קרואטיה בגמר ליגת האומות אחרי 2:4 על הולנד בתום הארכה

play
ברונו פטקוביץ', נבחרת קרואטיה | GettyImages, KENZO TRIBOUILLARD/AFP
קרואטיה בגמר ליגת האומות אחרי 2:4 על הולנד בתום הארכה 04:52

נואה לאנג קבע שוויון (90+6) ושחזר את הדרמה מרבע גמר המונדיאל, אבל פטקוביץ', שגם הוא כבש שער חשוב באותו יום, עשה זאת שוב (98) וגם סחט פנדל שעזר לקרב את נבחרתו לתואר. גם מאלן הבקיע לאורנג' (34), קראמריץ' (55, פנדל), פשאליץ' (73) ומודריץ' (116) הוסיפו למנצחת

(גודל טקסט)

קצת יותר מחצי שנה חלפה מאז שנבחרת הולנד כפתה הארכה ממש במהלך האחרון של רבע גמר המונדיאל מול ארגנטינה. קצת יותר מוקדם באותו יום, ברונו פטקוביץ' הציל את נבחרת קרואטיה עם שער חשוב בהארכה מול ברזיל, בדרך לחצי הגמר. הערב (רביעי), זה הסתיים באותה צורה עבור שני הצדדים: הולנד השוותה עמוק בתוספת הזמן, אבל ירדה מנוצחת גם הפעם כי פטקוביץ' שוב היה שם בהארכה כדי לסדר ניצחון 2:4 לנבחרת של זלאטקו דאליץ' שהעפילה לגמר ליגת האומות.

האורנג' קיוו לנצל את יתרון הביתיות באצטדיון ברוטרדם כדי לחזור למעמד בו נכנעו ב-2019 לפורטוגל, אבל קרואטיה כבר הוכיחה בשנים האחרונות עד כמה האופי שלה חזק בלי קשר לשמות השחקנים על המגרש, והערב שחקניו של רונאלד קומאן חוו זאת על בשרם. אנדריי קראמריץ' (55, פנדל) ומריו פשאליץ' (73) מחקו פיגור אחרי שדונייל מאלן כבש ראשון (34) לזכות המארחת, וגם אחרי שנואה לאנג הקפיץ את "דה קאופ" עם שער שוויון דרמטי (96) רגע לפני שריקת הסיום, פטקוביץ' החזיר את היתרון בהארכה ובהמשך סחט פנדל שבזכותו השלים מודריץ' את הרביעייה (116).

קרואטיה, סגנית אלופת העולם ב-2018 והנבחרת שסיימה במקום השלישי בגביע העולם בקטאר לפני חצי שנה, רחוקה כעת ניצחון אחד מהשגת התואר שכל כך מגיע לדור שמובל בידי לוקה מודריץ' הוותיק. מי שתעמוד בדרכם לזכייה בליגת האומות תהיה המנצחת במשחק בין ספרד לאיטליה, בחצי הגמר השני שייערך מחר (21:45, ספורט4).

שחקן נבחרת קרואטיה ברונו פטקוביץ' חוגג
שוב התעלה עבור נבחרת קרואטיה. פטקוביץ' חוגג | רויטרס
אוהדי נבחרת הולנד
הקהל ההולנדי רוצה לראות העפלה לגמר | אימג'בנק GettyImages, ANP
אוהדי נבחרת קרואטיה
גם אוהדי נבחרת קרואטיה מפגינים נוכחות מכובדת ביציעים | אימג'בנק GettyImages, Chris Brunskill/Fantasista
דונייל מאלן חוגג שער של נבחרת הולנד
סיומת טובה. החגיגה של דונייל מאלן | אימג'בנק GettyImages, Pim Waslander/Soccrates

דקה 31: שני מצבים בדקה. הקרואטי קראמריץ' ניסה להכניע את ביילו מצד שמאל של הרחבה, אך פספס במעט את המסגרת. מיד קופמיינרס הגיע לאחד על אחד אחרי מסירה ארוכה בצד השני, אבל שלח את הכדור מעל המשקוף ובזבז הזדמנות להעניק להולנד את היתרון.

דקה 34: גול, 0:1 להולנד! ויפר קיבל מסירת עומק מאקה והמשיך ימינה למאלן, ההגנה הקרואטית נתנה לו הרבה זמן לכוון וחלוץ בורוסיה דורטמונד בעט כדור אלכסוני לרשת.

דקה 55: גול, קרואטיה השוותה ל-1:1! גאקפו הכשיל את מודריץ' ברחבה, השופט שרק לפנדל וקראמריץ' דייק מהנקודה הלבנה.

אנדריי קראמריץ' חוגג שער של נבחרת קרואטיה
קראמריץ' חוגג את שער השוויון | אימג'בנק GettyImages, ANP

דקה 57: ויפר חטף קרוב לרחבה ההולנדית אחרי שהפעיל לחץ טוב, הכדור חזר אליו והוא בעט מהאוויר – מעל המשקוף.

דקה 68: מאלן הגביה מאגף ימין, יוראנוביץ' פספס את הכדור שהגיע אל גאקפו וחלוצה של ליברפול בעט שטוח, היישר לידיו של ליבאקוביץ'.

דקה 73: גול, 1:2 לקרואטיה! עם מסירת רוחב מצד שמאל, איבנושץ מצא את פשאליץ' שקיבל את הכדור באין מפריע בתוך כל ההגנה ההולנדית, ולא היה צריך יותר מנגיעה אחת כדי להמשיך את זה ברגל שמאל פנימה.

נואה לאנג חוגג שער של נבחרת הולנד
הקפיץ את "דה קאופ". נואה לאנג | אימג'בנק GettyImages, Eric Verhoeven/Soccrates

דקה 91: גאקפו קיבל כדור בסמוך לנקודת הפנדל, אבל הבעיטה שלו עברה ליד הקורה השמאלית בדרך החוצה.

דקה 93: הבליץ ההולנדי נמשך, הפעם אקה ניסה בעיטה שטוחה מתוך הרחבה וליבאקוביץ' היה במקום כדי לקלוט.

דקה 96: גול, הולנד השוותה ל-2:2! הגנת קרואטיה לא הצליחה להרחיק כדור שנשלח לרחבה ממצב נייח, והריבאונד נפל אצל לאנג שהקשית בחוכמה מעל כולם וקבע שוויון דרמטי.

שחקן נבחרת קרואטיה ברונו פטקוביץ' חוגג
| אימג'בנק GettyImages, Christof Koepsel

דקה 98: גול, 2:3 לקרואטיה! ברונו פטקוביץ' השתחרר מחוץ לרחבה וירה כדור אדיר לפינה הקרובה שהכניע את ביילו.

דקה 111: ברחוויין נעצר אצל ליבאקוביץ', הריבאונד הגיע ללאנג אך כובש השוויון הדרמטי בעט הפעם לרשת החיצונית מול שער חשוף. החמצה גדולה להולנד.

דקה 115: כמעט הרביעי של קרואטיה. פשאליץ' כבר השכיב את ביילו, אך נעצר למשקוף.

דקה 116: גול, 2:4 לקרואטיה! גיבור ההארכה, פטקוביץ' סחט פנדל כשהוכשל על ידי מלאסיה, ומודריץ' דייק בבעיטת העונשין מ-11 מטרים כדי להבטיח את הניצחון לאדומים-לבנים.