אנגליה הצעירה ניצחה לפני המפגש מול ישראל, מהפך וניצחון לשוויץ

play
שחקני נבחרת שוויץ הצעירה חוגגים | אימג'בנק GettyImages, Sebastian Frej/MB Media
הישג היסטורי לניקולאסקו על פולין, הולאנד להט: שערי יום שלישי במוקדמות 03:43

ראמזי וגורדון סידרו ליריבה הבאה של גיא לוזון 0:2 על צ'כיה. בבית המקביל השוויצרים חזרו מפיגור ל-1:2 על נורבגיה

(גודל טקסט)

פרט למשחקה הראשון של ישראל מול גרמניה, נערכים הערב (חמישי) שלושה משחקים נוספים במסגרת יורו הצעירות. בבית ג', "הישראלי", אנגליה החלה את המסע אל התואר עם 0:2 על צ'כיה. בבית ד' שוויץ השלימה מהפך בדרך ל-1:2 על נורבגיה, ובהמשך באותו בית תתמודד צרפת מול איטליה.

בית ג'

צ'כיה – אנגליה 2:0

המסע של אנגליה לעבר זכייה ראשונה ביורו הצעירות מאז 1984 החל ברגל ימין. אחד הסגלים המוכשרים בטורניר אמנם התקשה מול צ'כיה, אך שני שערים במחצית השנייה – בתחילתה ובסיומה – עשו את ההבדל. ג'ייקוב ראמזי הבקיע את השער הראשון בדקה ה-47, אמית סמית' רואו גלגל לשער ריק את השני ארבע דקות לתוך תוספת הזמן. האנגלים יגיעו אל המפגש מול ישראל מראשות הבית, כשהם נחושים להבטיח את המקום ברבע הגמר עוד לפני מחזור הסיום מול גרמניה.

שחקני נבחרת שוויץ הצעירה חוגגים
שחקני נבחרת שוויץ הצעירה חוגגים | אימג'בנק GettyImages, Sebastian Frej/MB Media

בית ד'

נורבגיה – שוויץ 2:1

בדומה לישראל, גם נורבגיה חזרה ליורו הצעירות בדיוק עשור אחרי האליפות שנערכה בארץ. לצערה הקאמבק למפעל החל ברגל שמאל, דווקא אחרי שעלתה ליתרון. הסקנדינבים עלו ליתרון בדקה ה-19 משער של אמיל קונראדסן סיידה, אך כעבור 17 דקות חזרה שוויץ עם שער של דן אנדוייה. המהפך הושלם בדקה ה-56, כאשר קסטריוט אימרי הבקיע את שער הניצחון.

צרפת – איטליה (21:45, ספורט2)

לצרפתים תמיד יש דורות צעירים עתירי כישרון, אבל האמת היא שהם היו אלופי אירופה בגילאים האלה רק פעם אחת וגם היא הייתה לפני 35 שנה. איטליה הספיקה לזכות מאז חמש פעמים, אבל האחרונה הייתה ב-2004 והיא מקווה לנצח את צרפת לראשונה מאז ספטמבר 2001. הקפטן סנדרו טונאלי, שבינתיים יש דיווחים על סיכום בין ניוקאסל למילאן לגבי רכישתו ב-70 מיליון יורו, מופיע ביורו הצעירות בפעם השלישית בקריירה ומוכן למפגש עם החבר לקבוצה פייר קאלולו: "התגרינו אחד בשני בשבועות האחרונים. אנחנו חברים טובים, אבל זו תהיה הפעם הראשונה שניפגש כיריבים ואני מקווה להשאיר לו זיכרון רע".

לטונאלי יעזרו פאביו מירטי, ווילפריד ניונטו ופייטרו פלגרי שלבשו גם הם כבר את מדי האזורי. מנגד, הסגל של סילבן ריפול מפוצץ כישרון כאמור, עם הכוכב ריאן שרקי שהגיע יחד עם חבריו מליון: הקפטן מקסנס קאקרה, בראדלי ברקולה וקסטלו לוקבה. קפרן תוראם הוא היחיד שכבר הופיע בנבחרת הבוגרת ובהתקפה נמצאים אמין גואירי וארנו קלימואנדו מראן, הסקורר אלי ווהי ממונפלייה וגם אמין אדלי מבאירי לברקוזן.