צפו בשער: עבדולאי סק כבש לראשונה במדי נבחרת סנגל

שחקן מכבי חיפה עבדולאי סק | GettyImages, Jonathan Moscrop

בלם מכבי חיפה הבקיע מול בנין ורשם ציון דרך מרשים במדים הלאומיים. הישג נאה לאברהם גרנט, שהביס 0:3 את חוף השנהב והעפיל לאליפות אפריקה. אורייה (עצמי) דאקה וקאנגווה חגגו

(גודל טקסט)

אחד מהישגי השיא בקריירת האימון של אברהם גרנט היה ההעפלה לגמר אליפות אפריקה עם גאנה. היום (שבת) המאמן הישראלי הוותיק הבטיח העפלה שנייה לטורניר הזה אחרי שנבחרתו זמביה הרשימה עם 0:3 ביתי על חוף השנהב החזקה במפגש בין שתי הנבחרות החזקות בבית. זמביה, שמצידה העפילה לטורניר לראשונה מאז 2015, חלפה על פני חוף השנהב ועלתה למקום הראשון בבית כשנותר מחזור אחד בלבד לסיום, אך בכל מקרה שתי הנבחרות הללו ישחקו באליפות אפריקה כאשר האורחים הבטיחו העפלה עוד לפני המפגש הזה. גרנט יחזור לטורניר היוקרתי, הפעם עם מרקו בלבול שמשמש כעוזר שלו.

מאמן הכדורגל אברהם גרנט
מאמן הכדורגל אברהם גרנט | אימג'בנק GettyImages, Sebastian Frej/MB Media

צפו בשער של סק

סרג' אורייה, המגן הוותיק שמשחק בנוטינגהאם, העלה את זמביה ל-0:1 משער עצמי כבר בדקה ה-31. פאטסון דאקה חלוץ לסטר קבע 0:2 בדקה ה-48 ואחרי שבע דקות קינגס קאנגווה, הקשר שמשחק אצל ברק בכר בכוכב האדום נתן חותמת על הניצחון וקבע 0:3 גדול לזמבים. אגב, חוף השנהב תארח את אליפות אפריקה הקרובה, שתיפתח ב-13 בינואר ותסתיים ב-11 בפברואר.

* גם סנגל כבר הבטיחה מקום באליפות אפריקה, והערב סיימה ב-1:1 עם בנין. את השער שהוביל ליתרון 0:1 לזכות הסנגלים, כבש בלם מכבי חיפה עבדולאי סק, שנמצא בכושר מצוין. סק כבש בדקה ה-43 אחרי ערבוביה ברחבה, שנוצרה כתוצאה מהגבהה של חברו לנבחרת סאדיו מאנה. זה היה שער הבכורה של סק במדי הנבחרת הבוגרת.