לאיטליה.

וירג'יל ואן דייק נבחרת הולנד
מצליח לייצר אנרגיה. וירג'יל ואן דייק | רויטרס

הולנד הפסידה בגמר ליגת האומות הראשון (1:0 לפורטוגל לפני ארבע שנים) ומקווה לחזור למעמד. "קשה למצוא את האנרגיה בסוף העונה, אבל במקרה שלנו יש 10 שחקנים מהסגל שחוו כבר את הגמר ורוצים לזכות הפעם בתואר", אמר הקפטן וירג'יל ואן דייק. "אז לא הייתה תחושה שזה משחק על תואר, הפעם זה יותר ברור וכך קל יותר לייצר את האנרגיה הדרושה. התאמנו ברמה גבוהה ואנחנו רוצים את הפרס הזה".

המאמן רונאלד קומאן, שכשחקן היה שותף לתואר היחיד של הולנד (יורו 1988), יחסר את ממפיס דפאי הפצוע ושוקל להציב את קודי גאקפו כמספר 9, כשמצדדיו צ'אבי סימונס הצעיר וסטיבן ברחוויין. סוון בוטמן צפוי לחבור לוואן דייק במרכז ההגנה, כאשר נתן אקה, זוכה ליגת האלופות הטרי, יפתח כמגן ימני. "יש לנו הזדמנות לזכות בתואר, ועוד כאן אצלנו", אמר המאמן, שגם אישר כי ג'וסטין ביילו מפיינורד יפתח בין הקורות במגרשו הביתי. "יש כאן ארבע נבחרות עם הבדלים קטנים מאוד ביניהן, ולנו יש יתרון קל בזכות הביתיות. חיכינו זמן רב להזדמנות כזו".

לוקה מודריץ' שחקן נבחרת קרואטיה
לא מוכן לוותר על הנבחרת. לוקה מודריץ' | רויטרס

לוקה מודריץ' לא פרש מנבחרת קרואטיה אחרי המונדיאל, למרות כל ההערכות שיעשה זאת, ואחרי 164 הופעות בינלאומיות הוא רוצה גם הנפה ראשונה. "אמרתי פעמים רבות שאני נהנה לשחק בנבחרת וכל רגע כזה ממלא אותי", הסביר הקפטן. "כל עוד ארגיש כך וכל עוד אוכל לעזור, אין סיבה שלא אהיה כאן. הולנד יריבה חזקה עם הרבה שחקנים צעירים ומוכשרים, וכמובן משחקת בבית וזה יתרון משמעותי".

המאמן דאליץ', שיחסר את מרקו ליבאיה לאחר שהתעמת עם אוהדים באימון בשבוע שעבר ברייקה ונפרד מהסגל, הוסיף: "היו לנו בעיות בשתי המהדורות הראשונות של ליגת האומות, אבל הפעם עשינו הישג נהדר כשהתגברנו בשלב הבתים של צרפת ודנמרק. אנחנו רוצים לעשות את המיטב ויש לנו את האיכויות להשיג עוד תוצאה טובה. זה כבר הישג להיות בין ארבע הטובות באירופה, אבל באנו לכאן כדי לזכות בגביע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי